Citat:
Ursprungligen postat av JaneA
HEJ!
Vi har drabbats av vägglöss hemma. Vår första tanke var att detta är omöjligt för att alla i familjer har otroliga fobier mot typ smuts så vi typ städar hela tiden. MEN tydligen har det ingenting med hygien att göra.
OCH vi har en tanke om vart de kan ha kommit ifrån och det var för mindre än ETT år sen! idag har de vart här på en andra sanering. vi har slängt våra madrasser och har alla våra kläder och böcker/tidningar i balkongen, vi bor i lägenhet.
Vi sover på luftmadrasser nu, vore onödigt att köpa nya madrasser nu!
iaf, jag vet inte vad jag ska göra mer. vi tvättar konstant. lägger våra kläder i kylen/ balkongen.
Jag har många märken kvar efter deras jävla BEETT! vi har gått runt och trott att det var allergier då jag är den enda som drabbas av reaktioner efter deras bett.
Så, ni som har haft de eller har någorlunda aning, hur blev ni av med de?
JAg vet inte vad jag ska göra mer. kommer jag ens bli av med de? har aldrig känt sådant hat mot naturens tillgångar.
Fyfan va jobbigt.
Det enda som fungerar är att dom sanerar hela lägenheten flera ggr i rad och ni får inte vara hemma under tiden. Använder dom en sån där gas som dom gjorde förr? Förr så satte man på en stor gastub som fick gå och gasa hela lägenheten. Man täppte igen alla hål som fanns som gasen kunde rymma ut och så fick man inte gå in där på 3 dygn.
Problemet med vägglöss är att dessa djävla kryp är som vampyrer. Tex om den inte kan få tag på blod så hamnar dom som en slags dvala, blir helt uttorkade. Sedan om dom får en droppe vätska på sig så vaknar dom till. Kan dröja flera år emellan tom.