2010-12-14, 15:30
Medlem
waggazees avatar
Ett ämne som är minst sagt aktuellt just nu. Det gick ju sådär för Sveriges förste självmordsbombare.

Jag vill gärna tro att folket på flashback hade kunnat (i teorin!) kunnat åstadkomma mycket mer förödelse genom sin egna uttänkta terrorattack.

Var när och hur hade din terrorhandling sett ut? Vi kan hålla oss i sverige.
(kravet är att om du inte dör under handlingen så kommer du bli tagen antingen direkt lr senare och få sitta resten av livet i fängelse, förslagsvis abu ghraib fängelset. så välj själv).

OBS! Endast i teorin! OBS!
Citera
2010-12-14, 15:32
Bannlyst
Tagit och fyllt en lastbil med TNT och sedan kört in den i en fullsatt moske under ramadan.
Citera
2010-12-14, 15:33
Medlem
gunseng2s avatar
Lämna en väska på en buss/tub i rusning?
Citera
2010-12-14, 15:36
Medlem
heskans avatar
Förstår inte hur man misslyckas. En stor van med en sjujäkla bomb. Full fart till något torg och sen bara spränga skiten. Easy peacy japanese.
Citera
2010-12-14, 15:36
Medlem
nekropedofilis avatar
Lämnat en väska fylld med sprängmedel på Centralstationen vid rusingstid, sedan hade jag lämnat området snabbt och detonerat bomben
Citera
2010-12-14, 15:37
Medlem
jonbolls avatar
Jag hade under en månad arbetat som elektriker i Rosengård, köpt in en bil som jag hade stripat med t.ex Hanssons el, köpt in utrustning matchande kläder m.m Sen hade jag gått runt och knackat dörr och sagt att bostadsbolaget skickat mig för att "uppdatera" proppskåpet, varpå jag hade planterat bomber i proppskåpen i noga utvalda lägenheter. Ingen hade förmodligen reagerat om jag uppträtt proffsigt och dessutom lärt mig en del namn på bostadsbolaget om t.ex en vaktis skulle fråga vad jag gör där. Sen skulle jag spränga hela skiten.

OBS. Jag skulle givetvis aldrig göra detta och hoppas inte heller att det händer.
Citera
2010-12-14, 15:51
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
hahaha det här kan väl räknas som stämpling till brott??

Haha det hoppas jag inte Men det lär vi väl märka rätt snart isåfall...med tanke på att FBI nu är i stan.

OBS! Hela tråden är en teoretisk tråd med scenarion som är just scenarion! OBS!
Citera
2010-12-14, 16:01
Medlem
Grävt ner en bomb vid en motorväg och väntat tills någon buss eller grupp av bilar kommer tillräckligt nära den och detonerat skiten.
Senast redigerad av Uaex 2010-12-14 kl. 16:05.
Citera
2010-12-14, 16:08
Medlem
AdamSmiths avatar
Så skulle jag gjort

http://www.youtube.com/watch?v=Gxm_qpKh7Jw

Hade nog jämnat ett kvarter eller två med marken.
Citera
2010-12-14, 16:29
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Så skulle jag gjort

http://www.youtube.com/watch?v=Gxm_qpKh7Jw

Hade nog jämnat ett kvarter eller två med marken.

det DÄR var en jääkla smäll alltså. trodde de stod nära först men sen såg man ju säkerhetsavståndet på x antal meter
Citera
2010-12-14, 16:49
Medlem
Jag skulle köpa en jävla massa cola light och mentos, sen sitta dagar och fixa flaskorna. När allt var färdigt boom i en livsmedelsaffär, fy fan vad alla skulle bli kladdiga!
Citera
2010-12-14, 16:56
Medlem
waggazees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nice88
Jag skulle köpa en jävla massa cola light och mentos, sen sitta dagar och fixa flaskorna. När allt var färdigt boom i en livsmedelsaffär, fy fan vad alla skulle bli kladdiga!

Haha är nog den mest uppfinningsrika iden hittills, typ färutom snubben med tanken om bomer i proppskåpen. ta och byt ut cola och mentos mot två kemiska ämnen som reagerar med varandra och du har en ordentlig smäll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in