2010-12-11, 16:49
Medlem
maffiamannens avatar
Tja!
Det är så att jag har en laptop som inte är i toppenskick, jag tänkte därför köpa en ny dator nu, kan säga vad mina behov är:
Jag har en lillebrorsa som lånar den ganska mycket för att spela CoD, WoW, Cs osv.. fast det spelar inte så stor roll då han endast kommer på besök ibland.
Jag vill kunna göra skolarbeten, surfa, lyssna på musik, vara inne på massor med program samtidigt utan att hela datorn laggar, och att allt kommer upp när jag klickar på det och inte laddar i 7 år.
Pengarna är inte några större problem.
Jag kollade in Alienware mx17, det är ju en kraftfull speldator, jag vill helst ha den bästa datorn men eftersom jag inte kommer använda den så mycket till spel så vet jag inte om jag ska slå till på den, är en sådan bra för andra saker också eller är den endast avsedd till att spela liksom.
tack på förhand.. Maffiamannen!
Citera
2010-12-11, 16:53
Medlem
Shaampos avatar
http://www.pricerunner.se/pl/223-1056703/Stationaera-datorer/Lenovo-priser

Den borde palla av det mesta =) Du sa faktiskt att pengar inte var ett problem =)
Citera
2010-12-11, 17:03
Medlem
Är pengar inget problem så ska du såklart köpa en mac, en macbook air om du inte ska spela spel. En liten macbook pro (för att spara vikt) om du bär den ofta till skolan.
Citera
2010-12-11, 17:50
Medlem
maffiamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo
http://www.pricerunner.se/pl/223-1056703/Stationaera-datorer/Lenovo-priser

Den borde palla av det mesta =) Du sa faktiskt att pengar inte var ett problem =)
sä plötsligt så är en stationär dator en bärbar dator, pengarna är inga problem - nej, men jag vill ha en bärbar.
Citera
2010-12-11, 17:51
Medlem
maffiamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillpostiZ
Är pengar inget problem så ska du såklart köpa en mac, en macbook air om du inte ska spela spel. En liten macbook pro (för att spara vikt) om du bär den ofta till skolan.
jag kommer att spela spel på den men inte så mycket, men jag vill att den skall klara av dom mest krävande spelen.
Citera
2010-12-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maffiamannen
jag kommer att spela spel på den men inte så mycket, men jag vill att den skall klara av dom mest krävande spelen.
Då bör du nog gå på en riktigt hård PC, tyvärr ser de ju ut som stryk. Eller så maxar du en 15/17-tums macbook pro så ska du nog bli nöjd då också
Citera
2010-12-11, 19:03
Medlem
BeppeTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maffiamannen

Satsa då på en spel/multimedia laptop. Tänk på att du förmodligen inte kommer att få så lång batteritid.
Citera
2010-12-11, 19:17
Medlem
http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core_i5-450m-4gb-500gb-17_tft-hd_5870-windows_7_hp_64bit-black-red
Citera
2010-12-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutha
http://www.webhallen.com/hardvara/111766-msi_gx740-238ne-core_i5-450m-4gb-500gb-17_tft-hd_5870-windows_7_hp_64bit-black-red

+1

-1 till alla som sagt en Mac då han sagt att han vill spela.

Vill du ha det ABSOLUT bästa så är det dubbla Nvidia 480m grafikkort du vill ha. Dock kommer datorn kosta 30k eller mer och egentligen är det inte särskilt motiverat då datorn knappt blir bärbar, låter som ett kolkraftverk och utvecklar lika mycket värme som en vulkan.

MSI gx740 gör att du kan maxa alla spel och är den billigaste datorn på marknaden med den prestandan. Väskan och musen du får med är också awesome. Om du däremot verkligen har pengar över så föreslår jag att du letar efter en dator med Nvidia 460m grafikkort. Att ha phys-x i vissa spel är awesome.

Alienware kan du glömma helt. Standarversionen av mx17 är SÄMRE än gx740...trots att den är avsevärt mycket dyrare än gx740. Aldrig alienware.
Citera
2010-12-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deusfan
+1

-1 till alla som sagt en Mac då han sagt att han vill spela.

Vill du ha det ABSOLUT bästa så är det dubbla Nvidia 480m grafikkort du vill ha. Dock kommer datorn kosta 30k eller mer och egentligen är det inte särskilt motiverat då datorn knappt blir bärbar, låter som ett kolkraftverk och utvecklar lika mycket värme som en vulkan.

MSI gx740 gör att du kan maxa alla spel och är den billigaste datorn på marknaden med den prestandan. Väskan och musen du får med är också awesome. Om du däremot verkligen har pengar över så föreslår jag att du letar efter en dator med Nvidia 460m grafikkort. Att ha phys-x i vissa spel är awesome.

Alienware kan du glömma helt. Standarversionen av mx17 är SÄMRE än gx740...trots att den är avsevärt mycket dyrare än gx740. Aldrig alienware.
En Mac är inte helt fel om man vill spela. Med bootcamp får man ut lika mycket av hårdvaran som om det vore en PC, däremot finns inte macar med de bästa grafikkorten på marknaden. De duger dock till att spela nya spel med.
Citera
2010-12-12, 16:22
Medlem
Citat:
En Mac är inte helt fel om man vill spela. Med bootcamp får man ut lika mycket av hårdvaran som om det vore en PC, däremot finns inte macar med de bästa grafikkorten på marknaden. De duger dock till att spela nya spel med.

Du betalar dubbla priset för prestandan i en mac. Otroligt onödigt. Även fast pengar inte är ett problem så betyder inte det att man ska vara dumstridig.

Jag vet inte varför mac´s är så bra eller vad som lockar folk att köpa dem. Varje gång jag frågat det här så har jag aldrig fått nå svar. Om det är programmen så tycker man ju att likvärdiga program bör finnas till windows. Om det är designen så är det ju en smaksak.
Men generellt skulle jag aldrig rekommendera en Mac till en som vill spela spel. Man får inte lika bra prestanda, oavsett hur mycket pengar man är villig att lägga ut. Speciellt då TS vill spela det mest krävande spelen. Där antar jag att crysis och metro 2033 ingår (med gx740 kör du på nästan högsta med 30fps).

Spel = PC

Mac = ?
Citera
2010-12-12, 16:23
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Nej. Det gör de inte.

Om pengar inte är ett problem, http://www.dustinhome.se/pd_5010486185.aspx bra grafikkort, bra processor för multitasking. Kvalité.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in