Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-12, 17:20
Medlem
Hej!
Har på sista tiden uppmärksammat ett störande problem;
I dom flesta forum finns samlade trådar för att bunta ihop ett diskussionsinlägg
i en tråd för uppenbara anledningar, ta t.ex Wikileakstråden i Politik->Utrikes.

När jag kommer på diskussionsunderlag snarlika sådana som finns i samlingstråden,
men ändå skulle kräva en egen tråd för att få den respons och uppmärksamhet ämnet gäller,
Så skapar jag oftast en ny tråd, som dock tyvärr hamnar i den samlade tråden eller låses.

En lösning på detta skulle vara "undergrupper"/"subtopics" eller liknande, istället för en samlad tråd
där folk får skapa sitt lugn i diskussionens kaos.
Så att istället för Wikileaks samlade tråd, så skulle det skapas en "undergrupp" nämd Wikileaks,
och där i skapas en samlad tråd för deras utsläpp osv, och sedan fritt fram att skapa andra topics
gällandes wikileaks, som ändå är så olik den "samlade" tråden för att få ha sin egen topic.

Hoppas ni förstår mitt problem och överväger lösningen!
Är något oklart så fråga gärna, diskutera fler lösningar, flytta tråd om den är misslagd.
Citera
2010-12-12, 22:20
Medlem
soulreapers avatar
Vill du alltså att vi användare ska få skapa undergrupper? Isf så NEJ!!! Kommer inte fungera för fem jävla öre, forumet skulle bestå av hur mycket underforum som helst och bli extremt svårt att få ett överseende över forumet som helhet. Anledningen till att man gör stora samlingstrådar är för att slippa en ny tråd för varenda liten detalj som kan diskuteras, i de flesta stora trådar jag sett så har det fungerat väldigt bra att ha flera diskussioner igång samtidigt det är det citera-knappen är till för...
Citera
2010-12-13, 14:52
Medlem
Joomlas avatar
Tänk vad många grupper om "vi som gillar att ge/ta den i tvåan"...
Känns inte hållbart, och jag tror inte det skulle hjälpa diskussionerna i den utsträckning du (TS) talar om saken.
Citera
2010-12-16, 20:21
Medlem
Ofcourse glömde tillägga att dessa grupper skulle behöva "accepteras" av mods innan dom läggs upp. Fick för mig av någon konstig anledning att någon skulle fatta det, guess the world is filled with critics only :P
Citera
2010-12-16, 22:15
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Nej.

Detta är åter igen något som sätter ner ribban på vad som är bra kvalité på inläggen. Och det är främst en höjning på kvalitativa inlägg som jag vill se på FB. Speciellt högre kvalité på trådstarterna.
Citera
2010-12-17, 23:57
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Ofcourse glömde tillägga att dessa grupper skulle behöva "accepteras" av mods innan dom läggs upp. Fick för mig av någon konstig anledning att någon skulle fatta det, guess the world is filled with critics only :P
Som det är just nu så är det admins som bestämmer om det blir nya grupper. PHPBB är inte byggt ifrån början utifrån att man ska ha massa underforum och det är en utav de smidigaste forum-formerna i mina ögon. Fler underforum gör det bara jobbigt att hitta vad man vill hitta, visst jag kanske framstår som en jävla gnällspik men det här förslaget var åt helvete kass.
Citera
2010-12-18, 01:28
Medlem
ischs avatar
Känns som en wiki är en betydligt bättre lösning på ditt problem.
Citera
2010-12-18, 02:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Nej.

Detta är åter igen något som sätter ner ribban på vad som är bra kvalité på inläggen. Och det är främst en höjning på kvalitativa inlägg som jag vill se på FB. Speciellt högre kvalité på trådstarterna.

Bara för att det är något som diskuteras eller har diskuterats behöver det inte vara dålig kvalité.

Jag kan tycka att nya trådar har ett visst syfta, bland annat för det upp något som kanske kommit vilse i samlingstråden men som har bra diskussionsvärde och därför bör (?) exponeras till fler användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in