Drömde att jag hade lyckats ta mig upp i en trädkoja där jag gömde mig hela natten, mitt ute i ingenstans. I anslutning till en stor asfalterad väg med övergivna bilar lite här och var. Allt var mörkt och dött förutom månskenet som lyste upp. Postapokalyptiskt.
Det var zombies i området som var ute efter mig, men de kunde inte komma åt mig i trädkojan, tror inte de visste att jag var där. Det var inte såna där långsamma heller utan såna snabba och starka. Jag visste att jag måste därifrån den natten, det var en plats som jag var tvungen att ta mig till av någon anledning.
Visste bara inte hur det skulle gå till med alla zombies som lätt skulle jagat ifatt mig om jag bara sprang. Planen var att ta mig ut på vägen och se om någon av bilarna startade.
Hann inte sätta planen i verket dock. Hade velat fortsätta den drömmen.. även fast den var mörk och obehaglig. Vad var det för destination jag var tvungen att ta mig till? Hade jag lyckats ta mig ut på vägen och in i en bil som förhoppningsvis startar o gasa iväg eller hade zombiesarna fått syn på mig, jagat ifatt mig och slitit mig i stycken ute på den månbelysta vägen?
Drömde att jag och en massa andra människor skulle hamna i fängelse av någon anledning. Vi alla befann oss ute på ett torg och fick ta på oss såna där orangea overaller innan vi fick på oss handbojor. Vi fick sen order om att stanna där vi var i väntan på att en buss skulle komma för att transportera oss till fängelset. Precis innan bussen kom bestämde sig ett gäng för att göra uppror och rymma. Själv var jag inte med i gänget men lyckades på något sätt få av mig handbojorna och sen drog jag av mig overallen. Hade fortfarande kvar mina vanliga kläder under. Sen smög jag därifrån utan att någon märkte något och begav mig hem.
I natt så drömde jag en jävligt sjuk dröm. Jag drömde att jag var en mördare och att jag högg kniven i en tjej och sedan skar jag av hennes bröstvårtor. Jag tog död på en gubbe också och skar halsen av honom. Sedan gick jag till en fest beväpnad med pistol och skulle skjuta någon, men han sköt mig först. Sedan vaknade jag.
I natt drömde jag att jag blev tagen som gisslan och att ungdomarna som gjorde det krävde mig på alla mina pengar och värdesaker. Jag försökte ringa ett kompisgäng för hjälp men vågade inte göra det så att någon skulle se det... Sen så tog dom min mobil. Jag hoppade av bussen vi befann oss på i farten och lyckades springa ifrån dom, och in på en krog. Men så visade det sig att alla deras "kumpaner" ägde stället, och jag blev infångad igen... Drömmen slutade med att jag sprang och sprang, liksom utan slut... Hamnade på en skum bakgata och det sista jag såg var dom som tagit mig som gisslan....
Jag kommer hem, upptäcker att ytterdörren är uppbruten. Jag har haft inbrott, men inget är stulet. Dock ärnazistiska slagord målade på ytterdörren. På köksbordet ligger en lapp där jag uppmanas att skaffa mig modernare hemelektronik. Jag hittar dessutom en lista på vad som skall stjälas, men jag äger inget av dessa.
När jag går ut har folket i byarna runt där jag bor fångat den ena förövaren, en tonårstjej. Den andra förövaren, också det en tonårstjej försöker fly. Jag tar upp jakten, fångar henne och överlämnar henne till byborna, vilka våldtar de bägge flickorna innan de överlämnas till polis.
Jag går iväg och möter Antonio Guterres, med vilken jag har ett kort samtal, innan han avslutar med att han inte vill tala med mig, då det alldeles för jobbigt att behöva tala engelska. Men frågar om jag kan skjutsa ett antal FN-delegater. Jag skjutsar dessa till en fest där även mina arbetskamrater och mina föräldrar deltar. Festen spårar ur fullständigt. Endast jag är nykter och ser elendet.
Kommer inte ihåg nu i efterhand varför, men jag och några kompisar rörde oss mot min barndomsväns gamla hus, med vapen. Min kompis bodde längre inte i det där huset, utan det var några främlingar. Jag tror vi skulle råna huset. När vi är inne i huset ligger en bebis och sover på en fåtölj. Vi gör inget, utan jag befinner mig i vardagsrummet, mina kompisar vet jag inte. Känner mig väldigt självmordsbenägen. Jag har ju min AK i handen, och jag tänkte hela tiden hur jag vela skjuta mig själv, men jag fick sådan ångest och vågade inte. Det där låg och grumlade i några minuter. Sedan spolades det fram, jag var på väg ner mot källaren. Där var mina kompisar.
Vi var nere ett tag i källaren. Utanför stod en polisbil och två polismän. Husväggarna var gjorda av envägsspeglar, så vi såg hur polisen var på sidan av huset och gick runt, men dem såg inte oss. Mina kompisar verkade samlade och lugn, inga speciella diskussioner fördes. Kände själv hur jag stod ut, flippade ur innerst inne. Tillslut tog ångesten över. Jag kände att jag inte kunde ta detta något mer. Jag ville verkligen inte åka fast. Jag väntade tills polisen var på baksidan av huset, sprang fram till ytterdörren, sprang ut, kastade av mig AKn och även min plånbok som bara innehåll mitt leg. De båda låg väl synligt bakom bredvid. Skyndade mig snabbt bakom ett plank för att bryta siktlinjen. Kusinens hus var alldeles bredvid, så sprang mot hans gård för att sedan röra mig mot en väg.
Väl ute på vägen fick jag en grov ångest. Jag såg mig i tredjeperspektiv, ögonen var svullna och ansiktet blött från gråt. Jag blickade ut över en motorväg på den gulrosa himlen. Sen vaknade jag.
Nu i efterhand tror jag att anledningen till att jag blev självmordsbenägen var för att jag inte vela vara där. Det var liksom min väg ut för att inte vara där. Men jag vågade inte. Så då fick jag ju tillslut nog när jag var i nere i källaren. Men att jag kasta min plånbok var lite konstigt nu i efterhand. När jag vaknade upp ifrågasatte jag mig varför i helvete skulle jag göra mig av med mitt leg vid brottsplatsen, och även vapnet där mina fingeravtryck är på. Jag tror jag hoppades på något men vet inte vad.
Drömde att hela jävla taket i min nyrenoverade villa läckte. Satt i en pöl, tårarna rann. Det läckte inte förra hösten?
Fick torka tårarna när jag vaknade....
OffT; Jag har ingen villa, bor i lägenhet. Har olika saker ur en ”original-dröm” som antingen det är fragment ur i nya drömmar. Eller så ändras original drömmen.
I natt var en av rummen i villan, ett av rummen från min orginaldröm (dök upp första gången kring 16 år) som jag inte vågar gå in i. Likväl står jag i denna drömmen och bara pekar in. Visade tydligen villan för min killes mamma. Rummet var inte renoverat som resterande av huset.
Drömde inatt att jag var på något ställe, en i stad typ, och försökte hela tiden ta mig hem utan att lyckas, bara går och går, ibland tror jag mig veta vilken rikting jag ska ta för att komma hem
men utan att lyckas, blir helt vilse till slut, jäkligt jobbigt alltså, man driver bara omkring och är rädd
och vill fan ingen annat än att komma hem. Ibland blir man plötsligt naken i drömmen och
då blir det ännu värre att ta sig hem.
Allt är som en jävla omöjlig labyrint. Denna typ av dröm åtekommer OFTA.
Senast redigerad av telluz 2019-11-09 kl. 01:40.
Drömmer att jag kommer hem från jobbet och utanför min lägenhet står massa upprörda grannar och anställda från det fastighetsbolag jag hyr hos och alla är mycket arga. De påstår att jag säljer droger och har släppt in massa råttor i huset. Jag nekar givetvis till dessa hemska anklagelser och hamnar i en brottningsmatch med en granne.
Vi går sedan in i min lägenhet där jag ska visa på att de har fel men till min förvåning är det faktiskt fullt av råttor där inne. I desperation försöker jag övertala kvinnan från fastighetsbolaget att det är en konspiration mot mig, att grannarna planterat bevis i form av råttor för att få mig vräkt. Hon säger att det här bara kan lösas i domstol och helt plötsligt befinner vi oss alla i en rättssal.
Jag sitter längst fram i kostym och gör mig redo för mitt försvarstal när portarna bakom mig plötsligt slås upp. In marscherar ett gäng soldater i uniformer som påminner om dem karolinerna hade. Jag sitter tydligen på någon av soldaternas plats och han går fram och lyfter undan mig medan jag protesterar högljutt. Vi hamnar i en mindre dispyt tills han plötsligt kläcker ur sig att de är minsann är där för att försvara mig och att jag borde hålla käften.
Sedan följer en rättsprocess som kan liknas den i Amerikansk film. Soldaterna vittnar till fördel och en domare ger tillbaka mina nycklar och jag går hem och lägger mig.