Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Tror ni att något av detta invandrarhat som sprider sig över sverigesbefolkning kommer leda till något positivt? Det har uppenbarligen skett något fel inom Sveriges invandringspolitik, men lösningen är absolut inte hata på varenda enskild utlänning. Det kommer inte lösa några som helst problem, det kan jag lova. Även om invandringen skulle stoppas nu i sekunden hade fortfarande alla utlänningar som format sina liv här i Sverige vara kvar.
Då kommer ni fortsätta att hata i all evighet och även föra vidare detta till nästa generation. Destruktivt på hög nivå skulle jag vilja påstå.
Och ni som hoppas på att alla invandrare ska deporteras är lika verklighetstrogna som en religiös sektledare som bor under en grotta i rumänien.
Den riktiga boven i dramat är ju uppenbart politikerna. Allt detta hat borde istället styras mot deras håll.
Det har tydligen blivit ett mode att hata på ALLA invandrare oavsett hur de lever. Det är lättare att flyta med strömmen än att stå emot. Vet att många av er därute inte menar det fullhjärtat när ni beskriver hur ni avskyr alla med invandrarbakgrund.
Tycker det är skrämmande hur hatet växer sig likt en tumör hos det svenska folket.
Så, vad tror ni? tror ni att allt detta kommer leda till något positivt en dag?
Ifall invandringen hade fått ett tvärstopp idag. Vad hade varit nästa steg?
Vad vill ni uppnå?
Klämma in alla i koncentrationsläger?
Jag tror det är sådana som du som triggar upp stämningen. Men jag ger dig rätt för att det är politikerna som är ansvariga för situationen. Får jag ställa en motfråga? Tror du dagens flata invandringspolitik kommer leda till något positvt? Tror du svensken kommer lägga sig?
Jag tror personligen att svensken i allmänhet är positiv till invandrare. Däremot tror jag att väldigt många retar sig på den särbehandling och ibland rent fjäsk, utav vissa invandraregrupper. Yppar man något negativt så jävlar skall man stämplas och läxas upp som rasist, islamofob, främlingsfientlig. Invandrarna försvaras i absurdum. Tyvärr får alla skötsamma duktiga invandrare också oförtjänt klä skott för allt skit drägget ställer till med, och ingen vågar ta tag i. Kommer man hit och får fritt uppehälle så tyckr jag man kan visa lite respekt mot sitt värdland, eller det är för mycket begärt?
Personligen är jag tveksam till daltet med islamisterna som tror dom äger världen. Dom breder ut sig och tar för sig ogenerat av vårt uppdukade smörgåsbord. Vi ger mat och husrum och ändå vill dem döda oss?? Hur fan kan det bli så?
Deras traditioner och vanor måste accepteras och respekteras villkorslöst, annars är man rasist. Massmedia och batikhäxorna jamsar med och försöker mörka stolligheterna. Ex.: Om en etnisk svensk misstänks för något brott, så hängs han direk ut med bild och namn utan problem. Om en invandrare gör samma sak så står det nästan aldrig något i artikeln som visar etnisk tillhörighet. Jodå, jag förstår varför.
Jag är inte beredd att delta i och stötta dessa stolligheter, framförallt inte vara med och finansisera dem! Fattar ni inte? Folk har inget emot flyktingar! Folk retar sig på svenska myndigheters naiva inställning och flathet inför islamska stolligheter. Det kan väl inte så svårt att fatta. Det finns ju hur mycket tokigheter som helst som vi svenskar har ställt upp på när det gäller svensk invandringspolitik. Jag tror det är nog nu! Blir det ingen förändring så skall ni inte bli förvånade om SD hamnar på en 15-20% inför nästa val!
Om det nu är så att Sverige behöver invandring så går detta att lösa på helt andra sätt än idag! Och om det nu är så att våra somaliska flyktingar skulle vara någon form av pensionsförsäkring för blivande pensionärer så vill inte jag bli gammal i Sverige! Väldigt många kan ju för fan inte ens läsa!
Eftersom det bara är ca 5 % riktiga flyktingar som kommer hit och 95% anhöriginvandring så känns det spontant att något är fel.
Släng ut islamisterna som bevisligen motarbetar och hotar vår västerländska demokrati! Låt batikhäxorna åka med i samma veva.