Forumet behöver lite mer kultur så jag postar en annan variant av "poker".
Seat 1: Skitsystem ($2.80)
Seat 2: Men The Men ($16.85)
Seat 3: Hero ($8.70)
Seat 4: stovr ($14.35)
Seat 5: wacked ($3.45)
Seat 6: quagmire ($18.55)
Skitsystem posts the small blind of $0.10
Men The Men posts the big blind of $0.25
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Ac 8h 5h 7s 3h]
Hero raises to $0.50
stovr folds
wacked folds
quagmire folds
Skitsystem folds
Men The Men raises to $0.75
Hero calls $0.25
*** FIRST DRAW *** (Pot: $1.60)
Men The Men stands pat
Hero discards 1 card [Ac]
Dealt to Hero [8h 5h 7s 3h] [4s]
Men The Men bets $0.25
Hero raises to $0.50
Men The Men raises to $0.75
Hero calls $0.25
*** SECOND DRAW *** (Pot: $3.10)
Men The Men stands pat
Hero stands pat on [8h 5h 7s 3h 4s]
Men The Men bets $0.50
Hero calls $0.50
*** THIRD DRAW *** (Pot: $4.10)
Men The Men stands pat
Läs efter att du fattat ditt beslut, spoilern har inget med saken att göra
Hero discards 1 card [8h]
Dealt to Hero [5h 7s 3h 4s] [2d]
Är mina beslut rätt under första och andra bytet eller ska man byta bort åttan tidigare mot Men The Men?
Jag har inte spelar detta spel jättemycket, men det känns som du borde förstå att du är slagen där när du sitter med 8-7 högt och han inte tar några kort, så ja byt bort 8an tidigare tycker jag. annars nice att få nöten där
Jag har inte spelar detta spel jättemycket, men det känns som du borde förstå att du är slagen där när du sitter med 8-7 högt och han inte tar några kort, så ja byt bort 8an tidigare tycker jag. annars nice att få nöten där
Lite synd att jag inte bytt tidigare, villain satt på 76-low oh hade kunnat cappa potten hela vägen. Men ja, spelade handen helt fel och missade 3$ i värde
edit: 2$*
Senast redigerad av boonting 2010-12-13 kl. 21:19.
Hade synat river utan bryt i.om att han var patte pre. Att bryta är väl inte jättedåligt men det är för svagt för du jagar bara 1 kort (7) och ett av dem har Fi väldigt ofta = 2~ outs så att vika är nog bättre än att syna där.
Hade synat river utan bryt i.om att han var patte pre. Att bryta är väl inte jättedåligt men det är för svagt för du jagar bara 1 kort (7) och ett av dem har Fi väldigt ofta = 2~ outs så att vika är nog bättre än att syna där.
Grejjen är ju att villain 3bettar mig när jag har en 8a> vilket ger hans hand ett par alternativ som jag själv hade spelat som han gör i den här handen.
85432
76542
86543
etc. men 87low tror jag inte han spelar sådär starkt, det är mer checksyn när jag 3bettar honom efter första bytet med en sån hand. Rättare sagt så är jag tie mot 87 och en sämre hand lär han knappast sitta på så länge han inte är en 9lowfisk vilket jag tvivlar på (har checksynat river med 87-händer tidigare, vilket jag förövrigt rekomenderar som riveraction med åtta-händer). Det var ett svårt beslut att byta bort åttan i det där fallet men jag pallade inte gråtsyna till showdown ;(
Men att bryta en 87 vid andra bytet är inget jag rekommenderar men efter en andra stand pat och villain shovar in 0.5 till blir det allt klarare vad jag står emot för hand. Självklart ere lowstakes också och idioten kan tro att jag nybörjare som spelar med ess och liknande.
Senast redigerad av boonting 2010-12-14 kl. 00:33.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!