2010-12-14, 13:20
Bannlyst
Jag blir utloggad hela tiden. Jag loggar in men sen hinner jag inte mer än klicka på något forum så är jag utloggad igen. "Sparar inte webläsarn cookies?" undrar ni. Jo, det gör den. Har kollat i inställningarna. Dessutom funkar det att vara inloggad på andra sidor, som gmail och twitter - det är bara på Flashback det är såhär.

Så vad är problemet? Ett helvete att skriva inlägg och öht vistas på forumet när det är såhär.
Citera
2010-12-14, 13:22
Medlem
WeeZis avatar
kanske någon som loggar in på ditt konto så du loggas ut?..

(vet inte ifall man loggas ut ifall nån annan loggar in) aldrig testat..
annars låter det konstigt :S

själv har jag varit inloggad i år o dar!
Citera
2010-12-14, 13:39
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Jag blir utloggad hela tiden. Jag loggar in men sen hinner jag inte mer än klicka på något forum så är jag utloggad igen. "Sparar inte webläsarn cookies?" undrar ni. Jo, det gör den. Har kollat i inställningarna. Dessutom funkar det att vara inloggad på andra sidor, som gmail och twitter - det är bara på Flashback det är såhär.

Så vad är problemet? Ett helvete att skriva inlägg och öht vistas på forumet när det är såhär.
Testa att rensa dina cookies.
Citera
2010-12-14, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeZi
kanske någon som loggar in på ditt konto så du loggas ut?..

(vet inte ifall man loggas ut ifall nån annan loggar in) aldrig testat..
annars låter det konstigt :S

själv har jag varit inloggad i år o dar!

"Nu är jag fortf. inloggad. Vad hände? Är det tillfälligt? Ingen vet. Vilket mysterium." skrev jag och försökte skicka. Och då var jag givetvis utloggad. Vad FAN! Nån FB-tekniker här eller?

Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Testa att rensa dina cookies.

Testade det nu. Men ingen skillnad. Blir utloggad hela tiden ändå. Dessutom har jag Firefox inställt på att rensa cookies var gång jag stänger ner det.
Senast redigerad av Svartmyran 2010-12-14 kl. 13:42.
Citera
2010-12-14, 13:41
Medlem
charkovs avatar
Bocka i rutan som säger "logga in mig automatiskt".
Citera
2010-12-14, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Bocka i rutan som säger "logga in mig automatiskt".

Varför det?
Citera
2010-12-14, 14:13
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Varför det?
Sorry, menade så klart rutan "Kom ihåg mig"?. Strunt samma, det har ju löst sig för dig.

Tydligen...
Citera
2010-12-14, 14:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Sorry, menade så klart rutan "Kom ihåg mig"?. Strunt samma, det har ju löst sig för dig.

Tydligen...

Nja, han kan ju faktiskt fortfarande vara tvungen att logga in om och om igen, att han skriver betyder egentligen bara att han minns lösenordet. Mycket roligare att anmärka på de som hävdar att de inte kan skriva inlägg imho.
Citera
2010-12-14, 14:34
Bannlyst
Det har inte alls löst sig. Såhär ser det ut:

1. Jag loggar in
2. Trycker på ett ämne
3. Blir utloggad
4. Ska skriva ett svar i en tråd
5. Blir ombedd att logga in, varpå jag gör det
6. Skriver inlägget och trycker på "skicka svar"-knappen
7. Blir ombedd att logga in, varpå jag gör det
8. Skickas till en sida där det står "felaktig sida", eller nåt i den stilen
9. Backar ett steg i browsern och hamnar på sidan där jag skrivit/skriver mitt svar.
10. Trycker snabbt som fan på "skicka svar"-knappen
11. Svaret blir skickat - om jag inte har varit för långsam. Isåfall tillbaka till punkt 7.

Och såhär är det BARA på Flashback.
Citera
2010-12-14, 15:30
Bannlyst
Såhär gick tankarna nyss

"Det verkar funka! Jag är inloggad står det. Nu testar jag att skriva ett inlägg! Jaha, "logga in" står det. Happ... Men jag testar att backa ett steg och trycka på "svara på ämne" igen! Kanske funkar då, andra gången gillt s.a.s? La la la.. Ja, det gör det!"

Tankarna fortsätter nu när jag väl sitter här och skriver

"Undrar vad detta beror på.. Jag blir inte klok. Och jag undrar om detta inlägg kommer kunna skickas - UTAN att jag måste logga in först. Spännande, låt se!"

Det gick inte att skicka. Står att jag ska logga in. Tankarna återkommer

"Om jag testar att backa och trycka på "skicka svar" igen då? Andra gången gillt även här? Låt se..."
Citera
2012-11-20, 16:08
Medlem
Sorry for bump, men jag har samma fel som TS.

Ibland blir jag utloggad efter 10minuter, men ofta efter bara några sekunder. Typ när jag bläddar till sida 2 i en tråd på länktips så ombeds jag logga in, och då handlar det om max 1-4 minuter.

Alla andra sidor behåller inloggning, typ Gmail, FB, Skryim-forums osv. Cookies tycks således fungera som de ska. Samma fel i IE och FF.
Citera
2012-11-20, 16:15
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Sorry for bump, men jag har samma fel som TS.

Ibland blir jag utloggad efter 10minuter, men ofta efter bara några sekunder. Typ när jag bläddar till sida 2 i en tråd på länktips så ombeds jag logga in, och då handlar det om max 1-4 minuter.

Alla andra sidor behåller inloggning, typ Gmail, FB, Skryim-forums osv. Cookies tycks således fungera som de ska. Samma fel i IE och FF.

Testa att rensa cookies, det kan vara så att någon har blivit för stor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in