Citat:
Ursprungligen postat av Santa4U
Räcker det med att ladda ner Spy Hunter? För vet inte om jag vågar att ge mig på den andra beskrivningen, då det står att man riskerar att hela datan förstörs.
Hittade virusfiler med hjälp utav Spy Hunter, men man måste betala för att få de borttagna. Hur gör jag nu?
Du riskerar verkligen inte att paja din dator. Det är en grov överdrift, vilket ofta är fallet när det kommer till den här typen av beskrivningar för att sidan i fråga vill gardera sig mot idioter.
Det viktiga du behöver känna till är att du INTE får ta bort den inst.exe som nämns i citatet jag klippte in nedan. Annars är det bara att köra. Sen kan du alltid skapa en "Latest safe configuration"-spot innan du börjar pilla om du känner dig orolig.
Citat:
inst.exe is located in a subfolder of C:\Windows. The file size on Windows XP is 20,480 bytes.
Inst.exe is a file without information about the maker of this file. Program is loaded during the Windows boot process (see Registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run). Inst.exe is not a Windows system file. The program is not visible. File Inst.exe is located in the Windows folder, but it is not a Windows core file. Therefore the technical security rating is 60% dangerous, however also read the users reviews.