• 2
  • 3
2010-12-14, 17:34
Medlem
EilertPilarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzychobat
Att Browler skulle vara ägare till vare sig MP eller SL är ju trams på hög nivå. Det förstår du säkert själv också om du funderar en stund på det.

Anledningen till att folk blev förbannade på er är mycket enkel. Ni grundlurade era konsumenter bara genom att sälja den andra batchen, och dessutom till samma pris som den första. Detta trots att ni knappast kunnat undgå att märka av att dom inte överensstämde för fem öre.

När era kunder sen började reagera allt eftersom dom fick sina beställningar så kom ni med den ena dumma bortförklaringen efter den andra. Eftersom dom flesta av oss här inte är totalt sönderbrända i skallen så såg vi självklart igenom era bortförklaringar, vilket visserligen vem som helst med en normal hjärnkapacitet hade kunnat göra. Åtminstone jag reagerar starkt på människor som tror att jag är en fullkomlig jubelidiot som man kan lura i vad skit för något som helst. Och så var det nog många som kände när era ursäkter började hagla.

Tyvärr kan ni ej heller gömma er bakom kompensationen. Vi förstod också att det var det enda ni kunde göra om ni ens var det minsta intresserade av att fortsätta eran verksamhet. Att sen batch nummer tre mer eller mindre var lika värdelös som nummer två var verkligen till att skjuta er själva i foten. Dessutom gissar jag på att ni tjänade mer pengar på att först skicka ut en riktigt usel produkt, och sen kompensera med ytterligare en usel produkt, än vad det hade kostat er att skicka ut den produkten som vi alla faktiskt betalade för från början. Alternativt då att den första batchen innehöll något som inte var helt hundra att stoppa i sig, vilket ni upptäckte med tiden. Men det kan vi bara spekulera i. Särskilt med tanke på att ni totalvägrat att svara ärligt på en enda fråga angående det där fiaskot.

Det stod även skrivet under nyhetssektionen på eran hemsida för några månader sen i stil med:

"Vi har länge diskuterat om vi ska erbjuda er billiga men sämre produkter eller bra produkter till ett lite högre pris"

Minns inte exakt men i det stora hela, någonting sånt. Den försvann ju givetvis i samband med att dom nya batcharna kom in, vilket i sig är ganska självförklarande så här i efterhand.

Det var bara på grund av kvalitén i den första batchen som vi konsumenter gick med på att betala ett lite högre pris än vad som anses vara normalt. Det ni sysslar med nu genom att sälja dom här värdelösa produkterna för mer eller mindre samma pris som tidigare är en stor skam rent ut sagt. Ni vet mycket väl om hur kvalitén på era nuvarande produkter är och dom rättfärdigar verkligen inte era nuvarande priser.

Det där var alltså mitt OT, jag ber om ursäkt för det.

Till TS så kan jag bara instämma med dom andra. Jag kan starkt rekommendera MP då dom har bra produkter till bra priser. Vill minnas att det inte ska vara några större problem med "wholesale" heller.

Instämmer totalt!
Citera
2010-12-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rake
Ja, riskerna finns och MP kan inte stå som ansvarig om det skulle finnas olagligheter i dom. Även fast det står att produkterna är "legal worldwide" osv så skriver dom i sina avtal eller vad man kan kalla det som man finner längst ner på sidan att det är uppe till köparen att kolla med sin lokala jurist om produkten är laglig här. Det är något som en jurist inte kan svara på om h*n inte vet vad som är i, något som dom vet lika bra som oss men dumförklarar en ändå med den korkade kommentaren.

Bara för att SNs boom är lagligt behöver inte MPs vara det, olika leverantörer eller andra krav från köparen gör att innehållet kan skilja även fast det är samma namn.

Tullen får även beslagta sådant som kan tänkas bli klassat i framtiden, så även om det är lagligt finns risken att det fastnar.

Skit då jag som va sugen på att göra en stor beställning eftersom det är halva priset på det där
Citera
2010-12-14, 18:55
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outlaw_82
Skit då jag som va sugen på att göra en stor beställning eftersom det är halva priset på det där

Notera att dom KAN konfiskera beställningen, det behöver inte att dom faktiskt kommer göra det eller att ditt packet/brev överhuvudtaget kontrolleras.
Om du vill kan du ju sprida ut beställningarna och köpa flera små, för att "sprida ut risken".
Citera
2010-12-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Notera att dom KAN konfiskera beställningen, det behöver inte att dom faktiskt kommer göra det eller att ditt packet/brev överhuvudtaget kontrolleras.
Om du vill kan du ju sprida ut beställningarna och köpa flera små, för att "sprida ut risken".

Jo det kan man juh, men tanken va att förhandla om en pris sänkning i å med ett köp på ett större parti. Men låter som det e upp mot väggarna för riskabelt...men asså hur funkar det...

får tullen bara för sig att detta paket öppnar vi? för det är juh inte avsänt med just det namnets företag väl? brukar inte vara så i såna här fall, och finns väl inga knark hundar som e specialliserade på spice dofter?

Men nått bra sätt har dom väl, eftersom vissa har oturen att bli av med sina paket.
Citera
2010-12-15, 17:36
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Jo det kan man juh, men tanken va att förhandla om en pris sänkning i å med ett köp på ett större parti. Men låter som det e upp mot väggarna för riskabelt...men asså hur funkar det...

får tullen bara för sig att detta paket öppnar vi? för det är juh inte avsänt med just det namnets företag väl? brukar inte vara så i såna här fall, och finns väl inga knark hundar som e specialliserade på spice dofter?

Men nått bra sätt har dom väl, eftersom vissa har oturen att bli av med sina paket.

En del av grejerna kör de genom röntgen innan de beslutar att öppna upp försändelsen.
Citera
2010-12-15, 17:46
Medlem
Browlers avatar
Citat:

Jag förstår din idé, det jag menar är att efter att du har förhandlat fram det pris som kommer gälla, ber dom att inte skicka allt i samma paket. De borde vara helt förstående och jag kan inte se att de skulle ställa sig på tvären till förslaget. Har du otur får du väl lägga till en tjuga på priset.
Citera
2010-12-16, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Jag förstår din idé, det jag menar är att efter att du har förhandlat fram det pris som kommer gälla, ber dom att inte skicka allt i samma paket. De borde vara helt förstående och jag kan inte se att de skulle ställa sig på tvären till förslaget. Har du otur får du väl lägga till en tjuga på priset.

Skulle få dom för 24euro per påse fall man handla för minst 350euro det e mycket cash att bli av med i en tull. Frågan är om man nojar i onödan med men vore inte konstigt om de skulle drabba just mig att de kollar mina paket
Citera
2010-12-16, 10:41
Medlem
skyline653s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambo1234
ni skötte det bra dvs med kompesationen av andra batchen..god jul
en nöjd kund

ni gör bara erat jobb, och det tkr ja ni gör bra =) testat BOOM 2ggr med en polare som har och det funka skit bra på mig iaf =) så nu har ni snart fått en ny kund ( Jag )
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in