2010-12-14, 14:24
Medlem
Ja nu är det ju som så att jag fick virus i min laptop. Problemet är bara att när jag försöker installera XP på nytt så hakar skiten upp sig mitt under installationen. Den kopierar filer, men sedan börjar CDskivan stega, och så kommer en ruta upp. Såhär står det:

"Kunde inte installera följande fil: XXX. Vill du hoppa över den filen?"

Jag har testat allt, utom att formatera. Jag har till och med formaterat partitionen på 7 mb (Skitsamma, vad ska jag med den till ändå?) Var ju tvungen att testa något iallafall. Jag har försökt kopiera filer, jag har försökt gå efter tutorials, ingenting funkar. Hur jag än gör så vill datorn inte kopiera windows filerna. Det är alltid nån jävla fil som inte går. boot.ll eller vafan det heter!
Jag testade att hoppa över filerna genom att sätta fast knappen med en skruv. När jag sedan skulle installera blev det total error. Med andra ord... inte bra alls. Jag kommer att köpa en ny dator snart som kompensation för detta. Men innan jag gör det så vill jag försöka igen. Vad är felet och vad gör jag?

Skivan är i princip ny, INGA repor. Så det beror inte på det.

Ska man lämna in datorn? Och isåfall var? Någon med erfarenheter om sånt här?
Citera
2010-12-14, 14:28
Medlem
cannaBes avatar
Varför har du inte testat att formatera? Eftersom du har virus är ju formatering helt klart det bästa alternativet. Det är det för övrigt om du inte har virus också eftersom du vill bli av med allt som ligger på C:\ och ersätta det med nya goda filer från CD.

Ta bort alla partitioner under installationen, sen lägger du till de du vill ha och installerar Windows. Funkar inte det så kan det vara något fel på din hårddisk.
Citera
2010-12-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Varför har du inte testat att formatera? Eftersom du har virus är ju formatering helt klart det bästa alternativet. Det är det för övrigt om du inte har virus också eftersom du vill bli av med allt som ligger på C:\ och ersätta det med nya goda filer från CD.

Ta bort alla partitioner under installationen, sen lägger du till de du vill ha och installerar Windows. Funkar inte det så kan det vara något fel på din hårddisk.

Helt enkelt därför att jag har filer på disken som jag är rädd om. Jag försökte rädda dessa genom att göra nån sorts "ubuntu aktivt skrivbordstjossan skiva" men datorn ville inte acceptera den skivan utan skyllde på att windows saknar filer, osv. Så fort jag går på ett problem, så uppstår ett till, så jag gav upp det där med Ubuntu. Jag har för dåligt tålamod, och har inte kunskap nog att sitta och pilla med sånt där.

Jag försökte, men av någon anledning så går det inte att göra den andra partitionen större. Jag tänker såklart försöka igen, formatera hela skiten och bara köra allt nytt, rakt av. Men då måste jag rädda filerna först...
Citera
2010-12-14, 14:37
Medlem
Norezs avatar
lämna XP och gå till win 7 eller valfri linux
Citera
2010-12-14, 14:38
Medlem
Kights avatar
Kan du inte bara köra en Windows live cd och rädda filerna till ett usb minne ?
Citera
2010-12-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Kan du inte bara köra en Windows live cd och rädda filerna till ett usb minne ?

Absolut, bra tips! Tyvärr, tror jag, eftersom jag är en glad amatör med begränsat tålamod vad gäller datorer, att det blir knivigt.
Citera
2010-12-14, 16:49
Medlem
Då testade man att bränna en UBCD4Win skiva och naturligtvis hittade inte datorn skivan. Försökte med ALLT, men datorn vägrade starta upp skivan. Med andra ord; SKRÄP, idioterna som gjort det programmet är inkompetenta kräk som inte kan NÅGOT om systemåterställning.

Nej, nu blir det ny dator fram till jul + en inlämning av datorn. Lär ju inte hända ett skit, men bara jag själv slipper pilla med skiten.
Citera
2010-12-14, 23:50
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Då testade man att bränna en UBCD4Win skiva och naturligtvis hittade inte datorn skivan. Försökte med ALLT, men datorn vägrade starta upp skivan. Med andra ord; SKRÄP, idioterna som gjort det programmet är inkompetenta kräk som inte kan NÅGOT om systemåterställning.

Nej, nu blir det ny dator fram till jul + en inlämning av datorn. Lär ju inte hända ett skit, men bara jag själv slipper pilla med skiten.
Du kan ju inte sitta och gnälla över program när det är du som inte använder dem rätt. Gjorde du ens en bootbar skiva? Vet du vad det innebär?

Ladda ner och installera imgburn, öppna programmet, välj "Burn image to disc" bläddra fram till iso-filen (UBCD4WIN) sätt brännhastigheten på 4x, tryck på burn.

Testa att boota från skivan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in