2010-12-12, 18:53
Medlem
Satt hemma hos en polare idag när hans brorsa kom in till oss och berättade att hans dator var helt konstig, vilket den minst sagt är.
Alla program i startmenyn har fått "WoW-ikonen" och när man trycker på dem så startas WoW, oavsett om man trycker på Paint, Systemverktyg, Tillbehör eller dyl. Ifall man trycker på egenskaper så står rätt mål inskrivet för programmet men ändå så öppnas då WoW och även ifall man byter ikonen så är WoW-ikonen kvar.
Här kommer en bild på hur det ser ut: http://img228.imageshack.us/img228/9445/rallec.jpg

Så vad kan de vara för något? Lillebrorsan sa att hans kompis försökt installera rocketdock men då kraftigt misslyckats.

Hoppas det är någon som har en aning om vad det kan vara för inställning grabben lyckats ändra och så tackar jag på förhand!
-G0liat
Citera
2010-12-12, 18:57
Medlem
Testa med systemåterställning.
Citera
2010-12-15, 18:01
Medlem
Han har inte gjort några återställningspunkter tyvärr..
Hade tänkt att detta var ett simpelt problem men tydligen inte, borde det inte vara någon inställning att alla ska öppna samma?
Citera
2010-12-15, 18:53
Bannlyst
verkar som exe association har cp:at sig lite... du kan googla efter exe association fix, men jag vet inte riktigt.
Citera
2010-12-15, 19:02
Medlem
kolla om du har detta i registret (WINDOWS 7)var försiktig om du ändrar i registret.
kan ev kräva omstart för att ändringen skall träda i kraft
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\FileExts\.exe\UserChoice]

annars kolla http://support.microsoft.com/kb/950505

mvh
t
Citera
2010-12-15, 19:13
Medlem
no-more-oxygens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
verkar som exe association har cp:at sig lite... du kan googla efter exe association fix, men jag vet inte riktigt.
Tror också det; WoW ikonen är antagligen en platshållare för "okänd fil". Kan du köra typ .rar filer eller .txt filer, annars kan alla associationer vara pajade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in