2010-12-14, 19:13
Medlem
Gantss avatar
Nr jag idag skulle ladda min brbar mac dator s gick det inte att ladda den. Nr jag pluggade in sladden till datorn blev skrmen ljusare men det laddades inte. Trodde att frst att det var problem men sladden. Hade provat min polares sladd och det funkade bra. S jag gick till kundservicen och sa att vad problemet var. De kollade p datorn och mrkte att det var datorn det var fel p och inte sladden. Tydligen s var det datorn batteri intag som hade en glapp, se bild:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/______mac.jpg

Killen sa att garantin inte kommer att tcka reparationen, s att fixa den lilla skadan kommer kosta ca 500 om jag kommer ihg rtt. Att betala 500 fr det dr lilla tnker jag inte gra men kommer bli tvungen om det inte finns ett annat stt att fixa det.

Kan nmna att jag kpte datorn frn Mediamarkt och inte frn deras butik.

Edit: Finns det p ngot stt man kan fixa det p egen hand? om det finns en guide eller s uppskattas det.
Senast redigerad av Gants 2010-12-14 kl. 19:16.
Citera
2010-12-15, 10:12
Medlem
Bricabracs avatar
Jag frstr inte riktigt. Hur kan INTE garantin frn MediaMarkt tcka detta? Eller r felet sjlvfrvllat?
Citera
2010-12-15, 10:37
Medlem
athlons avatar
Har du provat att rengra kontaktytorna i bde datorn och sladden med t-rd och exempelvis tops?
Givetvis med strmmen avstngd p bda.
Citera
2010-12-15, 13:00
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
[...]Tydligen s var det datorn batteri intag som hade en glapp[...]
Rolig mening

r det du som har orsakat skadan?
Citera
2010-12-15, 13:23
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Nr jag idag skulle ladda min brbar mac dator s gick det inte att ladda den. Nr jag pluggade in sladden till datorn blev skrmen ljusare men det laddades inte. Trodde att frst att det var problem men sladden. Hade provat min polares sladd och det funkade bra. S jag gick till kundservicen och sa att vad problemet var. De kollade p datorn och mrkte att det var datorn det var fel p och inte sladden. Tydligen s var det datorn batteri intag som hade en glapp, se bild:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/______mac.jpg

Killen sa att garantin inte kommer att tcka reparationen, s att fixa den lilla skadan kommer kosta ca 500 om jag kommer ihg rtt. Att betala 500 fr det dr lilla tnker jag inte gra men kommer bli tvungen om det inte finns ett annat stt att fixa det.

Kan nmna att jag kpte datorn frn Mediamarkt och inte frn deras butik.

Edit: Finns det p ngot stt man kan fixa det p egen hand? om det finns en guide eller s uppskattas det.

Det r bara att du gr dit och skriker p Mediamarkt s ska du se att det hnder ngot. r inte skadan sjlvfrvllad ska givetvis din garanti hlla.
Citera
2010-12-15, 13:25
Medlem
tzjs avatar
Hur gammal r datorn?

Du har en skada i porten bredvid med, kan du ha skadat ladduttaget samtidigt?
Citera
2010-12-15, 17:47
Medlem
Gantss avatar
Ass jag vet inte hur skadan har uppkommit. Funkade bra p mndag, men nr jag pluggade in laddarn i tisdag s ville det inte funka..

Men nr jag idag skulle plugga in laddarn igen bara fr att testa s funkade det. Men men vi fr se vill ju inte pilla med laddarn varje gng jag ska plugga in den, s kommer nog lmna in den under lovet s att de kan fixa skadan..

Datorn r 3 mnader gammal.
Citera
2010-12-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ass jag vet inte hur skadan har uppkommit. Funkade bra p mndag, men nr jag pluggade in laddarn i tisdag s ville det inte funka..

Men nr jag idag skulle plugga in laddarn igen bara fr att testa s funkade det. Men men vi fr se vill ju inte pilla med laddarn varje gng jag ska plugga in den, s kommer nog lmna in den under lovet s att de kan fixa skadan..

Datorn r 3 mnader gammal.

Nu vet jag inte vart du bor men har du inte ngon Apple Service Provide i nrheten dr du bor som kan lmna den till? S du slipper tjata p MM.
Citera
2010-12-16, 17:36
Medlem
Nothing Specials avatar
Plasten under ntverksporten r ju alldeles bjd. Sdr ska det inte se ut. Skadorna mste ju ha uppkommit samtidigt (om det inte r s att du r regelbundet vldsam med datorn).

Har du typ tappat vskan med datorn i nn gng eller s?

Garanti gller vid fabriksfel, eftersom det dr r sjlvfrvllat s gller sklart inte garanti utan d r det frskring man mste titta p.
Citera
2010-12-16, 19:56
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Plasten under ntverksporten r ju alldeles bjd. Sdr ska det inte se ut. Skadorna mste ju ha uppkommit samtidigt (om det inte r s att du r regelbundet vldsam med datorn).

Har du typ tappat vskan med datorn i nn gng eller s?

Garanti gller vid fabriksfel, eftersom det dr r sjlvfrvllat s gller sklart inte garanti utan d r det frskring man mste titta p.

Ja jag har tappat min vska ngon gng. Kpte in en "datorfodral" till datorn, samma dag och har alltid haft p den nr jag packar in allt. Lgger sedan "datorfodralet" inne i min vska. Knns surt att sdana klantiga grejer kan kosta en dyrt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in