2010-12-11, 15:12
Medlem
Tramlens avatar
Har suttit här och funderat ett tag hur man på något sätt ska kunna ladda hem spel och dylikt på en skoldator som är lånad. Jag kommer låna den till utbildningens slut(cirka 3år). När jag tankar något så måste jag skriva in administratörslösenord för att fortsätta och detta har jag inte.. Därför undrar jag om man på något sätt kan komma förbi detta? Jag har försökt använda proxy men eftersom det antagligen inte är ett internetproblem utan ett problem som sitter i datorn så funkar detta inte.

Jag tankar inte torrents utan vanliga exe filer som borde kunna installeras direkt.. Jag har även prövat att installera spelet via skivan men detta fungerar inte heller då administratörslösenord krävs här också.

Några tips på hur man kommer runt detta problem så jag kan tanka och installera saker?

Thx in advance!
Senast redigerad av Tramlen 2010-12-11 kl. 15:15.
Citera
2010-12-11, 15:19
Medlem
hishultas avatar
Fixa en keylogger på datorn och be någon lärare att skriva i admin lösen eftersom att du ska installera ett program som du måste ha till dina studier
Citera
2010-12-11, 15:28
Medlem
Tramlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
TS missat 18årsgränsen på FB?

Ehh? Vad fan baserar du det på?

För det första så frågar jag åt en annan person och för det andra så är personen ifråga 18år.
Senast redigerad av Tramlen 2010-12-11 kl. 15:34.
Citera
2010-12-11, 15:29
Medlem
Tramlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Fixa en keylogger på datorn och be någon lärare att skriva i admin lösen eftersom att du ska installera ett program som du måste ha till dina studier

Jo, det borde ju funka men finns det ingen lättare väg? Är inte så insatt i keyloggers direkt :P
Citera
2010-12-11, 18:33
Medlem
Pubizs avatar
rara ner en installerad fil
lägg över på usbminne
lägg över från usb minne till skoldatorn

alt. fixa en extern hdd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto