2010-12-13, 22:01
Medlem
Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i östersund, så här ligger de till...

jag skulle köpa nya prylar till skotern, och eftersom de är omöjligt att få tag i han på telefon och dom vill att man gör beställningar via mejl så gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska länge och kom överens och jag skulle bara mejla när ja hade betalat så skulle han skicka prylarna...
så jag betalade och mejlade han, men inte fått några grejor eller svar på mejl trots att ja skickat några mejl.. så jag tänkte att ja ska prova mejla från en arbetskamrats mejl och låtsas vilja beställa grejor och då svarade han på 40 min...
sen mejla ja från min flickväns mejl, även där fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmälan
är 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag göra för att få mina saker??
Citera
2010-12-13, 22:03
Medlem
samuels avatar
Anmäl honom?
Citera
2010-12-13, 22:05
Medlem
femforfems avatar
Polisanmäl tattarbengan, du kommer inte få dina grejjer men pengarna tillbaka får du med största sannolikhet
Citera
2010-12-13, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxxninjan
Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i östersund, så här ligger de till...

jag skulle köpa nya prylar till skotern, och eftersom de är omöjligt att få tag i han på telefon och dom vill att man gör beställningar via mejl så gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska länge och kom överens och jag skulle bara mejla när ja hade betalat så skulle han skicka prylarna...
så jag betalade och mejlade han, men inte fått några grejor eller svar på mejl trots att ja skickat några mejl.. så jag tänkte att ja ska prova mejla från en arbetskamrats mejl och låtsas vilja beställa grejor och då svarade han på 40 min...
sen mejla ja från min flickväns mejl, även där fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmälan
är 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag göra för att få mina saker??

Hur mycket pengar rör det sig om? Vad har du för nåt som kan bevisa att du betalat?
Citera
2010-12-13, 22:07
Medlem
de värsta är att jag vill ha prylarna, eller är det nån som vet vart man kan köpa renoverade cylindrar?
kostar så jävligt med nya...
han har ju dessutom min gamla trasiga cylinder
Citera
2010-12-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Hur mycket pengar rör det sig om? Vad har du för nåt som kan bevisa att du betalat?

4510:- för att vara exakt, ja jag har både mejlkonversation som kan bevisa att vi kommit överens om vilken bank giro nummer ja skulle sätta in pengarna på och kan ju skriva ut ett kontoutdrag..
Citera
2010-12-13, 22:19
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
4510:- för att vara exakt, ja jag har både mejlkonversation som kan bevisa att vi kommit överens om vilken bank giro nummer ja skulle sätta in pengarna på och kan ju skriva ut ett kontoutdrag..

Samt mailkonversationen har du ju också.
Citera
2010-12-13, 22:22
Bannlyst
Citat:

Pengarna kan du kräva tilbaka genom att lämna in en ansökan på Kronofogdemyndigheten, du går in och visar dina dokument så nån där kan bedömma möjligheten samt råda ifall du skall gå vidare. De har blanketter som du fyller i + lämnar in. Ansökan kostar 650 :- men detta ingår i totalsumman du kommer kräva från han.

Att fullfölja affären verkar lönlöst rent praktiskt sett då han tydligen inte levererar,

Den trasiga cylindern kan han väl behålla
Citera
2010-12-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Pengarna kan du kräva tilbaka genom att lämna in en ansökan på Kronofogdemyndigheten, du går in och visar dina dokument så nån där kan bedömma möjligheten samt råda ifall du skall gå vidare. De har blanketter som du fyller i + lämnar in. Ansökan kostar 650 :- men detta ingår i totalsumman du kommer kräva från han.

Att fullfölja affären verkar lönlöst rent praktiskt sett då han tydligen inte levererar,

Den trasiga cylindern kan han väl behålla

nej den trasiga cylindern behöver jag om ja ska köpa en utbytescylinder eller renovera den... de är hälften så dyrt som att köpa en ny...

det med kronofogden låter ut att ta lång tid, likaså polis, men har jag inget val så har ja inte
Citera
2010-12-13, 22:41
Medlem
Razzles avatar
Citat:
nej den trasiga cylindern behöver jag om ja ska köpa en utbytescylinder eller renovera den... de är hälften så dyrt som att köpa en ny...

det med kronofogden låter ut att ta lång tid, likaså polis, men har jag inget val så har ja inte
Bor du för långt bort för att besöka Bengan...och reda ut det hela?
Citera
2010-12-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle

japp, jag bor i göteborg...
Citera
2010-12-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle

skit i polisen, allt du gör där kommer rinna ut i sanden och du slösar resurser. Polisens jobb är att lagföra brott och detta är inte brott nog för att du skall få ut nåt av det.

Tar det tid gå via KFM så tar det, men du får iaf. dina grejer tilbaka, cylindern kan du oxo begära tilbaka via dem genom sk. särskild handräckning

Peace out
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in