2010-12-15, 21:55
Medlem
Det tycks vara höga förhoppningar kring DORO och dess framtid efter framgången med lättanvända mobiltelefoner för gamlingar. Aktien tycks handlas med viss rabatt och de har haft en stadig tillväxt de senaste åren. Prognosen tycks också vara fortsatt hög tillväxt och med nya operatörsavtal öppnas nya marknader.

Vad tror ni? har inte följt aktien aktivt själv men är lite sugen på att gå in.
Citera
2010-12-15, 22:22
Medlem
på lång sikt ser det positivt ut. just nu är aktie kursen avtagande med en del säljsignaler och det verkar inte vara köpläge just nu. har själv funderat på den här i dagarna men inväntar tydligare köpsignaler först.
Citera
2010-12-15, 22:28
Medlem
Jag har själv funderat på en Dorolur för tyckte den såg ganska tuff ut med sin enkelhet. Kan man skicka sms? Det är egentligen allt jag behöver, ringa och något enstaka sms... även om jag är väldigt kär i min iPhones alla applikationer.

Men har en sån här telefon verkligen en marknad? Ja, uppenbarligen har den väl det... inte bara för gamla, utan även barn och handikappade kan väl ha användning för den? Tror faktiskt jag köper ett par Doroaktier, och kanske en telefon. Jag gillar idén.
Citera
2010-12-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felix2
Jag har själv funderat på en Dorolur för tyckte den såg ganska tuff ut med sin enkelhet. Kan man skicka sms? Det är egentligen allt jag behöver, ringa och något enstaka sms... även om jag är väldigt kär i min iPhones alla applikationer.

Men har en sån här telefon verkligen en marknad? Ja, uppenbarligen har den väl det... inte bara för gamla, utan även barn och handikappade kan väl ha användning för den? Tror faktiskt jag köper ett par Doroaktier, och kanske en telefon. Jag gillar idén.
Det finns dorolurar som klarar SMS ja.

Jag tycker min T28s är snyggast av de lurar jag har fortfarande. Men min omor har den. Den var ju fresh annars, åkte in på garantigreja alldeles i slutet av användningsperioden så var ju ny knappsats och displaygreja (framsidan) och mic och så tror jag. Lite slitage bak på metallskalet såklart. Men den grönblå displayen är ju klart snyggast ;/
Citera
2010-12-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodyear90
på lång sikt ser det positivt ut. just nu är aktie kursen avtagande med en del säljsignaler och det verkar inte vara köpläge just nu. har själv funderat på den här i dagarna men inväntar tydligare köpsignaler först.

Men är kursen verkligen avtagande nu.? Om så, julhandeln kan nog sätta lite sprutt på aktien.
Citera
2010-12-16, 09:35
Medlem
ja om du kollar de senaste kvartalet så är trenden negativ. ser ut som att RSI är på väg att säga överköpt snart. ha is i magen tills trenden vänder upp!
Citera
2010-12-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodyear90
ja om du kollar de senaste kvartalet så är trenden negativ. ser ut som att RSI är på väg att säga överköpt snart. ha is i magen tills trenden vänder upp!

Is i magen är inte min grej Köpte en mindre post nu och ser vad som händer under julhandeln.
Citera
2010-12-16, 09:50
Medlem
okej låter inte bra. som man brukar säga the trend is your friend. gå inte emot den. hoppas du köpte minst 1000st iaf så det tickar in lite när det vänder.
Citera
2010-12-16, 10:04
Medlem
Nej, det gjorde jag inte, blev 275 st. Detta är en nystartad portfölj och DORO blir nu den första aktien inom telekom. Har fortfarande en minimal kunskap kring aktier och går en hel del på magkänsla. Kalla mig dum
Citera
2010-12-23, 19:31
Medlem
Osakasuns avatar
Härlig uppgång de senaste dagarna!
Citera
2011-03-07, 15:07
Medlem
Vad tror ni om det här? Kan det skrämma fart på kursen igen?

Citat:
DORO: FÖRSÄLJNINGSAVTAL MED TESCO MOBILE I STORBRITANNIEN (Direkt)
2011-03-07 10:02

STOCKHOLM (Direkt) Doro ingår ett strategiskt försäljningsavtal med Tesco Mobile, Storbritanniens ledande återförsäljare inom kontantkort.

Från och med början av mars kommer kunder att kunna köpa Doro Phoneeasy 409gsm genom Tesco Mobiles webbshop och butiker runt om i landet.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Börsredaktionen +46 8 5191 7911
Nyhetsbyrån Direkt
Citera
2011-03-07, 16:22
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannonym
Vad tror ni om det här? Kan det skrämma fart på kursen igen?

Tesco är en lågpriskedja, Doro säljer hyfsat dyra telefoner. Förvisso är Tesco största kedjan i GB, men jag hade nog hellre sett ett avtal med Sainsburys(typ Hemköp) där hade de kunnat kränga telefoner...

Jag är fortfarande intresserad av Doro, men är lite rädd för att deras telefoner är så lättkopierade, och de de är ju så dyra - känns som att de är lika "komplicerade" som den billigaste nokian, skillnaden är att en Doro kostar 5 ggr mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in