2010-12-14, 11:57
Medlem
Har haft den här datorn i 3 år och den väl beprövad. Häromdagen så började grafiken krångla (jag hade inte laddat ner någon ny uppdatering eller drivrutin såvitt jag vet). När jag startade datorn så var det massa fyrkanter i olika mönster och färger över skärmen (även vid windowsflaggan och i bios) samt att när man scrollar upp eller ner så hänger inte bilden med riktigt, det är något tjall på uppdateringen. Det blir liksom som en våg som följer med när man scrollar på en hemsida.

Ibland när jag startar datorn så funkar det som vanligt, sen blir allt svart och så kommer lite färger upp på den svarta bakgrunden för att sedan hänga sig totalt och kräva omstart. Spel funkar inte med felmedelandet "Failed to find a suitible display device" samt att de helt enkelt inte startar utan bara hänger sig under "laddningen".

Jag prövade att starta en film medan jag hade det här problemet, men det funkade som vanligt.Trots att bakgrundsbilden är helt förvrängd och allt grafiskt rör sig hackigt.
Jag misstänker att det är något drivrutin, flash eller direct X relaterat. Någon som har upplevt detta eller vet hur man ska åtgärda det här problemet?
Citera
2010-12-14, 12:11
Medlem
Min lösning:

1: Avinstallera allt du kan hitta tillhörande grafikkortet, controlpanels och dylikt.

2: Ladda ner Driver Sweeper, starta om datorn i Felsäkert läge.

3: Kör Driver Sweeper i det felsäkra läget markera motsvarande det grafikkort du har (tillverkare) och rensa ut alla resterande filer.
Starta om datorn normalt.

4: Gå direkt till grafikkorttillverkarens hemsida och ladda ner drivrutinerna och installera dem.

5: Uppdatera DirectX via microsoft, ta ner hela directx inte webbuppdateraren.

Prova detta till och börja med och återkom om det inte fungerar
Citera
2010-12-14, 12:14
Medlem
Edit: Följde stegen med det blev ingen skillnad.
Senast redigerad av Kabelbounse 2010-12-14 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in