• 1
  • 2
2010-12-13, 22:01
Medlem
Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i stersund, s hr ligger de till...

jag skulle kpa nya prylar till skotern, och eftersom de r omjligt att f tag i han p telefon och dom vill att man gr bestllningar via mejl s gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska lnge och kom verens och jag skulle bara mejla nr ja hade betalat s skulle han skicka prylarna...
s jag betalade och mejlade han, men inte ftt ngra grejor eller svar p mejl trots att ja skickat ngra mejl.. s jag tnkte att ja ska prova mejla frn en arbetskamrats mejl och ltsas vilja bestlla grejor och d svarade han p 40 min...
sen mejla ja frn min flickvns mejl, ven dr fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmlan
r 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag gra fr att f mina saker??
Citera
2010-12-13, 22:03
Medlem
samuels avatar
Anml honom?
Citera
2010-12-13, 22:05
Medlem
femforfems avatar
Polisanml tattarbengan, du kommer inte f dina grejjer men pengarna tillbaka fr du med strsta sannolikhet
Citera
2010-12-13, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haxxninjan
Hejsan!

jag tror jag har blivit lurad av bengansmotor i stersund, s hr ligger de till...

jag skulle kpa nya prylar till skotern, och eftersom de r omjligt att f tag i han p telefon och dom vill att man gr bestllningar via mejl s gjorde jag de.. vi hade diskuterat ganska lnge och kom verens och jag skulle bara mejla nr ja hade betalat s skulle han skicka prylarna...
s jag betalade och mejlade han, men inte ftt ngra grejor eller svar p mejl trots att ja skickat ngra mejl.. s jag tnkte att ja ska prova mejla frn en arbetskamrats mejl och ltsas vilja bestlla grejor och d svarade han p 40 min...
sen mejla ja frn min flickvns mejl, ven dr fick ja svar ganska snabbt...

men inge svar till min mejl trots hot med polisanmlan
r 2 veckor sedan jag betalade....

hur ska jag gra fr att f mina saker??

Hur mycket pengar rr det sig om? Vad har du fr nt som kan bevisa att du betalat?
Citera
2010-12-13, 22:07
Medlem
de vrsta r att jag vill ha prylarna, eller r det nn som vet vart man kan kpa renoverade cylindrar?
kostar s jvligt med nya...
han har ju dessutom min gamla trasiga cylinder
Citera
2010-12-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Hur mycket pengar rr det sig om? Vad har du fr nt som kan bevisa att du betalat?

4510:- fr att vara exakt, ja jag har bde mejlkonversation som kan bevisa att vi kommit verens om vilken bank giro nummer ja skulle stta in pengarna p och kan ju skriva ut ett kontoutdrag..
Citera
2010-12-13, 22:19
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
4510:- fr att vara exakt, ja jag har bde mejlkonversation som kan bevisa att vi kommit verens om vilken bank giro nummer ja skulle stta in pengarna p och kan ju skriva ut ett kontoutdrag..

Samt mailkonversationen har du ju ocks.
Citera
2010-12-13, 22:22
Bannlyst
Citat:

Pengarna kan du krva tilbaka genom att lmna in en anskan p Kronofogdemyndigheten, du gr in och visar dina dokument s nn dr kan bedmma mjligheten samt rda ifall du skall g vidare. De har blanketter som du fyller i + lmnar in. Anskan kostar 650 :- men detta ingr i totalsumman du kommer krva frn han.

Att fullflja affren verkar lnlst rent praktiskt sett d han tydligen inte levererar,

Den trasiga cylindern kan han vl behlla
Citera
2010-12-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Pengarna kan du krva tilbaka genom att lmna in en anskan p Kronofogdemyndigheten, du gr in och visar dina dokument s nn dr kan bedmma mjligheten samt rda ifall du skall g vidare. De har blanketter som du fyller i + lmnar in. Anskan kostar 650 :- men detta ingr i totalsumman du kommer krva frn han.

Att fullflja affren verkar lnlst rent praktiskt sett d han tydligen inte levererar,

Den trasiga cylindern kan han vl behlla

nej den trasiga cylindern behver jag om ja ska kpa en utbytescylinder eller renovera den... de r hlften s dyrt som att kpa en ny...

det med kronofogden lter ut att ta lng tid, likas polis, men har jag inget val s har ja inte
Citera
2010-12-13, 22:41
Medlem
Razzles avatar
Citat:
nej den trasiga cylindern behver jag om ja ska kpa en utbytescylinder eller renovera den... de r hlften s dyrt som att kpa en ny...

det med kronofogden lter ut att ta lng tid, likas polis, men har jag inget val s har ja inte
Bor du fr lngt bort fr att beska Bengan...och reda ut det hela?
Citera
2010-12-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle

japp, jag bor i gteborg...
Citera
2010-12-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle

skit i polisen, allt du gr dr kommer rinna ut i sanden och du slsar resurser. Polisens jobb r att lagfra brott och detta r inte brott nog fr att du skall f ut nt av det.

Tar det tid g via KFM s tar det, men du fr iaf. dina grejer tilbaka, cylindern kan du oxo begra tilbaka via dem genom sk. srskild handrckning

Peace out
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in