2010-12-12, 17:41
Medlem
Mattzon2ks avatar
God kväll, jag har fått ett litet problem som är väldigt irriterande.

Det hela började för ett par dagar sen då min Windows 7 x64 "gick ut", dvs jag har ingen aktivera produktnyckel men detta löste jag med ett program som jag inte kommer ihåg namnet på, nåja, nu till problemet.

Datorn bluescreenar 4-5 gånger innan den går igång, och när jag väl får igång den så kommer det upp rutor som säger att alla mina program som körs har slutat fungera, trycker jag på hitta lösning till problemet så bluescreenar datorn. ja ni hajjar.

Är det någon som har en aning om vad problemet kan vara? mycket tacksam för alla svar.

Ber om ursäkt för dålig stavning skriver från telefonen.
Citera
2010-12-12, 18:21
Medlem
man skulle kunna tro att det är aktiveringsprogramet som är orsaken

testa starta i felsäkertläge(F8)och försöka göra en systemåterstllning till en tidigare tidpunkt

mvh
t
Citera
2010-12-13, 15:08
Medlem
Mattzon2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
man skulle kunna tro att det är aktiveringsprogramet som är orsaken

testa starta i felsäkertläge(F8)och försöka göra en systemåterstllning till en tidigare tidpunkt

mvh
t

Mjo det går ju, men finns det något lätt sätt att kolla om ens komponenter i datorn fungerar som dom ska?
Citera
2010-12-13, 17:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzon2k
Det hela började för ett par dagar sen då min Windows 7 x64 "gick ut", dvs jag har ingen aktivera produktnyckel men detta löste jag med ett program som jag inte kommer ihåg namnet på, nåja, nu till problemet.

Andra som söker i samma ämne, det finns TVÅ säkra lösningar som funkar.

1) Köp en laglig Windows licens.
2) Installera/kör DAZ LOADER. Den funkar både för äkta och oäkta installationer. Bryter mot licensen.

Har du installerat en "fix", antingen avinstallera "fixen" och kör med DAZ LOADER eller installera om operativet från scratch från en officiell distribution och välj ett av ovanstående två alternativ.

BSOD felsöks initialt mha MEMTEST86+ bootad från CD/USB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in