2011-01-14, 18:46
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Saras blogg:
http://www.finest.se/Ladybody

OK plötsligt förstår jag att Jay gjorde slut med henne. Kan inte vara lätt att leva tillsammans med en utvecklingsstörd.
Citera
2011-01-14, 22:09
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hon är inte utvecklingsstörd, detta är väl en allmän reaktion de flesta skulle ha efter ett skitigt uppbrott. Sen verkar ju tidningarna bara ta från hennes blogg utan att hon godkänt det... Jag skulle också visa frustration om jag vart ihop med världens bästa tjej som sen visade sig vara ett dumbass.
Citera
2011-01-15, 09:47
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon är inte utvecklingsstörd, detta är väl en allmän reaktion de flesta skulle ha efter ett skitigt uppbrott. Sen verkar ju tidningarna bara ta från hennes blogg utan att hon godkänt det... Jag skulle också visa frustration om jag vart ihop med världens bästa tjej som sen visade sig vara ett dumbass.

Min misstanke om att hon skulle vara utvecklingsstörd bygger helt och hållet på kombinationen av typsnitt och färger hon valt för sin blogg, inte hennes reaktion, vilken är helt naturlig.
Citera
2011-01-15, 10:42
Medlem
Ronilles avatar
Jag var inne på hennes blogg för första gången och jag håller med ovanstående talare. 30 år och skriver som en fjortis med alla denna färg, smileys etc.
Citera
2011-01-15, 13:03
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jaha. Ja, hennes layout och smileys kan jag inte kommentera ngt annat om ^^
Citera
2011-01-16, 21:45
Medlem
Om man tittar på bilden på Saras blogg så blir det ganska tydligen att hon vill vara Sveriges svar på Courtney Love, utan att ha en egen karriär....
Citera
2011-01-17, 00:36
Medlem
BumZs avatar
Saras utspel var ju tragiskt, men vissa reagerar tyvärr så när de blir dumpade. De tänker inte längre, utan agerar bara ut. Det kommer lägga sig inom kort, det brukar det göra.

Angående Jay och hans beteende så har jag bara en sak att säga. Ens rätta Jag visar sig snabbt när man fått lite ära och berömmelse. Den som går på fall är den som vältrar sig i allt det ytliga det för med sig. De gör allt för sina 15 minuter i strålkastarljuset, för att sedan, när allt är över, stå där utan någonting alls.

Sedan har vi de andra, som inte visar fingret till sina nära och kära och lever sitt liv precis som förr och ser det hela som ett jobb helt enkelt. Det är de människorna som når framgången på alla sätt och vis. Så han förtjänar verkligen sina 15 minuter och allt vad det kommer att ha fört med sig i slutändan.
Citera
2011-01-17, 10:42
Medlem
6tasys avatar
Jag måste bara säga att den här Jay är väldigt liten och ter sig fruktansvärd obetydlig i verkligheten. Han ser ut som en misslyckad hårdrockare med ölmage. Han har bra röst dock, det får man ge honom. och allt handlar ju inte om utseende!
Citera
2011-01-17, 14:21
Medlem
matrix2005s avatar
TV4 borde grunda ett nedläggningsbeslut av Idol enbart på att någon som Jay Smith blir Idol.

Först och främst; han heter Jay Smith. JAY SMITH??? Vafan, är han porrskådis eller statist i en spagettiwestern?

Sen har denna "idol" en efterbliven brud som klipp och klistrar på sin blogg som en ettåring fingermålar.

Denna Jay Smith med så satans unika musik och sin stora integritet som musiker släpper en coverskiva.... En coverskiva som det första han gör som rikskändis? Bara detta är helt jälva fuckedup. Integritet in my ass.

Hade han hetat Janne Svensson från Bromölla som vinner kan jag förstå att han släpper en coverskiva men denna Janne Svensson försöker inte vara något han inte är.

Jay Smith; spela in en Jivebunny skiva och od:a....
Citera
2011-01-17, 14:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
TV4 borde grunda ett nedläggningsbeslut av Idol enbart på att någon som Jay Smith blir Idol.

Först och främst; han heter Jay Smith. JAY SMITH??? Vafan, är han porrskådis eller statist i en spagettiwestern?

Sen har denna "idol" en efterbliven brud som klipp och klistrar på sin blogg som en ettåring fingermålar.

Denna Jay Smith med så satans unika musik och sin stora integritet som musiker släpper en coverskiva.... En coverskiva som det första han gör som rikskändis? Bara detta är helt jälva fuckedup. Integritet in my ass.

Hade han hetat Janne Svensson från Bromölla som vinner kan jag förstå att han släpper en coverskiva men denna Janne Svensson försöker inte vara något han inte är.

Anledningen till detta är att det går fortare än att skriva helt nya låtar. Det gäller ju att dunka ut pallvis med skiten lagom till julhandeln.
Citera
2011-01-17, 16:40
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005

Men det är ju så livet ser ut för de flesta från Idol. De får en chans att skina på bästa sändningstid en säsong och lovas guld och gröna skogar. Och en skitstövel som Jay, som under programmet verkligen visat vad han är för en typ av människa behöver inte förvänta sig någon större karriär efter programmets slut. Han hamnar (precis som du säger) i coverhyllan på bensinmackarna landet runt och är bortglömd redan innan nästa säsong av programmet har kommit igång. Då blir det ett liv fullt av sponken, påsvis med ganya och dagliga besök till de lokala parkbänkarna. Tro mig! Den mannen har ingen vidare framtid att vänta.

Ger man ut en coverplatta som första platta så förklarar det ju bara hur kort karriär man som artist kommer ha.
Citera
2011-01-17, 16:47
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Anledningen till detta är att det går fortare än att skriva helt nya låtar. Det gäller ju att dunka ut pallvis med skiten lagom till julhandeln.

Jojo, anledningen är solklar. Därför framstår detta som än mer patetiskt när denna Jay Smith ska försöka framstå som genuin och ha integritet när han ställer upp på sån skit. Kontraktsbunden i all ära...

Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Men det är ju så livet ser ut för de flesta från Idol. De får en chans att skina på bästa sändningstid en säsong och lovas guld och gröna skogar. Och en skitstövel som Jay, som under programmet verkligen visat vad han är för en typ av människa behöver inte förvänta sig någon större karriär efter programmets slut. Han hamnar (precis som du säger) i coverhyllan på bensinmackarna landet runt och är bortglömd redan innan nästa säsong av programmet har kommit igång. Då blir det ett liv fullt av sponken, påsvis med ganya och dagliga besök till de lokala parkbänkarna. Tro mig! Den mannen har ingen vidare framtid att vänta.

Ger man ut en coverplatta som första platta så förklarar det ju bara hur kort karriär man som artist kommer ha.

Exakt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in