2010-12-14, 17:26
Medlem
Som rubriken säger.

Fick svaret Medges ej både på dosan i mataffären och på bankomaten utanför trots att jag har ca 2000 kr kvar på kontot (kollade precis på min internetbank)

Var rädd att jag blivit skimmad först men det verkar ju som att pengarna finns där.

Någon som har nån aning vad det kan bero på?
Jag kan inte ringa internetbanken heller då min telefon är död och laddaren ligger på jobbet (är hemma och är sjuk). Skulle verkligen behöva äta

Mvh
M
Citera
2010-12-14, 17:28
Medlem
Så går det när man inte ser till att ha kontanter på sig.. Banker ska man inte lita på..
Citera
2010-12-14, 17:28
Medlem
Kanske har något med Operation Payback att göra, Mastercard kanske ligger nere?
Citera
2010-12-14, 17:33
Medlem
Verdess avatar
Det där har hänt mig en gång också, strax efter lön dessutom. Det är för att banken har nåt problem, det brukar lösa sig inom några timmar. I mitt fall var det nordea, är det dom du har också?
Citera
2010-12-14, 17:39
Medlem
hade så för ~2 veckor sen med VISA gick inte ta ut och fick "Medges Ej" men då låg ju fsb:s servrar nere
Citera
2010-12-14, 17:48
Medlem
Samma sak har hänt mig. Jag kunde inte köpa i affär eller ta ut ur automat, men på internetbanken såg allt bra ut.

Det som hade hänt mig var att någon hade skimmat mitt kort. Dock hade bankens automatiska säkerhetssystem spärrat kortet i tid (eftersom jag själv handlat i Sverige en timme innan någon försökte ta ut pengar från sydamerika). Eftersom allt spärrades innan dom kunde ta ut något, så såg saldot på kontot ut precis som vanligt.

Har detta hänt dig och banken ej har uppgifter om ditt telefonnummer (har dom det så ringer dom dig ganska omgående) så kommer du att få ett brev om några dagar, där dom ber dig att kontakta dom.

Det som jag hade gjort om jag vore du, är att testa några timmar senare att ta ut pengar ur en automat, och om det ej fungerar då så får du ringa banken (på något sätt kan du säkert lösa det).

Är det nu så att kortet faktiskt blivit skimmat, så kan du med hjälp av uppvisat legg ta ut pengar på närmaste bankkontor imorgon, fram tills att det nya kortet kommer.
Citera
2010-12-14, 18:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkaba
Som rubriken säger.

Fick svaret Medges ej både på dosan i mataffären och på bankomaten utanför trots att jag har ca 2000 kr kvar på kontot (kollade precis på min internetbank)

Var rädd att jag blivit skimmad först men det verkar ju som att pengarna finns där.

Någon som har nån aning vad det kan bero på?
Jag kan inte ringa internetbanken heller då min telefon är död och laddaren ligger på jobbet (är hemma och är sjuk). Skulle verkligen behöva äta

Mvh
M
Har du använt kortet förut? Första gången brukar man behöva aktivera det via internetbanken för köp och uttag annars medges det inte. Vilken mobil är det? Ibland kan man ladda dom genom datorkabeln istället. Känner du ingen i närheten du kan föra över pengarna till och som kan ta ut pengar? Skicka sms via internet och be dom gå in på msn

Förresten har du inga pantburkar?
Senast redigerad av frank_pe 2010-12-14 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in