2004-07-23, 11:32
Medlem
Är det någon som vet vad denna film med duellerande banjos heter på engelska?

"scream like a pig!!!"
Citera
2004-07-23, 11:40
Medlem
BosseBensins avatar
Deliverance
Citera
2004-07-23, 12:35
Medlem
Memnoks avatar
"you's gonna do some prayin' boy.... better pray good...."
Citera
2004-07-24, 13:44
Medlem
Cineastens avatar
He sure got a pretty mouth.
Citera
2004-07-24, 14:57
Medlem
Capones avatar
jag rekommenderar akas.imdb.com
där kan du hitta de titlar som en film har i olika länder.
Citera
2004-07-24, 22:47
Medlem
Förträfflig film, faktum är att jag var o käkade hos far och bror idag och vi disskuterade just den filmen. Far menade på att banjonissen måste vara utvecklingsstörd på riktigt, går inte att spela så bra...
Citera
2004-07-25, 02:00
Medlem
ellroys avatar
Tittade faktiskt på filmen igår, Burt har väl aldrig varit bättre?
70talet var Burts storhetsperiod helt klart:
Den sista färden (1972)
Benknäckargänget (1974)
Nu blåser vi snuten (1977)
Citera
2004-07-25, 13:07
Medlem
RootMoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Förträfflig film, faktum är att jag var o käkade hos far och bror idag och vi disskuterade just den filmen. Far menade på att banjonissen måste vara utvecklingsstörd på riktigt, går inte att spela så bra...

Så här skriver WEHT.net:

What Ever Happened To... Billy Redden ?

Real Name: Billy Redden
Category: Show Biz
Claim To Fame: This 16-year-old boy from Rabun County, Georgia was the only "authentic" local to play the role of The Banjo Boy in John Boorman's disturbing hit movie of 1972 Deliverance. Billy was hand-picked from his local elementary school largely due to his "look" ( Billy's large head,skinny body, odd-shaped eyes and moronic grin had sadly branded him a poster-child for inbreeding and mental deficiency).
The actual irony is that Billy was neither "retarded" nor even able to "fake" playing the banjo.

Where are they now?

Billy was discovered by director Tim Burton in 2003 working at an Alabama cafe as a dishwasher-busboy. Burton wanted Billy for a cameo (as the "banjo boy") in his upcoming movie Big Fish
[He also worked for a time giving "Deliverance" tours along the river where the movie was shot. Over 30 people have died on the river since the film was made. Redden found it too risky and quit (so he says). - webmaster ]

Submitted by: Bruce Johnson
Posted Date: 2004-06-08 19:02:20
Views: 1434

http://www.weht.net/WEHT/Billy_Redden.html

Någon som sett Big Fish? Är han sig lik?
Citera
2004-07-25, 13:46
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
... att spela så bra? Varför skulle utvecklingsstörda vara bra på att spela banjo?
Citera
2004-07-25, 13:54
Bannlyst
Går det att hitta banjoduellen någonstans på nätet?
Citera
2004-07-25, 14:06
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Går det att hitta banjoduellen någonstans på nätet?
Drar just ned den via eMule. Massor av nedladdningsalternativ tillgängliga, sökte på 'Duelling Banjos'.
Citera
2004-07-25, 14:21
Medlem
jaha jovissts avatar
dom heter nåt i stil med Walter Scruggs och Arthur Smith tror jag, kan vara fel, ladda ner annat också med dom, jag har en massa banjosånger, riktigt bra speed-western.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in