2010-12-16, 00:01
Medlem
anooonyms avatar
Tjenare.

Har "svart" hår (urtvättat, solblekt och 3-4 cm blond utväxt) bild. Ska färga detta brunt, så jag måste få bort den svarta färgen. Gick till en frisör och hon sa att dom först gör en avfärgning för att se om någon eller lite färg släpper för att sedan bleka det i omgångar.

Tänkte fråga ifall någon har erfarenhet utav denna avfärgning hon pratar om (eller liknande). Vad är det för saker hon snackar om? Aldrig hört talas om det innan nämligen.

Visst jag kan snacka vidare med frisören men jag vet inget om det och därför kan hon sälja vadfan som helst. Vill inte göra något som bara är bullshit. Hon sade även att det kan ta flera månader att bleka ner håret - vilket jag säkerligen tror att det kan göra, men det är inget jag vill Då kan jag lika gärna klippa av det o låta det växa ut igen..
Citera
2010-12-16, 00:10
Medlem
Det funkar absolut!
Det kommer kanske bli pissgult/orange men det är bara att färga över med brunt sen så kommer det
nog bli skitbra.

Jag har själv färgat från kolsvart till brunt med hjälp av avfärgning. ÄVen från svart till knallrött. Så det funkar verkligen.

Avfärgning finns på åhléns men även på mataffärer som typ coop, city gross och maxi.

Lycka till!
Citera
2010-12-16, 00:13
Medlem
Rös faktiskt till lite när jag såg din utväxt

Är inte avfärgning och blekning lite samma sak bara att avfärgningen är skonsammare mot håret? Möjligt att jag är ute och cyklar.
Citera
2010-12-16, 00:14
Medlem
anooonyms avatar
Tackar för det snabba svaret, visste inte dom hade sådant på *marknader* men ska definitivt kolla upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av xenith
Jotack jag vet vad du menar. Hatar själv folk som har svart hår och synlig utväxt. Turligt nog så går jag inte runt med upplyft hår så den blonda utväxten (som jag tycker är fulast på svarthåriga) syns icke.
Senast redigerad av anooonym 2010-12-16 kl. 00:18.
Citera
2010-12-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenith

Är inte avfärgning och blekning lite samma sak bara att avfärgningen är skonsammare mot håret? Möjligt att jag är ute och cyklar.

Jo exakt, skillnaden är vad jag har hört att avfärgning innehåller mer vatten än vad vanlig blekning gör. Men jag själv tycker att avfärgning funkar bättre. Testade att bleka svart hår med vanlig blekning men det blev bara vitt i botten och lite orange i luggen. Men avfärgning funkade på hela håret.
Citera
2010-12-16, 00:20
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosatraktor
Jo exakt, skillnaden är vad jag har hört att avfärgning innehåller mer vatten än vad vanlig blekning gör. Men jag själv tycker att avfärgning funkar bättre. Testade att bleka svart hår med vanlig blekning men det blev bara vitt i botten och lite orange i luggen. Men avfärgning funkade på hela håret.
På tal om hela håret. Jag har ju ojämn färg på mitt hår och frisören sa att dom bleker där det inte är utväxt. Var detta något du tänkte på med hemma-avfärgningen? (Ifall du hade utväxt då)
Citera
2010-12-17, 13:50
Medlem
anooonyms avatar
Någon här som vet ungefär exakt vad det är man ska kolla efter? Är det blondering, blekning eller "blondfärg" eller något annat jag ska ta? (på ica maxi eller coop den stora saken)

Kollade igår men kom på jag inte vet exakt vad jag söker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in