2016-03-17, 11:06
Medlem
gato12s avatar
Drömde att jag var i en bar (som var inne i en livsmedelsbutik eller kombinerat) där Charlie Sheen var bartender. Och Per Bjurman var en av gästerna. I övrigt var det rätt tomt.
Citera
2016-03-17, 11:10
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Drömde att jag var i en bar (som var inne i en livsmedelsbutik eller kombinerat) där Charlie Sheen var bartender. Och Per Bjurman var en av gästerna. I övrigt var det rätt tomt.

Beställde du något gott då? Ingen Bloody Mary hoppas jag...
Citera
2016-03-17, 11:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Beställde du något gott då? Ingen Bloody Mary hoppas jag...
hehe, nää dem är ju rätt äckliga, men det förtäljer inte historien tyvärr...man får ruskigt verkliga drömmar på Mirtazapin och man är typ kvar i dem även när man vaknat.

En annan dröm var att jag var på en lång slingrig väg upp mot ett gotiskt slott och när man drog upp vissa rötter så spelades det Cure låtar, som en naturens egen jukebox ungefär. Spejsigt värre.
Citera
2016-03-17, 13:50
Medlem
Lokeee10s avatar
Drömde att jag fick en avsugning om en kossa och sen så kom någon och försökte klippa av min kuk med en gammal fårsax sedan så åt kon upp min kuk och jag vaknade helt chockad...
Citera
2016-03-17, 14:23
Medlem
PlanetCaravans avatar
Drömde att jag kände mig ovanligt generös och bjöd folk på shottar för hundratals riksdaler. Hade stark ångest efteråt, var skönt att vakna!
Citera
2016-03-21, 00:20
Medlem
Drömde att jag gick förbi en pizzeria, ut genom dörren kom en mörkhårig man och en blond kvinna med långa läderrockar. De släpar ut vad som verkar vara pizzeriaägaren fasttejpad på en stol.
Jag går förbi utan att egentligen bry mig, tills jag är ca 15m bort och vänder mig om.
Jag frågar vad de egentligen håller på med?
Den blonda kvinnan drar upp en pistol och ser mig i ögonen med de mörkaste blåa ögon jag någonsin sett och skjuter mig.
Jag känner hur jag faller mot asfalten och allting svartnar, men jag vaknar inte allt är svart och mörkt.
Jag fick panik och trodde inte längre att jag drömde, utan att jag var död på riktigt.
I paniktillståndet och i drömmen är det förstås svårt att mäta tid och rum, men det kändes som en evighet.
Slutligen vaknar jag upp på ett sjukhus med en massa läkare runt mig som återupplivat mig.
Senare i drömmen jagas jag av släkt och vänner som zombier i hemkommun, jag springer in i den lokala jaktstugan och låser in mig. Hittar en AK47:a och skjuter vilt genom dörrfönstret.
När ammunitionen tagit slut tog de sig in i stugan.
Det sista jag kommer ihåg var att jag trängde in gevärspipan genom någons öga medans någon nafsade mig i nacken. Den här gången vaknade jag i alla fall upp!

Kan även tillägga att jag inte spelar dataspel eller ser på zombiefilmer!
Citera
2016-03-21, 02:19
Medlem
shadow666s avatar
att en nära vän dött och en dag när jag åkte bil i baksätet o så såg jag hans spöke som sa "min själ kommer alltid finnas kvar på jorden".. varför i helvete drömmer man så för?
Senast redigerad av shadow666 2016-03-21 kl. 02:30.
Citera
2016-03-22, 13:20
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
att en nära vän dött och en dag när jag åkte bil i baksätet o så såg jag hans spöke som sa "min själ kommer alltid finnas kvar på jorden".. varför i helvete drömmer man så för?

Ofta när man drömmer om att någon har dött, så är det för att man på olika sätt förlorat kontakten med dem, eller att de har tappat anknytningen till ens liv. Ibland, för att man bara är rädd för att förlora dem helt enkelt. Den känslan yttrar sig då i drömmen. I ditt fall verkar däremot hans återbesök (spöket) senare i drömmen försöka återskapa tryggheten genom att visa dig att ditt band till din vän alltid kommer finnas där, oavsett.

Det är dina känslor som spelar ut sig under natten, när du inte kan reglera dem. Rädslan för att förlora en nära vän och tryggheten i att veta att vederbörande finns där trots allt, är representationer av ditt inre.
Citera
2016-03-23, 21:44
Avslutad
Drömde jag och will ferrell hängde med varandra, han pratade lite svenska och så klippte han mina tånaglar
Citera
2016-03-24, 02:59
Medlem
Drömde att det var kolsvart ute, inga människor ute, väldigt lugnt och stilla. Sen upp emot himmelen ser jag flera flygplan (spanare) som svävar omkring och håller utkik. Får panik i drömmen, samtidigt som jag hör hur soldater springer omkring utanför, medan jag är någonstans i mitt hus (inte säker på exakt vart jag var i huset). Helt plötsligt kommer rök in och hela huset blir fullt av rök, dock fungerar det bra att andas denna röken tydligen, bara det att man inte ser något... Sen så vaknade jag
Inbillar mig att det var ryssarna som tagit över och letade efter mig, men vet inte riktigt...
Citera
2016-03-27, 01:49
Medlem
Vete fan.. "Lite snabbt" drömde igår medans jag sov typ nån timme högst och dålig sömn... Att jag var på en båt kryssning så i min hytt var det typ 5 st som attackerade en person osv var lite slagsmål jag låg uppe i en dubbelsäng typ kollade.. Sen hade jag typ spöat en snunbe "turk" typ för jag var i ett rum med typ 5 andra till min vänster sen typ 15-20 st som var äldre lite nåt år typ turk oxå som jag hade spöat hans brosa typ, han sa typ "vem var det" min "polare ba pekade på mig jag typ suckade "eller ba okej då accepterade det". Sen jag ba okej ska vi slåss? 1 mot 1 mot er alla.. Så typ däckade jag folk visade skills , typ drog en jabb med höger sen följde med hela kroppen på en straight left hand stoppade honom..var typ en ninja ett tag typ gjorde nån bruce lee stance "i slutet
När jag hade däckat o ingen ville komma fram" Men i slutet snackade jag och han ihop oss typ hälsade, jag sa att jag "kände" en snubbe han känner typ... Osv
Senast redigerad av Ufc123 2016-03-27 kl. 01:54.
Citera
2016-03-28, 09:09
Medlem
teflonpannan69s avatar
Drömde att jag bar en specialinsatt terroristpolis på patrulleringsuppdrag med en polare. Från ingenstans rusar det fram en självmordsbombare och skriker Allah Akkbar, smäller sig själv i luften varpå jag vaknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in