2010-12-08, 20:52
Medlem
Har ni som tror på Illuminati mm mer tid att tänka än en vanlig "Svensson"?
Dvs en person med familj, jobb och övrigt ett ganska aktivt liv.
Jag tror det och kan själv säga att jag är en jävla mess just nu och har varit i många år.
Har haft en massa tid att tänka..
Har social fobi bland annat och har lagt mycket tid framför datorn.
Men jag vill inte diskutera mina problem här.
Hörde någonstans att människor med social fobi t ex. är mer lättpåverkade än andra
och har ofta en annan syn på omvärlden än en "Svensson".
Lättare för att tro på konsperations teorier osv.
Jag tycker inte alls jag är speciellt lättpåverkad men därimot har jag haft mycket mer tid
att fundera kring detta.
Jag vill påstå att det är propaganda!
"Dom" vill få en att tro att det är just för att du har problem med dig själv som du är så
kritisk mot omvärlden.
Men saken är den att man haft betydligt längre tid att läsa sig in på ämnet.
Om man nu skulle bli frisk och få ett mer aktivt liv så kommer man märka av att man inte har
någon direkt tid att fundera över detta längre.
Därför är det lätt och säga, "det är för du har problem som du blir lättare påverkad än andra".
Och NEJ det är inte samma sak!
Jag tror absolut på att där finns en makt elit här i världen.
För hundratals års sen använda sig makthavarna utav våld mot sitt eget folk.
(Detta kan vi fortfarande se i vissa delar av världen)
Människor som var kritiska mot deras makthavande.
Det skapade rebeller.
Med åren har dom dock förstått att det bästa är att folket är på deras sida.
Och hur gör dom det utan våld?
Jo genom att manipulera oss.
Från första dagen i skolan har du blivit itryckt deras lögner.
Och lärarna vet ingenting om detta för det är så dom själva blivit upplärda.
Genom media, du kan se hur media hela tiden vinklar det så att det gynnar dom.
Musik, filmer osv!
Vad du inte vet lider du inte av, eller hur?
Kan säga att efter att jag satte mig in på wikileaks situation ju mer övertygad jag blev över allt det jag nyss skrev är sant.
Hur "vissa" människor backar upp vad USA gör mot wikileaks och är så jävla blinda att dom inte kan se sammanhangen.
Visst tycker jag att visa saker som wikileaks publicerat inte är okej.
Namn på människor som hjälp USA i Irak/Afghanistan t ex.
Men klart som fan att vi har rätt att veta vad som igentligen händer i deras händer!

Vad tror ni om detta?
Citera
2010-12-08, 21:25
Medlem
DeckardCains avatar
Tror att du tänker för mycket. Tänker man mycket går det tillslut göra kopplingar mellan precis vad som helst i tillslut, bara man drar det tillräckligt långt.
Citera
2010-12-08, 22:02
Medlem
Oja. Dessvärre har Svensson själv valt sin livsstil och valt att blunda för ondskan i världen.

Egentligen, så fort man slutar tänka på sex finner man att man har otroligt mycket tid att tänka på vettiga saker.

Vidare har Svensson valt att bli expert på filmer och skådisar istället för verkligheten och makthavare. Sedan är det en fråga hur mycket fiction Svensson läser. Och alla andra skitböcker.

Men men. Sossar (tjuvar) kommer alltid att vara blinda. "The fear of the LORD is the beginning of knowledge", "The fear of the LORD is to hate evil".

DeckardCain, snälla, ingen på det här forumet kan sluta tänka ens fem sekunder så frågan är vad du tänker på. Och du måste ha huvudet riktigt långt ner i sanden om du tror att ens nånting är OK med den här världen.
Citera
2010-12-08, 23:21
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
DeckardCain, snälla, ingen på det här forumet kan sluta tänka ens fem sekunder så frågan är vad du tänker på. Och du måste ha huvudet riktigt långt ner i sanden om du tror att ens nånting är OK med den här världen.
Och jag påstod att man kan sluta tänka eller yttrade mig överhuvudtaget om vad som är okej eller inte med världen?

Det är en jäkla skillnad på att bara leva och vara glad, tänka på det som faller en för stunden än att sitta hemma hela dagarna och grubbla på en sak hela tiden och tro sig komma fram till någon universallösning där en mindre grupp påverkar precis allt. Man kan vara kritisk till saker och reflektera själv utan att det behöver gå till överdrift, men jag märker redan här att detta är något ni gjort för länge sen, så jag håller mig nog borta från detta forumet.

Man ser vad man vill se.
Citera
2010-12-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Tror att du tänker för mycket. Tänker man mycket går det tillslut göra kopplingar mellan precis vad som helst i tillslut, bara man drar det tillräckligt långt.

Absolut är det så, sa det också.
Men att jag skulle dra kopplingar känner jag inte alls igen.

Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Man ser vad man vill se.

Gäller även dig
Senast redigerad av Deazly 2010-12-09 kl. 01:09.
Citera
2010-12-09, 01:04
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deazly
Gäller även dig
Ja, och har heller aldrig påstått något annat.
Citera
2010-12-09, 04:17
Medlem
Ja. Ända sedan jag var liten har "den dolda sanningen" alltid varit fascinerande för mig (Fick nog blodad tand när jag löste mysteriet med jultomten hehe), så i mitt fall har det mer varit att jag tagit mig tid.
Tror det hela handlar om hur pass attraktiv jakten efter sanningen är, kontra den "underlättande" illusionen som vi ständigt blir erbjudna. Så visst kan man bli mer hängiven till det förstnämnda alternativet ifall man har social fobi då egenskaper som misstänksamhet, kritiskt tänkande etc blir mer framhävande.
Att personer som intresserar sig för konspirationer ofta har tid till övers är väll som att konstatera att surfare ofta lever nära havet. Det kräver ett visst förbrukande av tid för att möjliggöra det införskaffande av information angående ämnet för att attraktionsvågen ska börja tippa åt "jakten efter sanning". Tid som av personer som lever väldigt aktiva liv inte värderas värd att läggas på det grundläggande faktum att mäktiga män kontrollerar mindre mäktiga/på saker man ändå inte kan förändra/andra saker än idol. Och de gör nog rätt i det, för förbättras livskvalitén av att man blir medveten om den stora kuken som våldtar en, egentligen?

Nä jag mumlar bara lite för mig själv, ovanstående bör inte tas allt för allvarligt..
Senast redigerad av CounterClockwise 2010-12-09 kl. 04:22.
Citera
2010-12-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterClockwise
Ja. Ända sedan jag var liten har "den dolda sanningen" alltid varit fascinerande för mig (Fick nog blodad tand när jag löste mysteriet med jultomten hehe), så i mitt fall har det mer varit att jag tagit mig tid.
Tror det hela handlar om hur pass attraktiv jakten efter sanningen är, kontra den "underlättande" illusionen som vi ständigt blir erbjudna. Så visst kan man bli mer hängiven till det förstnämnda alternativet ifall man har social fobi då egenskaper som misstänksamhet, kritiskt tänkande etc blir mer framhävande.
Att personer som intresserar sig för konspirationer ofta har tid till övers är väll som att konstatera att surfare ofta lever nära havet. Det kräver ett visst förbrukande av tid för att möjliggöra det införskaffande av information angående ämnet för att attraktionsvågen ska börja tippa åt "jakten efter sanning". Tid som av personer som lever väldigt aktiva liv inte värderas värd att läggas på det grundläggande faktum att mäktiga män kontrollerar mindre mäktiga/på saker man ändå inte kan förändra/andra saker än idol. Och de gör nog rätt i det, för förbättras livskvalitén av att man blir medveten om den stora kuken som våldtar en, egentligen?

Nä jag mumlar bara lite för mig själv, ovanstående bör inte tas allt för allvarligt..

Tyckte det va bra vettigt mummel. klara tankar utan baktankar. så ska man va.
Citera
2010-12-09, 08:18
Medlem
Varför skulle man inte lägga ner lite tid att forska hur jorden och bankerna fungerar, samt eliten. När man har massa tid över och är bättre på andra saker än sociala bitarna. Och om fler och fler vaknar till så får alla en bekräftelse att vi tänker helt korrekt och kan gå ihop och samla makt. Allt är lite väl logiskt. Vi lever i en värld av lögner sanningen ligger inom oss själva och naturen, inte på hollywood filmer o korrupt media.
Citera
2010-12-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterClockwise

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"

Detta sätter mig i en situation. Jag är ju ändå för NWO som en fas i Guds plan, men jag vill ju inte stödja det. Ty Gospeln ger ett altnernatv till att leva i de världsliga kungadömena. Hitta pengar i fisk och multiplicera bröd!

Lite kul är det ändå, att folk vill åtnjuta det lilla de har och inte tänka på eliten, och de ser inte hur pass mycket fattigare de är tack vare eliten. Dessvidare är en större mängd svält, sjukdomar och krig deras verk.

Folk är lite som kor. Bara står där och tuggar vad de får i sitt lilla stall utan att fråga var det kommer ifrån eller var de är.

- Du vet du om att du är en slav och snart kommer bli slaktad?
- Muu! *tugg tugg tugg*

edit: David Icke & Alex Jones -- The Global Monetary System
Senast redigerad av bluescreen 2010-12-09 kl. 11:21.
Citera
2010-12-09, 13:07
Medlem
BirkBorks avatar
Visst är det så.
Sen jag pluggat klart och började jobba så har jag inte alls lika stor tid för mitt "sökande".
Men jag försöker hänga med vad som händer i världen iaf.
Citera
2010-12-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mebest777
Varför skulle man inte lägga ner lite tid att forska hur jorden och bankerna fungerar, samt eliten. När man har massa tid över och är bättre på andra saker än sociala bitarna.
För att detta kan leda till en mer negativ uppfattning av världen vilket säkerligen har tendensen att influera ens tankegångar och humör på ett (om inte mycket, men ändå uppfattbart) liknande negativt sätt, för att slänga in en lösryckt teori på rak arm
En annan teori av liknande slag är att tillväxten inom dessa domäner boostar den sociala fobin då denna typ av information kan skapa en känsla av åtskillnad mellan en själv och de ovetande andra som är kvar i "Dah system". Ordet åtskillnad gör inte känslan rättvisa, men ni som är insatta i konspirationer på ett lite högre plan förstår säkert vad det är jag syftar på.
Men smaken är som baken, den ena personens himmel är den andras helvete eller hur det nu var sagt. Men jag tror att ifall man skulle lägga tiden man lägger på att identifiera den stora kuken på att jobba med ens härmade sociala förmågor istället, då tror jag man kan se tillbaka på det valet vid ålderns höst med ett leende.

Citat:
Ursprungligen postat av mebest777
Och om fler och fler vaknar till så får alla en bekräftelse att vi tänker helt korrekt och kan gå ihop och samla makt.

Så då kan vi alla samlas och berömma varandra för konstaterandet om den pågående våldtäkten för att möjligen nafsa tillbaka lite
Men nä för att vara lite seriös: Av att döma av vårt förflutna och de mänskliga bristerna tror jag denna form av missbrukande av makt kan för tillfällen slås tillbaka, dock endast för att sedan smyga sig tillbaka förklädd i andra former. Men vem vet, Wikileaks kanske är snöflingan som börjar rulla nedför berget för att sluta som en gigantisk snöboll, vilken banar väg för en totalt grundläggande reform.
Men tveksamt.

Citat:
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"
Och att de "onda" (enligt vem?) gör en hel del.

Citat:
Lite kul är det ändå, att folk vill åtnjuta det lilla de har och inte tänka på eliten, och de ser inte hur pass mycket fattigare de är tack vare eliten.
Bättre att glädjas åt det man har än att må dåligt av det man kunde haft ifall verkligheten inte är sådan den är, enligt mina värden i.a.f.

Citat:
Dessvidare är en större mängd svält, sjukdomar och krig deras verk.
Klart att den stora kuken ger en lite könssjukdomar och dylikt

Citat:
Folk är lite som kor. Bara står där och tuggar vad de får i sitt lilla stall utan att fråga var det kommer ifrån eller var de är.
Äh, de vill bara ha kvar sin förenklande illusionsfilt, du som talar om gud borde förstå dess värme
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in