2010-12-11, 22:42
Medlem
Tänkte starta en tråd där folk får komma med tips på billig mat.

Vad är då era bästa tips på bra och billig mat?
Citera
2010-12-11, 22:46
Medlem
dkas avatar
Eldorado och Euroshopper.
Citera
2010-12-11, 22:49
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Ris, pasta och potatis är bra att bunkra upp.
Citera
2010-12-11, 22:52
Bannlyst
Gör egen falafel.
Citera
2010-12-11, 22:53
Medlem
Bent Metals avatar
Havregryn is the shit! helst i kombination med tex kokta ägg som proteinkälla. Där har du en måltid (frukost) som du håller dig länge på plus att det är billigt.
Citera
2010-12-11, 22:55
Medlem
ganbeis avatar
rödbetor? morötter? falukorv?
Citera
2010-12-12, 00:40
Medlem
Har inte kollat upp det själv men pasta och egna kryddor ska tydligen vara billigare än studentmaten nudlar.

Potatis är inte särskilt dyrt men nyttigt med en massa energi. Det går att göra en massa med den: gratäng, klyftpotatis, stekt, kokt, pommes, janssons med ansjovis, köttfärs mm, palt, kroppkakor. potatisburgare. Finns säkert mer som jag inte kommer på just nu.
Citera
2010-12-12, 00:44
Medlem
På större affärer kan man ofta köpa grytbitar (lr liknande namn) av olika sorters kött, skinka mm som är betydligt billigare än orginalet. Kolla även lådan med produkter med kort datum för halva priset. Efter jul kan du bunkra upp med billig skinka mm som affärerna inte hunnit sälja innan jul.
Citera
2010-12-13, 17:01
Medlem
torkade bönor, bara att lägga i blöt och koka. rotfrukter, som vitkål och morötter
Citera
2019-05-01, 20:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Bumpar den här tråden som verkar ha gått i ide, då jag inte vill riskera att få en nystartad liknande i papperskorgen. Men om mod känner sig manad så har jag ett förslag på en samlingstråd:

Billiga tråden - Tips på prisvärda livsmedel, anonser samt utförsäljningar.

Där kanske man kunde låta folk posta fyndvaror (Livsmedel) från olika affärer baserat på ordinare sortiment, annons eller tillfälliga utförsäljningar.

Nåja, jag var hos morsan norrut i påsk och var inne på ÖoB och stannade till vid deras kryddhylla. Ruskigt billiga refillkryddor må jag säga. Köpte på mig ett gäng och har nu testat dem. Bra betyg och ångrar knappast att jag fick 25g Pizzakrydda, 50g Grillkrydda eller 60g vitlökspeppar för 10kr/st.

Jämförde med mina ordinarie burkar nu och Kockens Pizzakrydda är på 7g och kostar ordinarie 15 kr. Som räkneexempel hade den mängden då kostat 53 kr. Jag vet att man inte kan räkna så, men...

Märket heter Kryddhuset och är approved. En del från LIDL kan vara något smaklösa i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in