2010-12-09, 19:12
Medlem
Anti-WOGs avatar
Så man ska bli rapporterad bara för att man ogillar invandringen (invällningen)?
Kan man rapportera folk som inte håller på samma fotbollslag som en själv åxå då?
Det du (TS) menar och förespråkar just nu är ju att vi ska döda yttrandefriheten, ska vi bli det nya Nordkorea, dvs att vi måste be nån myndighetspersonal om lov för att överhuvudtaget öppna käften?

Du TS är lika stor rasist som oss andra, du vill utrota svenskarna så ni invällare kan ta över landet, så jag borde nog rapportera dig för 1.03.
Citera
2010-12-09, 19:36
Medlem
KiaWs avatar
Jag kan hålla med TS om att rapportera regelbrott, men inte pga av det syfte TS anför...

Poängen med fb är just att alla ska få komma till tals, oavsett åsikt. Har man själv en annan åsikt går det utmärkt att motargumentera...men att "skrämma" folk till tystnad kommer enbart att leda till en sak: Man luras att tro att åsikterna inte existerar....
Citera
2010-12-09, 19:53
Bannlyst
TS har en poäng här!
Rapportera, rapportera
Citera
2010-12-09, 20:03
Medlem
vondodenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walato
Sen jag har vart medlem på FB, har jag blivit mer argare och argare. Jag ser att användare med tusentals inlägg bryter reglerna eller oftast skriver bara "oneliners". Inlägg sådan som

-Döda alla negrer/blatar
-Man bör göra si och så med invandrare
-Släng ut de

Jag har även haft mina misstankar om administrationen, att det är de som tillåter det. Kanske finns det nån moderator som inte bryr sig. Men faktiskt så bryr majoriteten säg, det är svårt och ha koll på alla inlägg. Så jag bestämde mig för en dag rapportera inlägg som är OT, rasistiska osv. Gissa vad?! Det funka jag får faktiskt personliga meddelanden av moderatorer som tackar. Nu är det eran tur! Jag vill att ni ska börja rapportera rasistiska inlägg som bryter mot reglerna. Tills slut kommer de vara bannade/rädda för att skriva skit, eller helt enkelt ge sig.

Brukar ni rapportera rasistiska inlägg som strider mot reglerna?
-Om nej, varför inte?

Tycker du folk rapporterar för lite?
-------------------------------------------------
1.03. Hatbrott är förbjudet

Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning utifrån påståenden som inte kan styrkas är förbjudet.
-
Tänk på det det räcker med att de bara hotar eller helt enkelt misskrediterar(ser ner på osv). Det står även att påståendet måste styrkas inte många som gör det, bara skriver skit o drar. RAPPORTERA PÅ MINA DAMER O HERRAR!
typiskt PK-"människor" att enbart se svart-vitt på problematiken med massinvandring.
Citera
2010-12-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walato
Sen jag har vart medlem på FB, har jag blivit mer argare och argare.

Citat:
1.03. Hatbrott är förbjudet

Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning utifrån påståenden som inte kan styrkas är förbjudet.
-
Tänk på det det räcker med att de bara hotar eller helt enkelt misskrediterar(ser ner på osv). Det står även att påståendet måste styrkas inte många som gör det, bara skriver skit o drar. RAPPORTERA PÅ MINA DAMER O HERRAR!
1.03 är meningslös och fyller ingen funktion. Det vore dock lägligt för moderatorerna att ännu en gång ta itu med den imbecilla skaran av OT skitsnackare och sinnesslöa one-liners som på senare tid dykt upp.

Däremot, om det här var ett ynkligt försöka till att tysta de seriösa debattörerna på I&I som misskrediterar judar, araber, negrer och zigenare skall du ha i åtanke att jag/vi utgår ifrån fakta som åtminstone kan styrka mina/våra påståenden.
Senast redigerad av Panfer 2010-12-09 kl. 20:14.
Citera
2010-12-09, 21:37
Medlem
anders_judges avatar
Jag har lite känslan av att FB pliktskyldigast lägger in 1.03 för att den har viss juridisk bäring men inte lägger särskilt mycket krut på att faktiskt efterleva den då yttrandefriheten rankas högre.

Men visst, yttrandefriheten är inte total och på samma sätt som det kan finnas inskränkningar beroende på forum så kan man ju också ha synpunkter på utförandet av att framhäva sina åsikter.

Men ärligt talat, på vilket sätt skulle rasismen "besegras" ifall man lade munkavle på mer missprydande uttalanden där man i grova ordalag uttrycker sin avsky mot andra folkgrupper?

Skulle dessa rasistiska uttalanden i sig sprida mer rasism för att någon/några deklarerar en ståndpunkt på ett vad som uppfattas kränkande sätt?

Sprider "Alla blattejävlar är födda till odugliga svin" mer rasism än "kulturellt och genetiskt finns det gott fog att säga att ME-folk är underlägsna" som eg är samma sak men med mer polerad framtoning?

Eller skall den senare också anses vara hets mot folkgrupp och förbjudas trots att det i högsta grad är en åsikt snarare än syfte att kränka?
Citera
2010-12-09, 22:10
Medlem
Ondves avatar
Om inläggen plockas bort verkar bero en hel del på vem som modererar om du nu tänkt rapportera enbart pga rasism. Fick själv ett inlägg bortplockat igår som kan ha varit "lite" rasistiskt men ändå faktiskt var någorlunda on-topic. Är säker på att liknande inlägg skulle fått stått kvar om man skrivit det i nån annan mods territorium.

Dessutom är det ganska svårt att inte vara lite rasistiskt i sitt skrivande då den bistra sanningen om hur andra folkslag beter sig ofta tillåts att visas upp här ocensurerat.
Citera
2010-12-10, 05:46
Medlem
Rynes avatar
Så länge det inte är "oneliners" eller OT så gör jag inget.

Citat:
Vad händer det om man kan styrka att invandra grupper inte betala skatt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in