2010-12-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clittan
Jaha? Men nu blev inte brottet större än att GM tog livet av sig själv. Så om en som tar självmord från höghus o skriker allah på vägen ner krachlandar på en svenne är det terror brott också?

Ja, om han skickat ett brev före där det står att svenskar ska dö. Är du helt jävla efterbliven? Testa läs tidningarna om du nu tycker folk här har fått fel bild av händelsen.
Citera
2010-12-11, 22:56
Medlem
santamans avatar
Äntligen lite ny spännande kultur våra vänner delar med sig till vårt trista land. Våldtäktsligor och balkongkastning känns så 90tal.
Citera
2010-12-11, 22:56
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Musslorna har tydligen även nämnt Lars Vilks. Vilket kommer leda till följande uttalanden:

"Vi måste se över yttrandefriheten"

"Utsatta grupper ska inte behöva bli kränkta i det mångkulturella Sverige"

Tyvärrr är nog det det mest troliga utvecklingen. Ett ett land där demokrati och frihet hållits som föredeömligt av Mediaeliten så hade alla tidningar i morgon tyckt Lars Vilks-grejjor.

I ett land där jag styrt hade morgondagens tidningar varit proppfulla med anti-islaminformation, muhammedteckningar och förolämplningar av islam och muslimer.
Citera
2010-12-11, 22:57
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fruktansvärt att se och läsa om, jag blir rädd för hur det kommer se ut i framtiden i Sverige.

Jamen du har ju i tråd efter tråd efterlyst mer berikning. Varsågod! Vi som är invandringskritiska får rätt på punkt efter punkt. Men för en gångs skull håller jag med dig - jag blir också rädd för framtiden i Sverige å andra sidan har jag redan varit det ett par decennier nu.

Tyvärr måste jag meddela att det är tack vare såna som du vi sitter med Svarte Petter på hand!
Citera
2010-12-11, 22:57
Medlem
Jackal77s avatar
Citat:
Självmord som självmord, han kunde som jag skrev tidigare hoppat ner från ett höghus och dött, eller landat på nån stackars tönt svenne på vägen.
Hans intention var att spränga sig själv för att skada alla människor runt honom. Tidningar skriver att mannen bar spikar i sin ryggväska. Jag tror att du inte inser hur allvarlig situationen.

Och var snälla och inte använt ord som "tönt svenne".
Hur fan förväntar du dig att dem ska sluta använda ord som "blatte" om du kallar svenskar så där, oavsett hur fjortis det ordet ordet än må låta.
Citera
2010-12-11, 22:58
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Tror snarare att det är nån psykisktskadad mupp som ligger bakom detta snarare än en "terrorist" från en organisation.

Ja det var ju en islamist/muslim så.

För övrigt tycker jag detta är "bra". Ju mer Sverige brinner desto fler är det som vaknar. Det är ju det här vi har försökt varna om hur länge som helst nu. Jag hoppas eran mångkultur smakar.
Citera
2010-12-11, 23:01
Medlem
Sha R'Taes avatar
Som sagt - lasermannen nr 2 lyckades knappast "lamslå" Malmö och den här idioten kommer vara bortglömd om en vecka. Det är min prognos.
Citera
2010-12-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackal77
Hans intention var att spränga sig själv för att skada alla människor runt honom. Tidningar skriver att mannen bar spikar i sin ryggväska. Jag tror att du inte inser hur allvarlig situationen.

Ska tillägga också att dessa hemgjorda skapelser som regel är väldigt känsliga och instabila, att han stressat upp sig, eller bara var klumpig, så att bomben detonerade på fel plats/tid är mycket mer sannolikt än att han burit på en spik-bomb och skickat terrorbrev innan ett "självmord".
Citera
2010-12-11, 23:02
Medlem
Optimus-Qs avatar
Sen borde folk tänka på att ifall personen ville skapa maximal förödelse så valde han VÄLDIGT fel tidpunkt. Varför på kvällen? Varför när alla affärer är stängda? Ingen rusch, ingenting?

Snubben är EN MUPP. Förstå det bara. Han är med största sannolikhet psykisktstörd med en iq på 60.
Citera
2010-12-11, 23:06
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Sen borde folk tänka på att ifall personen ville skapa maximal förödelse så valde han VÄLDIGT fel tidpunkt. Varför på kvällen? Varför när alla affärer är stängda? Ingen rusch, ingenting?

Snubben är EN MUPP. Förstå det bara. Han är med största sannolikhet psykisktstörd med en iq på 60.
Nej. Det hände straxt innan klockan 17, en lördag innan jul, på sveriges mest traffikerade shoppinggata. Det var bara ren tur att inte 100+ pers nu legat på sjukan, vilket varit fallet om han hunnit ett kvarter till innan bomberna gick av.
Citera
2010-12-11, 23:06
Medlem
LasseKongoos avatar
Ojdå, vad förvånad jag blir att det är en muslim som sprängt sig i luften..eller inte.

Undrar hur mångkultur vurmarna och resten av PK packet ska förhålla sig detta, är det ytterligare ett steg i att få Sverige att bli mer kulturellt kanske? Mona fäller nog en tår ikväll för de stackars självmordsbombarna och blir tröstad av Ohly som sitter bredvid insvept i sin palestina sjal.

Fy fan för dessa muslim drägg!
Citera
2010-12-11, 23:08
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Typiskt fega svennar, bara för att det händer nått börjar ni lipa roppa på mamma. Kom igen väx upp nu lite, ingen brydde sig om en rattfyllristen frontalkrockade med en personbil o döda en hel familj. Medans detta blir världes karusell, TÖNTIGT minst sagt.
Att en rattfyllerist krockar med en bil och dödar en barnfamilj är inget annat än en tragisk olycka (orsakat av en självisk och slarvig person). Att en man tar på sej ett bombnälte och går ut och smäller av det samtidigt som han ropar saker på arabiska och har skickat hotbrev om hur båtar folk ska dö, är väl inte riktigt samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in