2010-12-16, 20:40
Medlem
ganglere2s avatar
Jag hatar dom inte.
Jag anser bara att de inte borde vara i vårt land.
Citera
2010-12-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Detta "hat" är ett rop på att vi kräver rättvisa och att det har gått för långt.

Så ja detta "hat" kan bara leda till något positivt. kanske en dag våra politiska landsförrädare slutar leva i en självdestruktiv illusion om ett lyckad "mångkultursamhälle" och ge oss Sverige tillbaka och minskar tillflödet av parasiter, aka MENA drägg.

Mångkulturssamhället kommer att kvarstå, vare sig du vill eller inte. Hur har du tänkt att mångkulturen ska raderas bara för att invandringen stoppas? Om du tror att alla invandrare ska deporteras är du inte riktigt trogen till verkligheten, för att det kommer omöjligen att ske.

Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
Skulle vara bra med en källa som stödjer din teori om att "invandrarhatet sprider sig över sveriges befolkning". Du är införstådd med att "hatet" lika gärna kan spridas av invandrare mot svenskar? Varför tar du inte upp det? Är det synd om invandrarna i alla lägen?

Sluta upp med att skriva "hata på". Direkt översättning av amerikanska fraser är inget vi ska ta efter

Har inte någon direkt källa förutom att stora internetsajter som t.ex youtube och flashback översvämmas av främlingsfientliga kommentarer. Det har märkts tydligt på senare år, man skulle vara arrogant ifall man förneka det. Självklart även invandrare som göra idiotiska uttalanden. Utifrån mitt perspektiv är det mer svenskar som är aktiva inom detta område. Sen ifall det är rättfärdigat eller inte är inte mitt mål med tråden.
Jag bor i en invandrartät förort och har väldigt sällan varit med om rasistiska påhopp vare sig från svenskar eller invandrare. Men på internet är det ett överflöd av jusst detta. Kan absolut inte påstå att det är synd om invandrarna i alla lägen. Missförstå mig inte, tråden är inte skapad för att sympatisera med invandrare utan mer vad ni TROR (verklighetstroget, och inga fantasier om att alla invandrare ska deporteras) kommer att uppnås.

Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
vill börja med att fråga hur gammal TS är? sen vill jag säga att det finns massor med trådar om sådant här på flashback. men för att svara enkelt på din fråga, är det bättre om man står med händerna i fickorna medans ens eget land plundras och våldtas?

så. på fråga 1 svarar jag: ja det är positivt och sunt med en reaktion.
fråga 2: om invandringen skulle stoppas helt idag så skulle nästa mål direkt vara att återbörda resten av invandrarna till sina hemländer. och där har du även svaret på din tredje fråga.

är det svårt att förstå vad vi vill uppnå? en svenskt sverige som är tryggt att leva och bo i.

Men tror du helhjärtat att alla invandrare någonsin kommer att deporteras till sina hemländer? Det skulle krävas våld och uppror och tror inte att det skulle vara så lätt som du får det att låta som. Rättare sagt OMÖJLIGT. Invandrarna KOMMER att stanna. Ditt fantasifulla tänkande kommer aldrig att bli till verklighet. Vad gör man då? fortsätter att hata i all evighet? nångång måste man ju acceptera att situationen är som det är, och kämpa för en bättre sammanhållning. Men måste bara påpeka att även jag tycker att invandringspolitiken borde genast ifrågasättas och ändras på, och att det borde ha gjort för många år sedan. Men jag försöker vara så realistisk som möjligt.
Citera
2010-12-16, 20:43
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Mångkulturssamhället kommer att kvarstå, vare sig du vill eller inte.

Det kommer det förmodligen. Men mer lyckat och framgångsrikt än det är idag, tror jag inte det kommer bli heller. Det vill säga, inte särskilt lyckat.
Citera
2010-12-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossmo
Tror det är få som faktiskt hatar invandrare. Jag tycker inte att dom har något här att göra, men det är knappast hat. Som du nämnde är det politikerna de flesta kritiserar, vilket tydligt syns i SDs framgång.

De är för många i sverige men att börja kasta ut folk är ingen bra ide. Om invandringen upphörde nu så skulle inget ändras idag eller imorgon eller ens om en månad. Men om 5år tror jag verkligen det skulle märkas. De invandrare som är här har då fått chansen att skaffa job (arbetslösheten har förhoppningsvis sjunkit) och assimilerat sig i det svenska samhället.

Som sagt det är väldigt få som är riktiga rassister, de flesta vill att invandringen minskar och att man ställer grundläggande krav på de som kommer hit tex. att de ska lära sig svenska (utan att få en massa birag), att de ska följa lagen och dem som inte gör det skall obönhörligt skickas hem (vid grövre brott, dvs. inte snatteri) Det som antagligen stör mig mest är sveriges underkastelse till musslimer. Dom behöver ju fan bara muttra diskriminering så öser staten pengar över dem. Snart är det antagligen rassistiskt att vara svensk, alla etniskt svenska kommer får en högre skatt som går till alla stackars invandrare som tack för att de fört hit sin kultur.

Det var sådana inlägg jag var ute efter, kanske var lite otydlig med trådstarten märkte jag nu. Jag kan inget annat än att hålla med dig med dina åsikter angående hur det bör vara, och JAG är en invandrare. Det är självklart för mig att en hårdare politik måste sättas in. Är man för snäll så utnyttjas man, det är fakta. Men ska jag som är en skötssam invandrare behöva deporteras fastän jag bidrar till ett väl fungerande samhälle? Det kommer inte att ske, hur mycket än folk önskar det. Det skulle som sagt bli inbördeskrig, och inte ens det skulle få ut alla invandrare. Kom igen nu, alla som skriver att en dag kommer varenda invandrare vara ute. Vad händer t.ex med alla halvsvenskar som har en utländsk förälder? och deras barn? kommer de också att deporteras? Ni kan bara inte verkligen tro att något sådant kommer att ske. Enbart önsketänkande. Så vad gör vi för att skapa en bättre sammanhållning? bättre att försöka bearbeta den frågan. För det är verkligheten.
Citera
2010-12-16, 21:36
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Mångkulturssamhället kommer att kvarstå, vare sig du vill eller inte. Hur har du tänkt att mångkulturen ska raderas bara för att invandringen stoppas? Om du tror att alla invandrare ska deporteras är du inte riktigt trogen till verkligheten, för att det kommer omöjligen att ske.

Att du tror mångetnicitet är mångkultur visar ju tydligt hur jävla korkad du (och likasinnade) är.

Ni strävar så hårt efter mångkultur men ingen av er tycks ha en jävla aning om vad det är för något.
"öööh kebab??"
Citera
2010-12-16, 21:40
Bannlyst
Jag hatar inte någon utan anledning, och dessutom hatar jag inte alla svartskallar.
Hatar bara dom som bor i vårat land, parasiterar och beter sig som ett jävla drägg.
Små jävla snorungar som ställer till det för sig, rånar pensionärer osv osv, såna fanstyg skulle man stampa sönder skallen på, sanna mina ord!

Hatar man något så kanske man kan se någonstans att det finns en anledning till hatet?

Mångkulturen har failat gång på gång, men PKtomtarna är helt enkelt för jävla dumma i huvudet för att inse att dom hugger yxan i båten, gång på gång somsagt...
Citera
2010-12-16, 21:49
Medlem
Citat:
Tror ni att något av detta invandrarhat som sprider sig över sverigesbefolkning kommer leda till något positivt? Det har uppenbarligen skett något fel inom Sveriges invandringspolitik, men lösningen är absolut inte hata på varenda enskild utlänning. Det kommer inte lösa några som helst problem, det kan jag lova. Även om invandringen skulle stoppas nu i sekunden hade fortfarande alla utlänningar som format sina liv här i Sverige vara kvar.

Då kommer ni fortsätta att hata i all evighet och även föra vidare detta till nästa generation. Destruktivt på hög nivå skulle jag vilja påstå.

Och ni som hoppas på att alla invandrare ska deporteras är lika verklighetstrogna som en religiös sektledare som bor under en grotta i rumänien.

Den riktiga boven i dramat är ju uppenbart politikerna. Allt detta hat borde istället styras mot deras håll.

Det har tydligen blivit ett mode att hata på ALLA invandrare oavsett hur de lever. Det är lättare att flyta med strömmen än att stå emot. Vet att många av er därute inte menar det fullhjärtat när ni beskriver hur ni avskyr alla med invandrarbakgrund.

Tycker det är skrämmande hur hatet växer sig likt en tumör hos det svenska folket.

Så, vad tror ni? tror ni att allt detta kommer leda till något positivt en dag?
Ifall invandringen hade fått ett tvärstopp idag. Vad hade varit nästa steg?
Vad vill ni uppnå?
Klämma in alla i koncentrationsläger?

Jag tror det är sådana som du som triggar upp stämningen. Men jag ger dig rätt för att det är politikerna som är ansvariga för situationen. Får jag ställa en motfråga? Tror du dagens flata invandringspolitik kommer leda till något positvt? Tror du svensken kommer lägga sig?

Jag tror personligen att svensken i allmänhet är positiv till invandrare. Däremot tror jag att väldigt många retar sig på den särbehandling och ibland rent fjäsk, utav vissa invandraregrupper. Yppar man något negativt så jävlar skall man stämplas och läxas upp som rasist, islamofob, främlingsfientlig. Invandrarna försvaras i absurdum. Tyvärr får alla skötsamma duktiga invandrare också oförtjänt klä skott för allt skit drägget ställer till med, och ingen vågar ta tag i. Kommer man hit och får fritt uppehälle så tyckr jag man kan visa lite respekt mot sitt värdland, eller det är för mycket begärt?

Personligen är jag tveksam till daltet med islamisterna som tror dom äger världen. Dom breder ut sig och tar för sig ogenerat av vårt uppdukade smörgåsbord. Vi ger mat och husrum och ändå vill dem döda oss?? Hur fan kan det bli så?
Deras traditioner och vanor måste accepteras och respekteras villkorslöst, annars är man rasist. Massmedia och batikhäxorna jamsar med och försöker mörka stolligheterna. Ex.: Om en etnisk svensk misstänks för något brott, så hängs han direk ut med bild och namn utan problem. Om en invandrare gör samma sak så står det nästan aldrig något i artikeln som visar etnisk tillhörighet. Jodå, jag förstår varför.

Jag är inte beredd att delta i och stötta dessa stolligheter, framförallt inte vara med och finansisera dem! Fattar ni inte? Folk har inget emot flyktingar! Folk retar sig på svenska myndigheters naiva inställning och flathet inför islamska stolligheter. Det kan väl inte så svårt att fatta. Det finns ju hur mycket tokigheter som helst som vi svenskar har ställt upp på när det gäller svensk invandringspolitik. Jag tror det är nog nu! Blir det ingen förändring så skall ni inte bli förvånade om SD hamnar på en 15-20% inför nästa val!

Om det nu är så att Sverige behöver invandring så går detta att lösa på helt andra sätt än idag! Och om det nu är så att våra somaliska flyktingar skulle vara någon form av pensionsförsäkring för blivande pensionärer så vill inte jag bli gammal i Sverige! Väldigt många kan ju för fan inte ens läsa!

Eftersom det bara är ca 5 % riktiga flyktingar som kommer hit och 95% anhöriginvandring så känns det spontant att något är fel.

Släng ut islamisterna som bevisligen motarbetar och hotar vår västerländska demokrati! Låt batikhäxorna åka med i samma veva.
Citera
2010-12-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Att du tror mångetnicitet är mångkultur visar ju tydligt hur jävla korkad du (och likasinnade) är.

Ni strävar så hårt efter mångkultur men ingen av er tycks ha en jävla aning om vad det är för något.
"öööh kebab??"

Ursäkta mig, mångetnicitet syftade jag på. Känner du dig extra smart nu? Du vet mycket väl vad jag menade. Jag försöker säga att du måste acceptera den mångetnicitet som råder i landet. Du gör iofs precis som du vill, men jag antar att du inte gillar att vara arg? Eftersom att invandrarna kommer att stanna, det är fakta. Men som man säger sanningen gör ont.

Du kan omöjligt bo i en storstad med den där mentaliten. Om du inte har lust att gå runt och vara ilsken och hatisk så fort du ser en svarthårig. Du kan ju iofs åka ut o bo i de mindre samhällena där invandringen inte syns lika tydligt, men jag får en stark känsla av att du redan gör det.

Du behöver inte försöka håna mig. Väx upp nu o gå o köp en kebab från din lokala kebabförsäljare, eller du kanske bojkottar kebaben? Du borde pröva dig på en tugga av den underbara kebaben, möjligtvis får det dig på andra tankebanor?
Citera
2010-12-16, 22:55
Medlem
Motleys avatar
Nix leder knappast inte till något bra, konstruktiv kritik när det gäller flyktingpolitiken är dock en helt annan sak. Vanligt hets eller hat ger bara "andra sidan" en ursäkt till att betee sig ännu värre, vilket i sin tur leder till "vad var det man sa", sedan fortsätter det så i all evighet tills någon jävla sida backar. Oavsett om det gäller islamistiska fantatiker, vänsterextrema eller högerextrema leder det aldrig till något vettigt.
Citera
2010-12-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Jag hatar inte någon utan anledning, och dessutom hatar jag inte alla svartskallar.
Hatar bara dom som bor i vårat land, parasiterar och beter sig som ett jävla drägg.
Små jävla snorungar som ställer till det för sig, rånar pensionärer osv osv, såna fanstyg skulle man stampa sönder skallen på, sanna mina ord!

Hatar man något så kanske man kan se någonstans att det finns en anledning till hatet?

Mångkulturen har failat gång på gång, men PKtomtarna är helt enkelt för jävla dumma i huvudet för att inse att dom hugger yxan i båten, gång på gång somsagt...

Jag förstår att folk inte gillar läget som det är. Jag har även skrivit innan att jag håller med på många punkter. MEN, nu är läget som det är. Även om invandringen skulle få ett tvärstopp skulle de invandrarna som bor och format sina liv här vara kvar. Och de kommer inte ta vägen någonstans. Vad gör man av den situationen? Snälla kom inte och säg att "en dag så kommer minsann varenda svartskalle i Sverige att bli hemskickad". För det är en fantasifull utopi som de främlingsfientliga har skapat som i sin tur håller hoppet (hatet) uppe. Droppa den fantasin, det kommer aldrig att ske, sluta vara så naiva gott folk.
Citera
2010-12-16, 23:00
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursäkta mig, mångetnicitet syftade jag på. Känner du dig extra smart nu? Du vet mycket väl vad jag menade. Jag försöker säga att du måste acceptera den mångetnicitet som råder i landet. Du gör iofs precis som du vill, men jag antar att du inte gillar att vara arg? Eftersom att invandrarna kommer att stanna, det är fakta. Men som man säger sanningen gör ont.

Du kan omöjligt bo i en storstad med den där mentaliten. Om du inte har lust att gå runt och vara ilsken och hatisk så fort du ser en svarthårig. Du kan ju iofs åka ut o bo i de mindre samhällena där invandringen inte syns lika tydligt, men jag får en stark känsla av att du redan gör det.

Du behöver inte försöka håna mig. Väx upp nu o gå o köp en kebab från din lokala kebabförsäljare, eller du kanske bojkottar kebaben? Du borde pröva dig på en tugga av den underbara kebaben, möjligtvis får det dig på andra tankebanor?

De allra flesta tror faktiskt mångetnicitet är mångkultur. Om du vet skillnaden är det upp till dig att visa, jag är ingen tankeläsare.

Du verkar dock har missförstått en hel del. De flesta av oss SDare har inget emot mångetnicitet i sig direkt, utan det är mångkulturen vi är emot.

Och ja jag känner mig jävligt smart, vilket inte är svårt när man är i konstrast med dig som bara kan komma med leksaksargument. Kebab lyckades du klämma in där också ser jag, originellt.
Citera
2010-12-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motley
Nix leder knappast inte till något bra, konstruktiv kritik när det gäller flyktingpolitiken är dock en helt annan sak. Vanligt hets eller hat ger bara "andra sidan" en ursäkt till att betee sig ännu värre, vilket i sin tur leder till "vad var det man sa", sedan fortsätter det så i all evighet tills någon jävla sida backar. Oavsett om det gäller islamistiska fantatiker, vänsterextrema eller högerextrema leder det aldrig till något vettigt.

Bra inlägg Motley, jag håller med till 100 %!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in