2010-12-11, 19:14
Medlem
Xunders avatar
Finns bara en sak att säga om detta: Välkommen till dagens Sverige!

Med tanke på vår medias påhopp på polis och säkerhetstjänst när dom väl ta fast terrorister och brottslingar, så får vi helt enkelt leva med att det smäller lite här och var.

Nu säger jag inte att detta måste vara islamistisk terrorism, utan kanske bara några kriminella som ville smälla lite.. Frågan är bara hur många som måste dö innan politikerna börja fatta vad som sker i detta f.d fina och lugna land!
Citera
2010-12-11, 19:15
Medlem
Blå Rutas avatar
Helt klart gängbråk. Terrorism brukar försöka få ihjäl fler (borde lätt gå att döda fler än en i ett i princip oförberett land) och dessutom ha ett särskilt mål, typ företag, politiska lokaler, symboler för land eller religion. Att det sker på en shoppinggata med många krogar gör att terrorlampan är släckt, samt kriminella gäng-lampan ser ut som en saftblandare!
Citera
2010-12-11, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
Förlåt om jag är dum nu, men jag ser inte den politiska kopplingen? Eller var det kanske SD som spräng Ohlys gamla folkabuss?

Humor på gränslöst cyniskt nivå.
Citera
2010-12-11, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
nu är väl åkesson en slipsnisse vad jag fattat... men hans anhängare kanske... eller afa... eller Fi!

ska bli spännande att se om tråden är felplacerad eller om mystiken tätnar...

Varför ska tråden vara felplacerad?
Citera
2010-12-11, 19:22
Medlem
När man riktar en bomb som det är i detta fallet så är det 100% maktrelaterat , men det som är konstigt är de andra smällarna, jag fattar inte faktiskt?

Nu när jag läser Aftonhoran så var det den andra smällen som tog en persons liv, den första lyckades uppenbarligen inte att skada sina motståndare, tvi vale för okunniga dynamitarder som borde sköta sitt smutsiga arbete utanför centrum.
Senast redigerad av Sherlocks 2010-12-11 kl. 19:32.
Citera
2010-12-11, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Helt klart gängbråk. Terrorism brukar försöka få ihjäl fler (borde lätt gå att döda fler än en i ett i princip oförberett land) och dessutom ha ett särskilt mål, typ företag, politiska lokaler, symboler för land eller religion. Att det sker på en shoppinggata med många krogar gör att terrorlampan är släckt, samt kriminella gäng-lampan ser ut som en saftblandare!

Kriminella gäng tar risken att hämnas där det är som mest poliser, mest vittnen och andelsmässigt ganska få kriminella?

Kriminella gäng placerar företrädesvis en bilbomb för ganska dyra pengar precis där de vet att minst ett dussin kriminella passerar exakt vid en viss tid. Kriminella handlar julklappar.

Kriminella väljer en bilbomb framför kikarsikte?
Citera
2010-12-11, 19:30
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Ngn skrev det luktade krut,,, då undrar jag vad som menas med det, är det lukt av svartkrut eller från detonerad PETN eller standarddynamit för salpetersyraestrar har en karaktäristisk efter detonation. ÄR det svartkrut är det snorungar som lekt.
Vore det terrorister hade man väl dödat fler.
Det lutar åt sinnessjuk idiot som gjort detta eller uppgörelse.
Citera
2010-12-11, 19:30
Medlem
Atlanteans avatar
Inte osannolikt att dödsfallet beror på hjärtfel, på grund av den kraftiga smällen. Någon snorunge som tyckte att det var ballt att smälla av ett fyrverkeri mitt bland alla människor.
Senast redigerad av Atlantean 2010-12-11 kl. 19:36.
Citera
2010-12-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Var kommer trollen ifrån?

Att en bomb detonerar utanför en bil, vilket man fått intrycket av, gör att kopplingen till organiserad kriminalitet inte känns självklar. Dessutom att det sker explosioner vid två tillfällen inom en liten area.

Ovan var nog det dummaste jag läst idag, , "inte känns självklar", jaha, så du menar att två smällar är vadå?
Citera
2010-12-11, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Inte osannolikt att dödsfallet beror på hjärtfel, på grund av den kraftiga smällen. Någon snorunge som tyckte att det var ballt att smälla av ett fyrverkeri mitt bland alla människor.

Det är inte organiserad brottslighet. Det är terror på Somalia-nivå.
Citera
2010-12-11, 19:41
Medlem
stenk4sts avatar
Tillägger expressen :http://www.expressen.se/nyheter/1.2250803/explosioner-i-centrala-stockholm

Läsar video : http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2250914/har-exploderar-bilen-i-stockholm
Citera
2010-12-11, 19:50
Medlem
Förresten varken Cemtex eller C4 luktar krutrök, däremot så luktar dynamex svartkrut.
Senast redigerad av Sherlocks 2010-12-11 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in