2010-12-08, 12:17
Medlem
rudanRs avatar
Min polare har under en längre tid haft problem med grannens katt. Katten hade den lustiga ovanan att bajsa i barnens sandlåda. Eftersom min polare inte ville att barnen skulle behöva leka bland kattbajs så fångade han in katten, nackade den och matade sin boa med katten. Kan tillägga att han vid flera tillfällen sa åt grannen att ta hand om sin katt.

Min fråga: Överreagerade han?
Senast redigerad av rudanR 2010-12-08 kl. 12:35.
Citera
2010-12-08, 12:18
Medlem
SportquattroS1s avatar
Han skulle fan inte nöjt sig med katten. Grannen hade fan räckt som ormmat i minst ett år!
Citera
2010-12-08, 12:22
Medlem
bnegoXXXs avatar
Herrgud ...om det här är sant så är det hemskt!!!!!!!!! Så gör man inte!!!!!!! För i helvete..
Han hade vell kunnat tagit bajset och kastat över de lr nått liknande omoget ,men döda ett djur som inte vet bättre?? De är som att göra samma sak med nåns hund för den bajsar nånstans.. Det finns mängder med saker han hade kunnat gjort...BLIR ARG
Citera
2010-12-08, 12:27
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnegoXXX
Herrgud ...om det här är sant så är det hemskt!!!!!!!!! Så gör man inte!!!!!!! För i helvete..
Han hade vell kunnat tagit bajset och kastat över de lr nått liknande omoget ,men döda ett djur som inte vet bättre?? De är som att göra samma sak med nåns hund för den bajsar nånstans.. Det finns mängder med saker han hade kunnat gjort...BLIR ARG
Jo det är sant. hände för ett tag sen. Tycker själv att han överreagerade lite.
Men samtidigt förstår jag ju han lite när man vid många gånger bett grannen att ta hand om katten men inget hände så tröttnade han efter 1år.
Citera
2010-12-08, 12:30
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnegoXXX

Du har uppenbarligen aldrig blivit riktigt förbannad!
Citera
2010-12-08, 12:34
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Du har uppenbarligen aldrig blivit riktigt förbannad!
ja men att döda grannens katt!?!?
Citera
2010-12-08, 12:37
Medlem
SportquattroS1s avatar
Hur ska man annars få den att sluta bajsa? Hade det varit bättre att han sydde igen röven på fanskapet?
Citera
2010-12-08, 12:39
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Hur ska man annars få den att sluta bajsa? Hade det varit bättre att han sydde igen röven på fanskapet?
jo jag förstår din poäng där, inte kul för ungarna med kattskit i sandlådan
Citera
2010-12-08, 12:40
Medlem
thestiffs avatar
Idioti! Om katten dessutom var en del av ett hushåll med barn gör det saken så mycket värre.

Sånt här beteende är ju direkt efterblivet och nonchalant. Att katten skiter i sandlådan är för den bara naturligt, hur hade grannen väntat sig att han skulle få katten att sluta skita där? Vad fan rörde sig i hans huvud ("Lock på sandlådan, eller mata ormen med katten?")? Jag vill minnas att jag sett och hört om sånt här beteende tidigare och då har det oftast varit nån inavlad stackare från nån liten skitstad där inavel är mer regel än undantag.

Synd på katten och eventuella människor som saknar den. Tycker personen med ormen borde få bli mat åt en flistugg inom en snar framtid.
Citera
2010-12-08, 12:42
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudanR
jo jag förstår din poäng där, inte kul för ungarna med kattskit i sandlådan

Ungarna lär ju inte plocka undan skiten heller. Alltså blir det föräldrarnas problem och en förälder löste problemet. Att han dessutom undanröjde bevisen är inget annat än imponerande.
Citera
2010-12-08, 12:45
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestiff
Idioti! Om katten dessutom var en del av ett hushåll med barn gör det saken så mycket värre.

Sånt här beteende är ju direkt efterblivet och nonchalant. Att katten skiter i sandlådan är för den bara naturligt, hur hade grannen väntat sig att han skulle få katten att sluta skita där? Vad fan rörde sig i hans huvud ("Lock på sandlådan, eller mata ormen med katten?")? Jag vill minnas att jag sett och hört om sånt här beteende tidigare och då har det oftast varit nån inavlad stackare från nån liten skitstad där inavel är mer regel än undantag.

Synd på katten och eventuella människor som saknar den. Tycker personen med ormen borde få bli mat åt en flistugg inom en snar framtid.

Hade katten varit inne hade den fan inte blivit ormäten! Tycker du helt seriöst att det är ok att köra folk i tuggen men inte att mata ett djur med ett annat djur?
Senast redigerad av SportquattroS1 2010-12-08 kl. 12:48.
Citera
2010-12-08, 12:51
Medlem
rudanRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestiff

Men ska han behöva betala massa pengar för ett katten skiter i deras sandlåda?
Det är ju grannarnas problem och han löste det åt dom.
Sen så sprider ju kattskit sjukdomar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in