2010-12-09, 18:36
Bannlyst
Sen jag har vart medlem på FB, har jag blivit mer argare och argare. Jag ser att användare med tusentals inlägg bryter reglerna eller oftast skriver bara "oneliners". Inlägg sådan som

-Döda alla negrer/blatar
-Man bör göra si och så med invandrare
-Släng ut de

Jag har även haft mina misstankar om administrationen, att det är de som tillåter det. Kanske finns det nån moderator som inte bryr sig. Men faktiskt så bryr majoriteten säg, det är svårt och ha koll på alla inlägg. Så jag bestämde mig för en dag rapportera inlägg som är OT, rasistiska osv. Gissa vad?! Det funka jag får faktiskt personliga meddelanden av moderatorer som tackar. Nu är det eran tur! Jag vill att ni ska börja rapportera rasistiska inlägg som bryter mot reglerna. Tills slut kommer de vara bannade/rädda för att skriva skit, eller helt enkelt ge sig.

Brukar ni rapportera rasistiska inlägg som strider mot reglerna?
-Om nej, varför inte?

Tycker du folk rapporterar för lite?
-------------------------------------------------
1.03. Hatbrott är förbjudet

Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning utifrån påståenden som inte kan styrkas är förbjudet.
-
Tänk på det det räcker med att de bara hotar eller helt enkelt misskrediterar(ser ner på osv). Det står även att påståendet måste styrkas inte många som gör det, bara skriver skit o drar. RAPPORTERA PÅ MINA DAMER O HERRAR!
Senast redigerad av walato 2010-12-09 kl. 18:43.
Citera
2010-12-09, 18:38
Medlem
epost72s avatar
SU-►Flashback
/Mod
Citera
2010-12-09, 18:39
Medlem
Nej det brukar jag inte. Vill du veta varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback Forum
Yttrandefrihet på riktigt

EDIT: Alltså, jag anser att man ska få skriva vad man tycker, vad man än tycker, på ett anonymt forum som t.o.m har mottot som jag skrev förut. Sen kanske vissa uttrycker sitt hat med fel ord.
Senast redigerad av Tham90 2010-12-09 kl. 18:41.
Citera
2010-12-09, 18:39
Medlem
Jensofswedens avatar
Vad betyder egentligen ordet rasism? Är det här rasism?

http://www.charlesdarwinresearch.org/Race_Evolution_Behavior.pdf

Nej, det är objektiv forskning. Men den skiljer på människoraser. Rasism? You tell me
Citera
2010-12-09, 18:40
Medlem
Jag borde rapportera dig för idioti.

OnT: Och nej man bör inte rapportera inläggen. Yttrandefrihet. Jävla mongo.
Citera
Medlem
soulreapers avatar
Jag brukar rpa alla regelbrott oavsett om de är rasistiska eller inte. Det du verkar glömma i det här fallet är att det är ok att skriva rasistiska kommentarer så länge dem håller sig till ämnet, jag stör mig lika mycket på ett negerjävel som på ett +1.
Citera
Medlem
Om man skall skicka RP på varenda 1.03-inlägg så kommer ju min datormus att bli utsliten inom ett par dagar, så det var ingen bra idé.
Citera
2010-12-09, 18:42
Medlem
FloW912s avatar
nej och jag kommer inte börja heller, alla har rätt till sina åsikter, och så länge man håller sig till topic så spelar det ingen roll om man slänger in en oneliner efteråt.
det viktiga är att man faktiskt håller sig till topic precis som jag gör nu.

om jag sedan vill gå offtopic som jag gör nu för jag tror du själv är en irakier som inte förstår varför så många tycker illa om dig så är det ditt problem.

och där har jag visat att man faktiskt kan vara rasistisk offtopic om man samtidigt håller sig till topic i resten av inlägget vilket jag anser är okej.
Citera
2010-12-09, 18:46
Medlem
Roevarns avatar
Känns som ett riktigt vänsterpack som startat tråden

OnT: Håller med de andra här, YTTRANDEFRIHET! Alla har rätt till sin åsikt, du ska inte bestämma vad som är rätt eller fel. Däremot är det skillnad om man skriver "negerjävel" helt OT, men är det inte OT tycker jag att det är okej, i alla fall på Flashback!
Citera
2010-12-09, 18:58
Medlem
SweTechs avatar
Personligen så anser jag absolut att TS har en poäng.
Däremot tycker jag inte generellt att inläggen som ser ut som exemplen som tas upp bryter mot 1.03 regeln utan snarare 0.03 då dom väldigt sällan är on topic.

Flashback är absolut ett forum som vill tillåta en så stor yttrandefrihet som vi bara kan men vi ställer även krav på hur åsikterna ska framföras.

Rapportera alltså gärna, tänk dock på att inte okynnesrapportera och tänk på att båda sidor i diskussionerna begår regelbrott, inte bara den sidan som du själv anser har fel.
Citera
2010-12-09, 19:03
Medlem
Cregers avatar
Tycker det är så fjantigt med rasism hit och rasist dit, och är du inte för att andra raser ska ha positiv särbehandling oavsett hur pass parasiterande de är är du rasist och elak.

Men är du svart och är rasistisk mot vita eller jude och rasistisk mot alla utom din egen ras är det okej för då är du inte vit, och då är det lugnt.

Extremt hyckleri imo.
Citera
2010-12-09, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag brukar rpa alla regelbrott oavsett om de är rasistiska eller inte. Det du verkar glömma i det här fallet är att det är ok att skriva rasistiska kommentarer så länge dem håller sig till ämnet, jag stör mig lika mycket på ett negerjävel som på ett +1.

Om de håller sig till topic, låt de va. Men oftast gör de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Om man skall skicka RP på varenda 1.03-inlägg så kommer ju min datormus att bli utsliten inom ett par dagar, så det var ingen bra idé.

Just därför försöker jag få mer hjälpande "datormusar", och det märks att det blir fler o fler. Hoppas du kan också hjälpa herrn.

Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn
Det känns som att det finns någon snubbe med typ 10 acc som sitter och spammar forumet med sådana här trådar var dag. Jävligt många på sistone!

Det handlar mer om folket har vaknat lite gran, och inte tolererar detta beteende längre. Jag är en av de.

Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
nej och jag kommer inte börja heller, alla har rätt till sina åsikter, och så länge man håller sig till topic så spelar det ingen roll om man slänger in en oneliner efteråt.
det viktiga är att man faktiskt håller sig till topic precis som jag gör nu.

om jag sedan vill gå offtopic som jag gör nu för jag tror du själv är en irakier som inte förstår varför så många tycker illa om dig så är det ditt problem.

och där har jag visat att man faktiskt kan vara rasistisk offtopic om man samtidigt håller sig till topic i resten av inlägget vilket jag anser är okej.

Så du menar att ingen ska nånsin rapportera? Visst alla har rätt till sina åsikter men det finns en gräns, svenskar är så dumma i huvet att de faller ihop när de går. Det är bara trams just sånt menar jag att man ska rapportera.

Citat:
Ursprungligen postat av Roevarn
Känns som ett riktigt vänsterpack som startat tråden

OnT: Håller med de andra här, YTTRANDEFRIHET! Alla har rätt till sin åsikt, du ska inte bestämma vad som är rätt eller fel. Däremot är det skillnad om man skriver "negerjävel" helt OT, men är det inte OT tycker jag att det är okej, i alla fall på Flashback!

Jag säger inte vad som är rätt o fel. Tex en polis han bestämmer inte vad som är rätt o fel, h¤n gör bara sitt jobb. Det jag vill säga det finns fan en gräns, och allt trams ska RAPPORTERAS!

Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Så gärna så. Ditt inlägg är nu rapporterat för att det bryter mot min högst personliga regel: Idioti på forumet är förbjudet. Nöjd nu?

Varsågod och rapportera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in