• 6 649 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 568 094 inlägg
2010-12-08, 11:34
Medlem
Typists avatar
Nu är kanske detta inte i rätt kategori, men jag försöker.

Gjorde en undersökning över internet där jag fick svara om vilken utbildning jag hade, hur många år det skulle ta innan jag var klar, vilka erfarenheter jag hade sen tidigare med det jag pluggar, etc.

Det som uppmärksammade Flashback var när jag kom till en del där jag skulle kryssa i företag jag inte kände igen, sen för att svara var jag får min information från så klickade jag i från diverse internetsidor.

Sen efter det blev frågan denna:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/fb_fb.GIF

Jag antar att man menar detta Flashback? Flashback.com verkade vara någon hemsida som absolut inte hör hemma med "community" iallafall.
Citera
2010-12-08, 11:36
Medlem
menslutanus avatar
Men tycker de borde mena flashback.org
Citera
2010-12-08, 11:36
Medlem
micaeles avatar
Gissningsvis har kreatören till formuläret inte haft en aning om vad Flashback är för ställe, men eftersom det är ett community (!) måste det ju vara .com, precis som FaceBook.
Citera
2010-12-08, 11:45
Medlem
Arasones avatar
Haha nice! Men dom andra sidorna var ju inte direkt dom största. Förutom facebook då.
Citera
2010-12-08, 11:47
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Gissningsvis har kreatören till formuläret inte haft en aning om vad Flashback är för ställe, men eftersom det är ett community (!) måste det ju vara .com, precis som FaceBook.
Eller så har h*n hört talas om Flashback men när han väl skulle gissa på vilken domän den använde sig av så kunde personen inte veta. Just en sådan grej är väl förlåtligt, men det känns som man kan dubbelkolla ganska snabbt. Speciellt eftersom enkäten borde ha översatts till svenska från sin ursprungliga form vid en _dator_.
Citera
2010-12-08, 11:48
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Haha nice! Men dom andra sidorna var ju inte direkt dom största. Förutom facebook då.
Twitter är väl inte ovanligt att man tar information ifrån? Tidningar brukar väl göra det? Håller med om de andra dock, i Sverige är dessa inte så vanliga.
Citera
2010-12-08, 11:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Du påstår att MySpace, Twitter och Flickr inte är stora? Come again?
Citera
2010-12-08, 11:52
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du påstår att MySpace, Twitter och Flickr inte är stora? Come again?
Tror han menade i Sverige, annars är han bra ignorant. Det är ganska så ovanligt att ha Myspace i Sverige om man nu inte är groupie eller musiker enligt mig.
Citera