2010-12-14, 01:42
Medlem
har fr tillfllet windows xp 64 (winborg-versionen som gr att jag kan kra windows update nr jag vill utan problem). Funderar nu p att byta ver till Windows 7 professional 64.

problemet r att jag funderar p om det verkligen vrt att byta. r Windows 7 x64 bttre n mitt nuvarande OS? Oavsett om du svarar ja eller nej, motivera grna varfr.
Beroende p svaren jag fr hr ska jag bestmma mig fr om jag ska satsa p 7an eller inte.
Citera
2010-12-14, 01:48
Medlem
cSxs avatar
Beror ju p vad du anvnder datorn till...
Citera
2010-12-14, 01:56
Medlem
jag ger ett starkt rek fr win 7 x64. krde xp innan , de jag mrkte var att w7 r snabbare och s lrde sig snabbt m.m . de som r bra med w7 r att det r snabbare och det r en hel maskinvara n vad vista va/r . det r vll litte svrt i brjan nr man anvnder w7. datan jobbar snabbare och det finns mer skerhet i w7, nyare uppdateringer m.m om du behver hjlp med ngot eller har mer frgor s kan du skicka ett mail eller adda msn ( Falunene@hotmail.com ) P.S frlt fr stav fel MVH Dead
Citera
2010-12-14, 06:15
Medlem
Att folk ens stller frgan...

Sjlvklart r Windows 7 bttre n XP, sen om det r vrt pengarna r ju upp till ens egna budget. Men har man rd s r Win7 vldigt rekomenderat.
Citera
2010-12-14, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
har fr tillfllet windows xp 64 (winborg-versionen som gr att jag kan kra windows update nr jag vill utan problem). Funderar nu p att byta ver till Windows 7 professional 64.

problemet r att jag funderar p om det verkligen vrt att byta. r Windows 7 x64 bttre n mitt nuvarande OS? Oavsett om du svarar ja eller nej, motivera grna varfr.
Beroende p svaren jag fr hr ska jag bestmma mig fr om jag ska satsa p 7an eller inte.

Win7 sgs ju vara uppfljaren till XP, dvs lika bra som XP r fast bttre.
Den strsta skillnaden r ju utsendet, och sedan sklart hur sjlva operativsystemet uppfr sig.

Kr du XP och byter till vista, s blir du missnjd s det skriker om det. Men att byta till Win7 brukar absolut inte gra anvndarna missnjda.

Windows sju r snabbare, bttre (hanterar minnet bttre) och mer skrare. S du blir nog inte missnjd. Tycker du inte om hur sjlva operativsystemet ser ut s kan du ju stnga av aero-effekten som den heter, och f windows sju att se precis ut som xp.
Det gr nog dessutom windows sju nnu snabbare p din dator.
Citera
2010-12-14, 08:19
Medlem
fr fretag kan det vara bkigt att uppgradera till win7 men fr privatpersoner s klart som fan du ska byta. Win7 r bttre p alla stt! frutsatt att du har hrdvara fr det sklart. tnker frmst p minne. Men ja antar att du har 4gb+ eftersom du kr 64bitars.....
Citera
2010-12-14, 10:50
Medlem
Har en P4 med xp men skivan har gtt snder har 3 licenser hur fr jag en ny skiva?
Citera
2010-12-14, 11:00
Medlem
6E303062s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtW
Har en P4 med xp men skivan har gtt snder har 3 licenser hur fr jag en ny skiva?
Det fr du inte. Mjligen kan du kpa en ifrn fretaget du fick skivan ifrn, men med tanke p att Windows XP-licenser snart kan tas med i Antikrundan fr vrdering, s tvivlar jag starkt p det.

OT: XP x64 fungerar fortfarande utmrkt p min gamla dator, som har en av de frsta AMD64-propparna i sig. Den har ven mindre n 1GB RAM och ett FX5200, s jag tvivlar p att det r ngon id att slnga in Windows 7.
Moderna datorer fungerar dock utmrkt med Windows 7.
Senast redigerad av 6E303062 2010-12-14 kl. 11:03.
Citera
2010-12-14, 11:26
Medlem
cSxs avatar
Beror ju fortfarande p vad du ska gra med datorn.
Citera
2010-12-14, 19:04
Medlem
Skulle rekommendera Windows 7 fr alla datorer som ligger ver 1.6ghz och har 1gb ram och mer
Citera
2010-12-14, 20:13
Medlem
1) tack fr svaren hittills!

2) har en rtt s stabil dator s den kommer klara av win7 utan problem

3) brukar inte spela spel (mjligtvis football manager nn gng i framtiden). Anvnder datorn mest till att skriva, surfa, se filmer/serier, musik.

Anledningen till att jag startade trden var fr att jag googlade om detta o d lt det p folk som om xp var lika bra som 7an, om inte bttre. Dock var dessa sidor 1 r gamla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in