Tack för era svar. Tänker ta med mig pojkvännen så får vi se om han kan få med något med mobilkameran, bör ställas mindre frågor om han går runt och filmar/tar kort på "mig" och stallet än om jag gör det. Händelserna är ju ofta relativt oprovocerade (t ex en häst som skrapar i gången eller liknande) så det gäller att vara beredd om man ska fånga dem, men jag ska se om jag lyckas på något vis. Gör jag inte det ska jag se om det finns något rent fysiskt (t ex stallmiljön, eller som jag redan klagat på, hagarna), för om inte annat kanske det leder till någon typ av reaktion.
Har flertalet gånger fått höra att jag måste "tuffa till mig" när det gäller hanteringen av hästarna i och med att min taktik är att vara lugn och konsekvent snarare än att leka rovdjur. Har nog sluppit lindrigare undan än vad jag annars skulle i och med att jag mest har att göra med medryttarhästen, och han är from som ett lamm (känslig häst som skulle gå i bitar om man började gorma och hålla på). Han är ju, för att citera andra i stallet, en "mesig" häst på grund av detta
Ja, jag fattar inte vad människorna tänker med. Jag kan förstå om du slår en häst som är farlig och håller på att anfalla dig i ett läge där du inte kan freda ditt liv och din hälsa på annat sätt, men att slå en satans b-ponny för att den är "fräck"?
Jag är, som ni kanske förstår, rätt glad för att vi ska flytta!