2011-05-12, 14:02
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Hur lyckas man hitta 1/20g (en tjugondels gram)?
Det är mindre än vikten av vad en halv deciliter luft väger (en liter luft väger 1,28 gram).

Det kan man väl inte bli dömd för!?
Kan bara hålla med. Jag undrar seriöst om mängden i sig inte gör det svårt att fälla honom för något. Det räcker med att han befunnit sig i samma bostadsområde som någon som puffat på för att ett litet flarn ska blåsa iväg och landa på hans person. Hade han bara blånekat så ser jag inte hur det skulle kunna gå vidare till domstol. Snutarna som knep honom kan mycket väl ha liknande mängder kokain på sig bara genom de kontanter de har i plånboken...
Citera
2011-05-12, 14:02
Medlem
F-U-2s avatar
Det måste väl vara felskrivet nånstans... bli tagen för 0,05g?
Det skulle inte stå 0,05 kg? Inte för att det heller vore några problem i mina ögon
Knarkskandal my ass.
Citera
2011-05-12, 14:06
Bannlyst
Jag tycker detta är hemskt roligt men också sorgligt på samma gång.
Citera
2011-05-12, 14:08
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
"Han har svikit svenska folket".. Inte mig.

Jag känner mig inte heller sviken. Däremot blir jag irriterad på sprätten Weise som försöker slå mynt av detta.
Citera
2011-05-12, 14:10
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-U-2
Det måste väl vara felskrivet nånstans... bli tagen för 0,05g?
Det skulle inte stå 0,05 kg? Inte för att det heller vore några problem i mina ögon
Knarkskandal my ass.

Behöver inte vara felskrivet. 0.00 gram cannabis är tillåten mängd att ha på sig. Allt annat är av varierande grad narkotikabrott. Tyvärr så är det så i skitlandet Sverige nu för tiden. Vi får hoppas på att det kommer politiker längre fram som har vettiga åsikter kring cannabis.
Citera
2011-05-12, 14:13
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Det är ju Andreas Weise som är värsten i sammanhanget här. Hoppar på en sådan här liten småsak och förstorar den genom att säga att "Idol-Jay" är en skam för det svenska folket för att själv få lite gratis PR. Det är ju genomvidrigt och genomskinligt!

Läste ett citat av Andreas Weise i Metro nån gång där han sa att han var med i något sånt här program bara för att bli folkkär och kunna tjäna pengar. Borde inte farsan skämmas?

Sen tycker jag inte synd eller sympatiserar med "Idol-Jay" för det, han var uppmärksamhetskåt och valde att ställa sig i strålkastarljuset, och nu får han ju uppmärksamhet. Sen gör ju det bara värre att han fördömde sitt beteende innan, vilket gör honom till en ryggradlös hycklare. Och även om han gjorde det "bara" för att få stanna i "Idol" så reflekterar det ännu sämre över honom. Om det nu vore så har han ju vikt sig och talat osant om sina egna värderingar, därmed förlorat sin ära, bara för att få vara med i ett tv-program.

Ps. Olle Hedberg verkar också vara med i ett hycklande mediekåt hörn. Han är också vidrig!
Senast redigerad av tuss-i-lago 2011-05-12 kl. 14:22.
Citera
2011-05-12, 14:14
Medlem
Semestas avatar
Vem fan bad om den andra snubbens åsikt, varför ska han kunna mosa ut sig sådana vulgära hädelser? Ska han komma till tals borde dom hurusom ge oss en bild från en liberalare sida också.

Aldrig riktigt greppat varför dom kallas aftonhoran pga att jag aldrig läser den men jävlar vilka idioter.
Citera
2011-05-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Vem fan är Andreas Weise? Arnes Weises son eller?

Jävla fjanterier, 0,05g cannabis är ju knappt så att ett spädbarn känner av det.
Ingen aning vem han är ärligt talat, men verkar ju som att han är kolatorsk av andra inlägg i tråden att döma. Rätt person att uttala sig med andra ord.
Citera
2011-05-12, 14:24
Medlem
Webbhildas avatar
Det hände i slutet av december. Heja Expressen. Bra nyhet, verkligen.
Citera
2011-05-12, 14:26
Medlem
Tokkers avatar
0,05 gram, alltså 50 milligram cannabis, det är 1/10 av en alvedon i massa, för att få det i perspektiv om hur lite det faktiskt är. Det är skrämmande vad vi använder våra resurser till, att ens slösa tid på något sånt här, är för mig helt ofattbart. Att Aftonbladet sätter rubriken "... i ny knarkskandal" när det handlar om sådana här små mängder, förvånar mig inte, då det aldrig har lyckats sätta en passande rubrik, någonsin.
Senast redigerad av Tokker 2011-05-12 kl. 14:30.
Citera
2011-05-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Kan bara hålla med. Jag undrar seriöst om mängden i sig inte gör det svårt att fälla honom för något. Det räcker med att han befunnit sig i samma bostadsområde som någon som puffat på för att ett litet flarn ska blåsa iväg och landa på hans person. Hade han bara blånekat så ser jag inte hur det skulle kunna gå vidare till domstol. Snutarna som knep honom kan mycket väl ha liknande mängder kokain på sig bara genom de kontanter de har i plånboken...

Jag skulle tippa på att polisen hittade en tom zippopåse med smulor kvar i.
I det fallet kan han faktiskt dömas för ringa narkotikainnehav...

Sorgligt men sant.
Citera
2011-05-12, 14:32
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
alla som vet att droger är ett beroende framkallade medel ,ända alternativet för Jay är att inse detta
själv, vill han ha hjälp eller vill han fortsätta att leva på sitt vis då, får han ta sitt beslut själv.
en gång pundare alltid pundare.? synd bara att droger är skit och förstör både för dem själv och andra
Dock så är ju inte cannabis beroendeframkallande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in