Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
[...]Jag spyr på den jävla skitreligionen!
Jag läser 'religion' när ni skriver islam. 'Vi och dom'-retoriken är så uppenbart framhetsad i denna tråd, vissa skriver som om vi vore på gränsen till ett inbördeskrig. Men så är ju givetvis inte fallet.
Jag antar att du är född i Sverige och bor här i krokarna. Hursomhelst.
Alla religioner förpestar, är bakåtsträvande och hör inte hemma i ett modernt, kritisk tänkande land överhuvudtaget. Att
tro på saker för sedan utföra saker för att nå sitt mål på grund av sin tro kräver en
extremt enormt stark personlig övertygelse. Enkel logik. Försök att föreställa er själva samma kval och tankar en självmordsbombare genomgår. Ni skiljer er inte - biologisk sätt - ett smack från dessa individer, så gör ett försök till att ratta samma frekvens på empati-radaren. Ställ er sen själva frågan om ni skulle kunna göra en dylik sak
frivilligt,
utan några som helst skrupler.
Nej precis. Det är lite för svårt att kunna föreställa sig att man står inför ett sådant scenario. Så snälla, lätta på arrogansen och tänk från fler än en enda vinkel.
Angrip problemet från roten, upplys och visa kärlek. Sverige är denna planets mest sekulära nation - procentuellt - men ändå så händer en sån vedervärdig sak som detta. Det går inte att peka åt ett håll och skrika "DOM HAR FEL OCH VI HAR RÄTT!" enbart för att vi tror oss sitta på någon slags 'sanning' när vi själva inte har ord till att beskriva vad exakt det är som skulle göra oss så överlägsna 'dom andra'. Det är ett tecken på att du är rädd och att sympatikus arbetar för fullt. Enda sättet att bota ett sådant - enligt mig - problem är just genom upplysning.