2010-12-08, 17:14
Medlem
dfzs avatar
hey.

Har googlat runt en hel del men har inte lyckats stöta på vad jag söker.
Letar efter en liknande till denna manick;
Plexgear Soundsaver MC

Fast man ska kunna överföra DV-band med både ljud och video till datorn.
Nåt liknande?
Min kamera har nämnligen pajjat totalt och jag skulle vilja få över banden till datorn utan att behöva lägga ut för en ny Videokamera.

Någon som får en ahaa-upplevelse här?
Tips?

Filmar ni med band fortfarande eller är det digitalt som gäller?

~dfz
Citera
2010-12-08, 17:54
Medlem
crillecrilles avatar
Ingen aha-upplevelse, men du känner förmodligen någon som har en kamera du kan låna för att överföra till datorn med. Har själv ett par mini-DV som jag borde föreviga En DV-kamera kan fan inte kosta mycket idag.

Edit: filmar gör jag med mobilen(DHD) eller digitalkameran(Sony Cybershot typ wsc-nånting), funkar bra.
Citera
2010-12-08, 19:46
Medlem
dfzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ingen aha-upplevelse, men du känner förmodligen någon som har en kamera du kan låna för att överföra till datorn med. Har själv ett par mini-DV som jag borde föreviga En DV-kamera kan fan inte kosta mycket idag.

Edit: filmar gör jag med mobilen(DHD) eller digitalkameran(Sony Cybershot typ wsc-nånting), funkar bra.

Hehe, förstår vad du menar med föreviga
Ah jag får väl köra på nåt sånt.
Tänkte bah om det fanns nåt enklare

~dfz
Citera
2010-12-08, 21:13
Medlem
Skogswalds avatar
Du behöver en bandspelare med IEEE 1394 gränssnitt. Standalone DV's tror jag är rätt sällsynt. Jag scannade Blocket hastigt och lustigt och beg DV-kamera får du för under tusenlappen it seems. Alltså, allt du behöver är ju en videokamera för själva överföringen. Gå in på nån skola el dyl och fråga om du inte kan få låna alternativt hyra en kamera över en dag, så drar du hem och en cappar allt in i datamaskinen. Done.
Citera
2010-12-11, 15:46
Medlem
dfzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Du behöver en bandspelare med IEEE 1394 gränssnitt. Standalone DV's tror jag är rätt sällsynt. Jag scannade Blocket hastigt och lustigt och beg DV-kamera får du för under tusenlappen it seems. Alltså, allt du behöver är ju en videokamera för själva överföringen. Gå in på nån skola el dyl och fråga om du inte kan få låna alternativt hyra en kamera över en dag, så drar du hem och en cappar allt in i datamaskinen. Done.

Ja det är sant
Allt jag behöver är en kamera men jag letade efter om det fanns nån enklare manick som i länken högst upp.

Men det lutar åt att fixa en kamera helt enkelt

thnx för hjälp!
~dfz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in