2017-12-19, 08:20
Medlem
Dax att hoppa på tåget nu bois!
Citera
2020-10-16, 13:34
Medlem
Kirobas avatar
Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Intressant råkade i vilt meningsutbyte på Börssnack om CLS.
Även Placera ABs skribenter ligger helt fel på det.

Ett världsledande bolag inom neurokirugi med ett brilliant navigationssystem (nackdelen med det systemet är att de det behövs en MRI anläggning, gissa vad en MRI kostar i installations kostnad och driftskostnad. Jämför gärna kostnaden med traditionell ”krona” och CT bilds navigation).

Sanningen är att CLS anlitat det här stora bolaget som CRO.
CLS har kontaktat bolaget för att utföra ett arbete.
Att då dra slutsatsen att det stora amerikanska bolaget efter slutfört CRO arbete ska inkludera CLS som beståndsdel i sitt navigationssystem är befängd och skulle verkligen det bli aktuellt sker det efter avslutat CRO uppdrag om sisådär 5 år (tidigast).

En sådan är Haussning, lägg en länk och skriv allt tyget håller och hoppas ingen läser länken och inser att det inte är den kopplingen haussaren påstår.
Godnatt CLS.
Ser vi samma kursutveckling på 9 år sikt som på de senaste 9 åren?
Senast redigerad av Kiroba 2020-10-16 kl. 13:36.
Citera
2020-12-03, 13:51
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Sötebrödsdagarna för medtech börjar ta slut.
Tidigare räckte det med CE markering som inte innebar mycket mer än en definierad ”tillvekningsstandard”.
När CLS försöker sälja in sig som en behandlingsmetod snarlik läkemedel går det inte att hävda att en laserfiber är huvudkomponenten och att något sjukhus har gjort en liten försöksserie utan dubbelblindning med kontrollgrupp.

”Enkel” medtech kommer inte beröras av det här men ”avancerad” medtech kommer få studiekostnader och 10-15 års studietider likt läkemedel.

CLS är därmed tillbaka på ruta 1.

”Enligt kliniska studier vid sjukhusen i Verona och Marseille kunde Imilt-behandling användas endast i ett begränsat antal fall.
"Det är inte möjligt att dra några statistiskt säkrade vetenskapliga slutsatser baserat på så begränsade data. De lovande resultat vi sett avseende överlevnad efter behandling kvarstår, men behöver verifieras med ytterligare data. Hänsyn till dessa erfarenheter tas med i en uppdatering av kommande multicenterstudie avseende Imilt", säger Mats Ekelund, medicinsk chef på CLS.”

https://www.avanza.se/placera/telegr...eu-regler.html
Citera
2020-12-03, 14:33
Medlem
Kirobas avatar
Citat:

Tydligen "åsikts" modererar Börssnack felaktiga inlägg om CLS.

"Inga trådar matchar det valda filtret"

Dagens Industri börjar få varningsflagga, då de även låter frilans journalisten Sven Nordenstam återigen skriva en sågande artikel där det verkar som om de tillfrågade experternas svar parats ihop med annorlunda frågeställning. 2 svenska experter + en USA expert. Sista sågningen råkade Immunicum ut för.
Citera
2021-03-03, 13:14
Medlem
Kirobas avatar
Tycker det kan vara dags att ”återigen” ta en titt på Dagens Industris haveri med Börssnack.
Som ni ser var jag så kritisk att Börssnacks moderatorer föredrog att banna mig från fortsatt skrivande.
Givetvis baserades moderatorernas beslut på att övriga sektmedlemmar i CLS hade en annan åsikt.

Jag hävdar att jag hade rätt i framtidsutsikterna för CLS.

Samma sak hände mig 2 ggr hos Placera AB när jag bedömde WNTs framtid. Då kostade WNT runt 20 SEK.
Placera ABs externa moderatorer InterAktiv säkerhet gav WNTs sekt rätt trots att de hade fel.

Jag hävdar därmed att moderatorernas ingripande med påföljande banning varit felaktig 2 ggr.

Som ni säkert inte missat har jag jagat ett 3dje bolag senaste tiden utifrån ett omotiverat högt marknadsvärde i förhållande till preparatets studiefas.

Ska jag få rätt en tredje gång ?

Låt mig påminna om oddsen:

”Läkemedel i fas I: 10,4% chans att nå marknad
Läkemedel i fas II: 16,2% chans att nå marknad
Läkemedel i fas III: 50% chans att nå marknad
Läkemedel i fasen för marknadsgodkännande: 83,2% chans att nå marknad”

Vi kan även ta med nr 4 i listan över rätt bedömning.
DMYD har enligt Diagnode-2 100% chans att nå signifikant resultat för primär end-point i Diagnode-3
Citera
2024-06-27, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av qkenswe
Dax att hoppa på tåget nu bois!

Jag är på!
Citera
2025-10-29, 14:20
Medlem
Skrivs förvånansvärt lite om detta bolag.
Står vi inför en turn around? Jag tror det!

Vi skulle kunna ta del av en mångmiljardmarknad. Tekniken har vi och marginalerna är ofta upp mot 60-70 % för CLS.
Att vi har ett börsvärde på ett par hundra miljoner är en gåta för mig men jag tror det kommer se annorlunda ut om 1-3 kvartalsrapporter.

Vad är era tankar? Onekligen så har ju saker och ting börjar rulla företagets väg nu, efter många långa år.
Citera
Igår, 09:31
Medlem
Fin publicitet i TV4. Det här kommer bli stort.

https://www.tv4.se/artikel/5lqoSR1SW...ag-aer-en-gava

https://www.tv4play.se/korthet/75d61...dag-ar-en-gava
Citera
Igår, 10:13
Medlem
Kirobas avatar
Medicinteknisk produkt utan patentskydd. Tar ca 3 mån att genomgå en sådan studie.
CEmärkning är en byråkratisk fars utan medicinskt behandlingsvärde.
Lasermaskiner och laserfibrer finns lika många varianter som matbröd eller utrustning för Till ex. -skopier (lapara, colo, arthro, osv)
Citera
Igår, 10:26
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhhh
Fin publicitet i TV4. Det här kommer bli stort.

https://www.tv4.se/artikel/5lqoSR1SW...ag-aer-en-gava

https://www.tv4play.se/korthet/75d61...dag-ar-en-gava
NÄR kommer det bli stort?

Jag skulle inte köpa långsiktigt på såna artiklar. Så otroligt många hinder på vägen. Men visst - trejda dagar med bra momentum kan man alltid göra. Inte idag dock
Citera
Igår, 11:08
Medlem
Citat:
Medicinteknisk produkt utan patentskydd. Tar ca 3 mån att genomgå en sådan studie.
CEmärkning är en byråkratisk fars utan medicinskt behandlingsvärde.
Lasermaskiner och laserfibrer finns lika många varianter som matbröd eller utrustning för Till ex. -skopier (lapara, colo, arthro, osv)

Så enkelt är det inte längre, MDR är betydligt mer krävande än tidigare CE märkningen för medicinteknisk utrustning. Sen är märkningen bara ett steg på vägen, kan du inte visa på tillräcklig klinisk evidens som i detta fall betydligt förlängd överlevnad för en av de mest aggressiva cancerformerna spelar det ingen roll hur många märkningar du har för ingen kommer använda det ändå.

Nej det är inte bara en laser som vem son helst kan slänga ihop och stoppa i i hjärnan och köra på, det är hela behandlingmetoden ihop med Clearpoints Prism dvs att utföra minivalinvasiv operation i hjärnan med realtidsövervakning i MR-scanner som är grejen.
Citera
Igår, 12:31
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhhh
Så enkelt är det inte längre, MDR är betydligt mer krävande än tidigare CE märkningen för medicinteknisk utrustning. Sen är märkningen bara ett steg på vägen, kan du inte visa på tillräcklig klinisk evidens som i detta fall betydligt förlängd överlevnad för en av de mest aggressiva cancerformerna spelar det ingen roll hur många märkningar du har för ingen kommer använda det ändå.

Nej det är inte bara en laser som vem son helst kan slänga ihop och stoppa i i hjärnan och köra på, det är hela behandlingmetoden ihop med Clearpoints Prism dvs att utföra minivalinvasiv operation i hjärnan med realtidsövervakning i MR-scanner som är grejen.
Då är det i Clearpoint aktierna ska köpas eftersom det är de som bekostat utvecklingen av operationstekniken och även bekostar studierna. Den dan de vill intygar de enbart att andra leverantörer av medicinskteknisk produkt är likvärdig.
Att media skriver om det betyder att det är ca 10 år kvar, media skriver enbart om tidiga studier – nya behandlingsmetoder.

Glöm inte att cancerbehandlingar har en 5 års uppföljningstid innan patienterna friskförklaras.
Senast redigerad av Kiroba Igår kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in