2010-12-11, 14:01
Medlem
Anta att vi på något sett hittar eller får tillgång till alla de formler som hela universum och allt liv bygger på, och på så sett teoretiskt har all kunskap som finns att tillgå i Universum.

Hur skulle det påverka våra liv?

I förlängningen tänker jag mig att vi kan skapa en tillvaro där vi inte behöver tänka eller röra oss...varvid fullkomlig meningslöshet skulle inträffa.
Citera
2010-12-11, 14:07
Bannlyst
Det är antagligen en väldigt liten del av den mänskliga populationen som skulle förstå eller få grepp om alla universums svar. Den lilla delen skulle antagligen få det rätt tråkigt medan resten av alla människor skulle fortsätta leva sina liv som vanligt fast med all den supports som de nya uupptäckterna skulle innebära.
Citera
2010-12-11, 14:08
Medlem
Stunes avatar
Men driften att skapa saker såsom konst, musik och prosa finns ju alltid. Sedan är ju människan väldigt nyfiken av sig så att bygga rymdskepp och utforska universum hade ju inte varit fel heller.
Citera
2010-12-11, 14:09
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronken
Anta att vi på något sett hittar eller får tillgång till alla de formler som hela universum och allt liv bygger på, och på så sett teoretiskt har all kunskap som finns att tillgå i Universum.

Hur skulle det påverka våra liv?

I förlängningen tänker jag mig att vi kan skapa en tillvaro där vi inte behöver tänka eller röra oss...varvid fullkomlig meningslöshet skulle inträffa.

Då finns väl även formeln för en tillvaro i total frihet och lycka.
Citera
2010-12-11, 14:11
Medlem
Stunes avatar
Större delen av befolkningen kommer väl att sitta och spela WoW eller uppdatera sina facebooks :P
Citera
2010-12-11, 14:58
Medlem
Drinkycrows avatar
Alla som är för dumma för att förstå kunskapen lever vidare, alla som tar till sig den inser att livet är meningslöst och dör ut. Befolkningen fördummas och kunskapen glöms bort, krig och kaos och dumheter och sen tillbaks till ruta ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in