• 1
  • 2
2010-12-15, 22:25
Medlem
stordrulens avatar
Inhandla dig ett par pilsner, lägg iordning ett par recept och ha dig en redig matlagarkväll pöjk!
Citera
2010-12-15, 22:26
Medlem
Aleopas avatar
Ta din brödkniv, eller en med sågad tand, och skär i den. Gör en fuling och spola kniven ofta i hett vatten så går de lättare.
Citera
2010-12-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Nille_90
Tina hela biten och stek allt. Bara ett jävla meck att dela klumpen.

Låt svalna och frys sen in det du inte vill använda för tillfället. Frys i fryspåsar, och platta ut köttfarsen i plattor så blir det mycket lättare att tina rätt mängd sen.

Att tina och sedan frysa otillagad köttfärs är inte så bra.. Kan bildas en jävla massa bakterier när köttfärsen tinar.
Jo, jag VET ju att man ska dela upp den i portionspåsar och platta till, det gör jag alltid med köttfärs förutom just den här gången, därför har jag aldrig försatt mig i en sån här situation förens nu...

Citat:
Ursprungligen postat av g-moll
Du ska inte tina och frysa om den, om du inte tillagat den. Antingen lägger du ner lite energi och gör en god köttfärssås, eller så steker du den bara, fryser in den i portionsförpackningar och använder som bas till tacofärs, köttfärspaj, köttfärssås etc.
Ok, tack! Var inte helt säker på det där med att återfrysa tinad/stekt köttfärs, men tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ta din brödkniv, eller en med sågad tand, och skär i den. Gör en fuling och spola kniven ofta i hett vatten så går de lättare.
Testade faktiskt att spola den under hett vatten innan jag skapade tråden, det funkar inte mycket bättre det. Har stått och skurit i fem minuter nu utan vidare resultat, får steka upp alltihopa helt enkelt. Tack för hjälpen allihopa!
Citera
2010-12-15, 22:34
Medlem
_Nille_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesp3r
Jo, jag VET ju att man ska dela upp den i portionspåsar och platta till, det gör jag alltid med köttfärs förutom just den här gången, därför har jag aldrig försatt mig i en sån här situation förens nu...

Jävla dumt att du sket i de då.. Får du skylla dig.
Citera
2010-12-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Nille_90
Jävla dumt att du sket i de då.. Får du skylla dig.
Som sagt, det blev stressigt, yada yada. Får man inte skapa trådar om man behöver hjälp med någonting nu heller?
Citera
2010-12-15, 23:52
Medlem
_Nille_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesp3r
Som sagt, det blev stressigt, yada yada. Får man inte skapa trådar om man behöver hjälp med någonting nu heller?

Jo men då får man vara trevlig. Eller inte svara på inlägget alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in