Är du bara där för att spara pengar och få med dig massa pengar hem till Sverige skall du ta och rensa fisk i nån liten byhåla där du inte kan bränna så mycket pengar. För det är jävligt dyrt i Norge. Vill du tjäna pengar och ändå ha kul så ta och åk till oslo och sök jobb som servitör på akers brygga, har haft kompisar som jobbat där och dom tjänade sjukt mycket pengar på dricks där under sommaren. Vet att cocacola och den kända chokladfabriken (kommmer fan inte ihåg va den heter) alltid behöver nya arbetare, och jobbar du inom industri, har du chans att få jobba mycket övertid om du vill.
Vill du göra det enkelt för dig så prata med nåt bemanningsföretag typ manpower så fixar dom nog det för dig. Nu vet jag ju inte om du har nån utbildning, då kanske det finns andra jobb som passar dig bättre.
Jo glöm inte att lura pengar av norskastaten när du skall deklarerea, det finns små firmor som gör det för dig om du inte kan, finns hur mycket småsaker som helsty dom du kan dra av för. Gissa om jag blev glad när jag sommaren efter jag varit i Norge fick tillbaka 60000 Nkr !