Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Varför i hela friden skulle man anmärka på någons kropp? Man gör det inte i en relation och man gör det definitivt inte med andra man umgås med. Gör man det framstår man som ett komplett psykfall.
På ämnet: Som heterosexuell kvinna så tycker jag att en attraktiv man är snygg naken, ja. Visst, snoppar är ganska så roliga som hänger där och liksom dinglar. Men tänder man på mannen i fråga så gillar man ju kuken. Det är inte så att man går runt och tänker "Titta, där hänger en snopp och ser rolig ut". Generellt så verkar män bekvämare i sin nakenhet än kvinnor. Går runt nakna hemma etc. Min partner är naken typ 50% av tiden.

Inte mig emot. Bor man tillsammans eller annars är mycket med varandra ändå så är nakenhet inget konstigt. Man blir liksom van vid det, även om jag tycker att det är lika kul varje han klär av sig. Han är fin utan kläder.

Jag vet inte varför kvinnor gör det. Man hör ofta att folk har fullt upp med sitt eget. Verkar inte så.
Man börjar ju fundera, är man missbildad eller vad är det frågan om? Kvinnor verkar ha ett behov av att leta fel på män och anmärka på saker. Jag vet inte vad kvinnor vill uppnå med det. Om han t ex redan tränar och är i bra form, vad kan han göra mer för att bli tillräcklig i hennes ögon? Öka träningsmängden? Att ändra sitt DNA är svårare, man brukar ha den kroppen man har.
Blir det bättre av att kvinnor anmärker negativt på män? Hon kanske tycker att han borde steppa upp och träna ännu mer. Som en riktig man gör.
Jag behövde i alla fall inte höra allt det där, eftersom jag redan var osäker. Kanske att det är en kvinnlig egenskap, att vilja göra allt ännu jävligare för mannen, utmana, provocera lite.
Jag gillade att träna som jag gjorde, kände inte att jag ville träna mer. Jag tyckte själv att min kropp var fin ibland. Hade lagom muskler och bra kondis. Jag klarade av fysiska jobb. Var ofta med och bar när nån flyttade.
Men jag har ofta hört kvinnor säga att män överskattar sin attraktionskraft. Kvinnor såg mig uppenbarligen med andra ögon, och jag hade inte så ok kropp som jag själv trodde.
Ja, det där hör man om ibland. Par som har det bra tillsammans, kan känna sig avslappnade, har kul ihop, kan vara sig själva och är tillräckliga precis som de är, och är snälla mot varann. Det känns nog bra om man hittar det.