• 3
  • 4
2011-11-07, 20:08
Medlem
Linkcas avatar
Såg precis Inception. Jag tyckte den var awesome (kanske mest för att DiCaprio är med )

Nej men ärligt, inception. Det känns på något sätt som att det skulle kunna vara trovärdigt? Men hey, det är drömmar vi snackar om. Att plantera en dröm i en annan människa? Är det däremot möjligt? Liksom, många har skrivit här på forumet att vi utsätts för inception dagligen i vaken tillstånd så som reklam, media, andras åsikter m.m och det funkar ju. För annars skulle inte din pappa har köpt den där nya platt-TVn som han absolut behövde även om han redan hade en TV som fungerade alldeles utmärkt.
Men är det möjligt att smyga sig in i någon annans dröm eller plantera in en dröm i någon annan människa?

Tycker filmen var bra, det fick en att tänka efter en gång till huruvida verkligheten verkligen är så som man tror.
Citera
2011-11-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
När jag drömmer flyter allt på, när jag är vaken utsätts jag för yttre moment, saker jag inte själv styr.

Men det reser ju bara ännu mer frågor. Varför får Robert Fischer en backup när The Dreampolice får slåss själva? Kan man fantisera fram ett större vapen så kan man fantisera fram tio medhjälpare plus att man slipper visa sitt eget ansikte. Jag försöker inte misskreditera filmen i sig då det är en bra film, bara det att den inte håller tillräckligt på premissen den sätter upp.

Precis, men Fischers medvetande var inte med när gravitationen försvann i korridoren. Dynamit är kul, men varför inte bara återställa? Chauffören hade lika gärna kunnat göra det.

Det har gjorts studier där sovande försökspersoner ombads att försöka mäta ut tio sekunder och säga till när tio sekunder har gått. Det tog längre tid, inte kortare tid. Alltså faller all filmens trovärdighet.

Vetrarmegin: Kanske. Jag tror däremot att det finns diskussionsunderlag för Inception på filosofiforat precis som det finns en tråd som verkar basera sig på Revolver.

Men lik förbannat kan man drömma en jävla massa grejer på en kort stund? Du förstår väl att filmen inte bygger på 100% sanning, utan snarare att man får mycket gjort under kort tid när man drömmer.

Jag kommer ihåg en dröm jag hade när jag försov mig till skolan, larmet ringde och jag snoozade i 5 min, under dom 5 minuterna hände det massa grejer, förmodligen så drömde jag inte bara rakt av i 5 minuter, utan min hjärna hjälpte väl till att bygga upp hela scenarion av korta intryck.

Och har du hela tiden trott att filmen bygger på sanna händelser? Jag menar lolar du åt blade och star trek också och menar på att dagens vetenskap har spolat deras trovärdighet?
Citera
2011-11-09, 17:11
Bannlyst
den är ju jättebra!
Citera
2011-11-09, 17:12
Bannlyst
Ni Borde Till Och Med Köpa Filmen På Itunes!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in