Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mina funderingar, än mindre var jag ska posta min fundering, men går det att stänga av någon med hjälp av IP-nummer eller liknande? Alltså blockera en dator/anslutning? Det jag har i åtanke är några (någon?) som postar skit i MPK-forumet. Jag kan inte hjälpa att jag misstänker att det är samma person som återkommer hela tiden med olika användarnamn. Nu senast var det en jeppe som kallade sig
Eclipsecat och som bara talar om hur fula alla ämnestjejer är. Det har varit lite mycket sådant de senaste veckorna. Det dyker upp någon som totalsågar precis allt och blir avstängd efter ca 20 inlägg, det går ett par dagar sedan är det en ny användare som sågar allt och blir avstängd, då dyker det upp en ny etc... Jag kan inte släppa känslan av att det är en och samma person. Kan inte moderatorerna kolla upp sådant? Jag är inte så tekniskt kunnig om internetvärlden så det är därför jag frågar. Ginge det skulle det ju vara lättare att blockera fanskapet en gång för alla så slipper mod stänga av flera gånger i veckan.
Wermland