Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Hur påverkar detta integrationen, går vi ett steg tillbaka nu?Vad tycker alla mångkulturalister nu när mångkulturen firar nya triumfer?
Suttit hela natten och läst diverse trådar här på FB samt svenska och utländska tidningar. Först vill jag säga att det är skrämmande att svensk press kör med locket i 10-12 timmar på medan utländsk kablar ut att det rör sig om en terrorist.
Jag tror att debatten närmsta dagarna kommer vara att vi inte får peka ut muslimer som terrorister och att vi måste öka dialogen med dessa grupper. Personligen tycker jag det är lite komiskt då muslimer är den mest daltade gruppen i Sverige.
På sikt kommer denna ökade dialog innebära att Sverige rör sig närmare islam för att inte stöta sig med dessa grupper, då svenskar är konflikträdda och journalisterna alla delar Gardells åsikter. Bli därför inte förvånade om särlagstiftning fullt ut kommer att tillämpas så att muslimer har sharia. Redan idag värderas muslimska kvinnor som en handelsvara av rättsväsendet då de inte ingriper på avarter som hedersmord etc.