Tack för era svar!
Pez
Jo visst är det så. Rätt tråkigt då träning som inkluderar rörelse av axelleden är 70% av träningen i min värld.
Kanof
Dessvärre har jag på senare tid gradvis fått exakt samma sorts känningar även i den högra ("friska") axeln. Trots att träningen varit lätt och inriktad på rehab. Kommer göra MRT även på den.
Träffa både sjukgymnaster och naprapater innan jag gjorde MRT och fick rätt diagnos. Deras råd har varit mest rotatorcuffar, skulderdrag osv och högreppare av de övningar jag kunnat göra (ej pressar uppåt eller drag uppifrån. Detta verkar va ungefär den rehab man rekommenderas även vid ODC.
Min från början dåliga axel har helt klart blivit långsamt bättre. Men bara för att ersättas av en ny dålig.
Grabe
Jo det stämmer det du säger. Nu har dock en av Sveriges främsta axelkirurger bekräftat att det rör sig om "distal clavicula osteolys". Syns både vid undersökning och MRT.
Är inte så sugen på att träna modifierat med bebisvikter i all evighet. Skulle det visa sig att jag nu går och utvecklar samma skit i höger axel tar jag nog och opererar båda. Efter att ha läst runt tycks de långsiktiga resultaten vara "good to excellent" i över 95% av fallen. Dessutom är det ju ett väldigt enkelt ingrepp. Kan ju nästan göra det själv