2010-12-10, 11:25
Medlem
finhatts avatar
Anmäler mitt eget inlägg, vet inte om det ligger i rätt avdelning..

Tänkte i alla fall att det skulle kunna vara intressant med en egen avdelning för utveckling mot mobila plattformar. T.ex. Objective C, Java för Android och vanliga webbsidor anpassade för mobila enheter.

Vad tycker ni andra?
Citera
2010-12-10, 11:35
Medlem
Jooncs avatar
Jag tycker det låter som en väldigt bra ide. Att tex posta i java-delen när man har en fråga om utveckling i android, framför allt om frågan bara är relevant för androidutveckling, känns en aning fel. Som det är nu finns det dock ingen annanstans (på flashback) att vända sig till.
Citera
2010-12-10, 21:51
Medlem
Ajaxxs avatar
Jag håller fullständigt med om detta.
Citera
2010-12-12, 12:35
Medlem
finhatts avatar
Inte helt dum idé då verkar det som

Hoppas någon mod lägger märke till min rapportering och kollar upp detta, kanske ska placera inlägget någon annanstans också?
Citera
2010-12-12, 14:30
Medlem
jimpss avatar
Jag tror det måste finnas mer diskussioner kring mobilutveckling för att man ska kunna öppnas en ny avdelning för just det. Jag hade gärna tex sett en avdelning för Ruby men när jag tänker efter så inser jag direkt hur dött det skulle vara i den avdelningen eftersom det är så sällan det diskuteras ändå.

Visst, det kanske är så att det blir något ökad diskussion om man öppnar en ny avdelning men jag tror nog att vi till en början får försöka öka diskussioner kring mobilutveckling rent generellt i systemutveckling först.
Citera
2010-12-13, 22:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hmm ... å ena sidan så lär ju flest personer som förstår vad diskussionen handlar om finnas här, men å andra sidan så brukar vi diskutera Flashback i forumet Flashback.

*Systemutv => Flashback*

/Mod
----------------------------------------------------------------

Personligen är jag nog lite kluven. Mycket av knåpande med programmering är sej likt oavsett plattform, men visst - objektmodellen skiljer sej ju åt. Nu kommer dessutom Win 7 Phone och stökar till det.

Kruxet är att vi har delat upp systemutveckling i grova språkgrupper, inte applikationsområden.

En annan dimension vore t ex programmering av administrativa rutiner, spelutveckling och som i det här förslaget mobilapp-utveckling.

Nu är detta inte ristat i sten, så om tillräckligt bra argument kommer, så är det aldrig omöjligt att få till ett forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in