2010-12-16, 10:38
Medlem
Hejsan! jag har ett litet problem..det är så att när jag då spela då å då..så kommer alltså denna "blåskäm" upp..jag kör på Vista 64 och tänke uppdatera nu på lördag till Windows 7 ultimate. Men jag förstår inte varför denna blåskärm kommer upp? kan det vara något med drivrutiner? isf vad skall jag kolla? ( inte speciellt kunnig om sådant ) skulle gärna vilja ha lite hjälp

Mvh Daniel
Citera
2010-12-16, 10:47
Medlem
Bricabracs avatar
Det kan finnas hur många orsaker som helst till Blåskärm. Men jag rekommenderar ändå att du tar och söker igenom din dator med ett antivirusprogram samt ta bort onödiga program du inte använder.

Kolla även upp temperaturen i datorn, och testa uppdatera drivrutinerna till systemet.
Citera
2010-12-16, 10:48
Medlem
Mr-GNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
Hejsan! jag har ett litet problem..det är så att när jag då spela då å då..så kommer alltså denna "blåskäm" upp..jag kör på Vista 64 och tänke uppdatera nu på lördag till Windows 7 ultimate. Men jag förstår inte varför denna blåskärm kommer upp? kan det vara något med drivrutiner? isf vad skall jag kolla? ( inte speciellt kunnig om sådant ) skulle gärna vilja ha lite hjälp

Mvh Daniel

Hej. har haft det där problemet med en tidigare dator. använder du bärbar eller stationer?
Ibland kan det att du kör för många probam samtidigt och inte använder vissa eller att din dator blir för varm, som kan vara att du har för dåligt processor eller fläkt. Kan ju hända att det är något med drivrutiner men vet inte
Citera
2010-12-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bricabrac
Det kan finnas hur många orsaker som helst till Blåskärm. Men jag rekommenderar ändå att du tar och söker igenom din dator med ett antivirusprogram samt ta bort onödiga program du inte använder.

Kolla även upp temperaturen i datorn, och testa uppdatera drivrutinerna till systemet.

ok Tack, tror inte att det är temperaturen eftersom jag har 3 nexus fläktar + min CPU men skall titta på det!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-GN
Hej. har haft det där problemet med en tidigare dator. använder du bärbar eller stationer?
Ibland kan det att du kör för många probam samtidigt och inte använder vissa eller att din dator blir för varm, som kan vara att du har för dåligt processor eller fläkt. Kan ju hända att det är något med drivrutiner men vet inte

Har en Stationer dator ..att det är många program uppe kan jag nog hålla med om..ska faktiskt starta allt som vanligt och mäta temperaturen tack !

Edit: med alla program osv så är detta följande resultat
[IMG=http://img687.imageshack.us/img687/1504/23423asdasdasda.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Senast redigerad av Vidi-Sine 2010-12-16 kl. 12:00.
Citera
2010-12-16, 12:12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Dom där "Blåskärmarna" är inte "krascher" utan felmeddelanden om att ett allvarligt fel uppstått..
Felet får man en ledtråd om i just felmedelandets "Stop: 0x XXXXXXXXX"

Så gå in i loggboken och sök efter röd X samt gula utropstecken..

Notera Stop:felkoden och sök om information om denna på:
http://search.microsoft.com/advanced...v-SE&qsc0=0&q=
Markera "KB-artiklar (Tekniska supportartiklar)" samt "TechNet (För IT-tekniker/IT-ansvariga)"

Tips: Att söka på engelska ger ofta många fler träffar..

När du söker välj att klicka på nedre "SÖK"..
Citera
2010-12-16, 12:13
Medlem
Svenkan90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidi-Sine
ok Tack, tror inte att det är temperaturen eftersom jag har 3 nexus fläktar + min CPU men skall titta på det!

Har en Stationer dator ..att det är många program uppe kan jag nog hålla med om..ska faktiskt starta allt som vanligt och mäta temperaturen tack !

Edit: med alla program osv så är detta följande resultat
[IMG=http://img687.imageshack.us/img687/1504/23423asdasdasda.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us
Såg ju onekligen ganska bra ut så att den går varm kan man nog nästan utesluta, Kan ju vara något fel i ditt OS så prova installera Windows 7 som du nämnde tidigare så kanske du slipper bluescreen.
Citera
2010-12-16, 13:28
Medlem
Tack så mycket för denna information! ska göra allt å pröva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här