Om du inte spelar poker så kan jag förstå dig
Spelar du poker och hänger på forumet borde du kunna använda simpel logik för att fatta vad "fi" är, det är inte svårt, så länge du inte går i lågstadiet dvs.
Jag spelar inte poker, men är rätt nyfiken på vad "fi" är. Ordet har dykt upp ett antal ggr på sistone.
Jag spelar inte poker, men är rätt nyfiken på vad "fi" är. Ordet har dykt upp ett antal ggr på sistone.
fi=fienden, alltså den spelare du är uppe och stångas mot i handen. Inget pokerpåhitt egentligen, finns ju sen tidigare i svenska språket i uttryck som "den lede fi"
Egna kommentarer bara. Angående urindangerhanden så vann just urin... med J hög efter att sauce1234 hero-callade med T-hög på river. Han måste hata pengar eller nåt. Orsaken till att brädet är färglöst e för att jag glömde dem, minns bara hålkorten.
LOL sjukt. trodde inte sånt hände på nosebleed
Edit: just på grund av bet-sizen (value bet) så känns det nästan omöjligt att J leder.
men det är väll kontra psykologi. de får tänka ett par nivåer djupare osv hur fi tänker.
Senast redigerad av Storfarfar 2010-12-13 kl. 13:07.
Egna kommentarer bara. Angående urindangerhanden så vann just urin... med J hög efter att sauce1234 hero-callade med T-hög på river. Han måste hata pengar eller nåt. Orsaken till att brädet är färglöst e för att jag glömde dem, minns bara hålkorten.
haha. antagligen var han ute efter ett läge att river-bluffa eller så var han just en idiot
edit: såg nu att han hade hjärter. men han spelade endå kasst
haha. antagligen var han ute efter ett läge att river-bluffa eller så var han just en idiot
edit: såg nu att han hade hjärter. men han spelade endå kasst
Njae, snarare att han gjorde en dålig read.
Sauce1234 är en av de bättre cash game-spelarna på PS.
Där var handen ^^, helt sjukt speciellt när jag bara sett urindanger klocka när han sitter på nötterna.
Som ni ser så återskapade jag handen med mitt selektiva minne. Ere du som e Dantes på 2p2?
edit: I originaltråden ska chatdialogen också ingå vilket var skön. urindanger är känd för att tilta ur motståndarna.
Gillar hur fi verkar ha dåligt samvete för att ha dragit ut dig med 27os och checkar bakom ^^
haha, eller hur.. eller så kanske han bara insåg att han har gjort fel varenda jävla runda i handen hittills så han kan lika gärna göra en hattrick och checka istället för att valuebetta..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!