Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-14, 18:51
  #1
Medlem
TMac1s avatar
Min tjej ska kolla in en lägenhet i hässelby strand, men vill gärna veta vad andra tycker om de området?

Bara ni skriver vad ni tycker e bra och vad ni tycker e dåligt, ja de vill säga om de finns dåliga saker haha..
Citera
2010-12-14, 18:52
  #2
Medlem
VVeeDs avatar
Mycket invandrare.
Citera
2010-12-14, 18:59
  #3
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
Mycket invandrare.

Så det negativa enligt dig e invandrare??

något positivt?
Citera
2010-12-14, 19:08
  #4
Medlem
dundermusen666s avatar
Det är helt ok, på en 1-10 skala av ghettoighet svag 4a, det är ändå gröna linjen.
Ett par matbutiker, ett bolag, videobutik, alkishak osv osv allt som krävs för att klara livet.

Ett + för nära till vällingby där det vuxit en del senaste åren.
Lite knivrån en och annan misshandel men på det stora hela ett ganska lugnt område, både gård/strand.
En annan fin sak är möjligheterna till strandpromenader samt att hon alltid kommer kunna åka förstaklass på tuben in till stan
Citera
2010-12-14, 19:14
  #5
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVeeD
Mycket invandrare.
Det vill jag inte påstå, mer gamla människor Hässelby strand. Men i Hässelby gård däremot, där är det mycket invandrare.
Som ovanstående säger, ett + för vällingby som ligger så nära, mycket bra och stora köpcentrum där.
Citera
2010-12-14, 19:17
  #6
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundermusen666
Det är helt ok, på en 1-10 skala av ghettoighet svag 4a, det är ändå gröna linjen.
Ett par matbutiker, ett bolag, videobutik, alkishak osv osv allt som krävs för att klara livet.

Ett + för nära till vällingby där det vuxit en del senaste åren.
Lite knivrån en och annan misshandel men på det stora hela ett ganska lugnt område, både gård/strand.
En annan fin sak är möjligheterna till strandpromenader samt att hon alltid kommer kunna åka förstaklass på tuben in till stan

Haha..förstklass, menar du då att de slutstationen haha

Jo de låter ju rätt intressant, själv bor jag i Abrahamsberg, så de e extremt nära varandra då
Citera
2010-12-14, 19:19
  #7
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Det vill jag inte påstå, mer gamla människor Hässelby strand. Men i Hässelby gård däremot, där är det mycket invandrare.
Som ovanstående säger, ett + för vällingby som ligger så nära, mycket bra och stora köpcentrum där.

Jo vällingby har fan vuxit dom senaste 2-3 åren sen jag flyttade upp till stockholm från skåne.

Jo jag såg faktiskt inte så många invandrare där..själv gillar jag de jag såg av hässelbystand då jag va o kollade in området, men alltid bra och intressant att se vad andra tycker..
Citera
2010-12-14, 19:32
  #8
Medlem
dundermusen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Haha..förstklass, menar du då att de slutstationen haha

Jo de låter ju rätt intressant, själv bor jag i Abrahamsberg, så de e extremt nära varandra då

Slutstation/startstation beror ju på åt vilket håll man ska.
Men in till stan så får du ju åka "förstaklass" alltså att du kan välja och vraka på säten, ta en fönsterplats, nära dörr etc om man nu väljer att sitta.

Har blivit lite nojig med att sitta på sista tiden då en bekant som jobbar med att "rengöra" säten berättat skräckhistorier för mig.

Men åter till hässelby, de är helt ok.
Visst det är mycket invandrare men allt som oftast helt ok, alkisarna är lugna, på det stora hela ganska
lugna människor där ute svarta som vita, nyktra som fulla.
Det är inte alls samma ghetto-känsla/mentalitet som på valfri blå hållplats.
OBS!! bara hur jag upplever det, men tror nog många är benägna att hålla med...
Hässelby funkar!! och det funkar till och med väldigt bra.
Citera
2010-12-14, 20:35
  #9
Medlem
Hej

Bodde pa Mirabellbacken mellan 97-03 och det var helt okej. I stort sett bara pensionarer ifran T-banan och ner till Maltesholmsbadet.
Skulle tippa pa att 95% av alla lagenheter efter Maltesholmsvagen ar bostadratter darav ett annat klientel boende.
En nackdel ar badet som sommartid drar enorma mangder med svartingar som wailar och skitar ner nagot otroligt. Daremot ar det sallan nagot brak eller otrevligt som hander nere pa badet.

Har man max 750-1mille och vill ha en helt okej lagenhet i vasterort med lag avgift sa ar HasselbyStrand ett givet val. HasselbyGard ar riktigt elandigt i jamforelse.

Peller
Citera
2010-12-14, 22:56
  #10
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Hej

Bodde pa Mirabellbacken mellan 97-03 och det var helt okej. I stort sett bara pensionarer ifran T-banan och ner till Maltesholmsbadet.
Skulle tippa pa att 95% av alla lagenheter efter Maltesholmsvagen ar bostadratter darav ett annat klientel boende.
En nackdel ar badet som sommartid drar enorma mangder med svartingar som wailar och skitar ner nagot otroligt. Daremot ar det sallan nagot brak eller otrevligt som hander nere pa badet.

Har man max 750-1mille och vill ha en helt okej lagenhet i vasterort med lag avgift sa ar HasselbyStrand ett givet val. HasselbyGard ar riktigt elandigt i jamforelse.

Peller

Det måste ha varit en idyll när du först bodde där , för nu är det tyvärr inte lika trevligt
Citera
2010-12-14, 23:14
  #11
Moderator
rotadents avatar
Hässelby strand har läget för sig. Slutstationen på t-banan och nära Mälaren. Det finns mycket trevliga promenader att gå nere vid vattnet som någon redan har nämnt. Sen om man gillar att bada har man förstås Maltesholmsbadet där nere. En kompis till mig bodde där i närheten förut och kallade badet för Persiska viken då, men så illa är det nog inte Som redan nämnts känns Hässelby strand ganska mycket trevligare än Hässelby gård. Centrumet runt t-banan är lite deppigt, men i övrigt är området rätt okej.
Citera
2010-12-14, 23:56
  #12
Medlem
Grejen med Hässelby strand är väl att det rör sig mycket folk från H Gård där speciellt vid badet på sommaren. Jag tippar att strand går samma öde som gård på sikt, om du vill bo i Hässelby är det ju villastaden som gäller, undantaget Arabdalen då förstås
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback