2010-12-14, 22:55
Medlem
tjena, har ett litet problem med min lilla dator just nu, jag är just nu kopplade med trådlös internet på denna genom min router men tydligen kan jag inte eller vet inte hur man kopplar upp sig till internet genom min router genom sladd, så undrar någon som vet hur man gör?

känner mig ganska dum för varje gång jag försöker på nytt så kommer jag till en bredbandsanslutning där den frågar mig efter användarnamn och lösenord till ett modem ett sånt lösen varje gång jag ska koppla upp mig, att jag ska ringa till telefonen, på min förra xp dator behövde jag bara skriva in lösenord så vipps så hade jag internet 24/7 genom mitt bredband jag fick genom routern.

så nu undrar jag vet ni kanske vad jag gör för fel?
Citera
2010-12-14, 22:58
Medlem
Gnorfens avatar
Hum Du bara kopplar in sladden i ett utag på rautern sen i datorn? :P
Citera
2010-12-14, 23:00
Medlem
jo har gjort det, men inte som att bara ösa på och öppna internet sidan, man måste koppla upp sig till routern och det är inte det jag vet hur man gör på windows 7. för allt jag hittar är hur man ringer upp till telefonen på den här skit OS
Citera
2010-12-14, 23:02
Medlem
Gnorfens avatar
Finns det inget "diagostera och reparera" på windows 7 då brukar lösa mycket ganska enkelt på vista :P

Och användar namn och lösenord borde ju va det samma som det du använder när du loggar in trådlöst?

edit:
Du kan ju testa med o stänga av det trådlösa för har förmig att det kan störa på nå sätt
Citera
2010-12-14, 23:09
Medlem
jag har testat stänga av det trådlösa men den hittar ingen internet endå frågar efter någon ISP och annat skit finns inget vanligt skit genom bredband genom dsl
Citera
2010-12-14, 23:20
Medlem
resetta modem/router, det lilla hålet som knappt en nål kommer in i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här